Skiftet coilen idag. Ristingen er borte.
Så det var en del olje på den gamle coilen. Mer enn 1 cm opp. Så også at nivået på motoroljen var veldig lavt. Ble overrasket med tanke på at jeg byttet olje i fjor sommer. Så da må bilen til verksted for å sjekke for oljelekkasje
Bilen har kjørt ca. 105 000 Sammyen
Det er forbruksmåleren som er ustabil. Har ikke sjekket plugghull nei. Tenker du da på hullene som tennpluggene sitter i? Men den coilen som var dårlig var litt skitten. Mulig det var olje, Sjekket ikke i farta.
Sjekket tennplugger og coil idag. Fant ut at den ene coilen må byttes. Kjøper en ny coil i morgen og bytter.
Kan det ha en sammenheng med ustabil bensinmåler og olje lukt? Eller er det kanskje flere ting som feks. veivhus ventilen må byttes ut?
Takk for svar!
Er veivhus ventilen vanskelig å bytte selv? Hva vil de evt. ta for bytte av denne på verksted tror du? Noen som har et bra verksted i Oslo å anbefale?
Diagnose skulle jeg gjerne tatt om jeg hadde hatt diagnoseverktøy. Vet du om en bra til en fornuftig pris?
Bil: BMW 320 CI 2003
I går fikk jeg opp en varsellampe i dashbordet og bilen begynte å riste og gå ujevnt på tomgang. Kjørte en liten tur veldig forsiktig. Så da at benisnmåleren var ustabil og går opp og ned. Ristingen avtok mens jeg kjørte. Kjente også lukt av olje når jeg gikk ut av bilen.
Noen som vet hva årsaken kan være? Tenkte å starte feilsøking med å sjekke tennplugger og coil i morgen.