Hei, takk for svar!
Om det er en strammer, ville ikke BMW påpekt det da? og ikke sagt det var dynamoen?
- Vet du om en Norsk side hvor jeg kan kjøpe lagrene?
- Sliter og med å finne riktig lager til dynamoen (Dynamo original delnr: 12317802619 , Valeo 180A)
Håper du kan hjelpe, takk!
Hei!
-Har en E90 320D 09modell med N47-D20C motor
Hadde bilen på service for ca 1år siden og der påpekte de at reimhjulet på dynamoen må byttes "lager ulyd".
Hørte da med BMW og de selger kun hele dynamoer, jeg finner heller ikke reimhjulet i løs del. Hjulet er festet til dynamoen med bolter så det er rart det ikke er å få tak i løst.
-Er det noen som har eller vet hvor jeg kan få tak i dette reimhjulet?
-Noen med formening om at problemet ikke ligger i selve reimhjulet endå BMW skrev at kun hjulet måtte byttes?
Hærli folkens Begynner å få et godt bilde av hvordan alt henger ihop. Så en slik DIY catchtank på engelske BMW forumet, der var det med filter før det gikk inn i luftinntaket. Det fungerer vell bra det som catchtank selv om at det går inn i motor igjen? Puster med filter og høydeforskjell så det renner ikke rett inn igjen
Angående EGR'n ser det ut til at flens fra eksos og flens inn på luftside er like de som finnes på Ebay (har ikke tatt mål enda)
MEN ser ikke hvordan flens BMW har brukt fra motorblokk til kjølingen til EGR'n (punkt 6 & 7 på bildet jeg tidligere postet) -Tenker at vist jeg fjerner systemet så kunne kjølekretsen blitt fikset med at det går en slange mellom disse punktene (kan vell ikke blende dette heh) skal prøve å fikse bilder og mål vist jeg kommer til.
Ja okei, supert! men hvor gjør jeg av avluftnings slangen da? jeg kan vell ikke blende den av. Har og sett tilfeller av folk som bruker brusflasker til kanskje dette formålet?
Hei! Tusen takk for svarene jepekj - Jeh har ikke hatt noe problemer med EGR'n. Har heller ikke åpnet den, men jeg vill fjerne systemet siden det går utover levetiden på motoren. Har og blitt informert om at man får feilkoder men det kunne firmaet som jeg vil tune bilen til programmere bort FJPopp - Har sett under panseret nå og tok bilder. For meg ser det ut til at det som kan være avdamping fra veivhuset går utenom EGR systemet, altså rett inn på innsuget igjen.
Hei!
Har ikke funnet svar i andre tråder eller på nettet så tenkte å prøve her.
Har tenkt å fjerne EGR systemet på BMW'n min for å få bedre levetid på motor å muligheten til å tune til litt effekt.
Problemet er at alt jeg har funnet på nettet ser ikke ut til å passe pga EGR kjøleren som er på 2008 N47 motoren.
Målet er å fjerne systemet helt fra bilen
Har noen råd eller linker osv så del gjerne takk!