Gå til innhold

limmern

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW F20 116d 2013

Nylige profilbesøk

141 profilvisninger

limmern's Achievements

  1. Takk for raskt og godt svar! Det er samme originalt som ble levert til min bil, med unntak av 17" på sommer og følgelig med en noe større profil. Det du forteller samsvarer godt med det jeg leser ellers, så da er det nok bare at jeg er feilinformert når jeg trodde at dette hadde med sporing å gjøre. En 116d, riktig nok trimmet til 190hk, har vel neppe behovet for særs brede dekk for å skape tilstrekkelig grep. For å gjøre det så enkelt som mulig tenker jeg derfor at square setup bør være mer enn godt nok. Det gir også mulighet for at dekkene kan roteres på ulike aksler for jevn slitasje. I tillegg er vel anbefalte bredder på 8" felg i størrelsesorden 225-235. 245 er vel også innafor, men bredeste som godkjennes til denne felgstørrelsen (så vidt jeg kan lese meg frem til). Tror derfor at jeg lander på tilsvarende oppsett som deg, selvom jeg syntes at bredere bakdekk gir bilen et tøffere inntrykk. Ellers skal det også gode dekk på denne, Continental ContiSport, og ikke noen jalladekk fra Sonar, Minerva, Gislaved eller liknende. Edit. Continental SportContact 7.
  2. Min gamle F20, 116d 2013 modell, har behov for nytt skotøy til begge sesonger. Eksisterende sommerfelger sitter på 225/45/17 foran og 245/40/17 bak. Disse felgene får vinterdekk i samme dimensjoner. Derimot blir jeg ikke klok på hva som er fornuftige dimensjoner for nye sommerdekk. Jeg ønsker å øke fra 17", som bilen ble levert med (dimensjoner som nevnt over), til 18". Jeg har vært av den oppfatning at splittdimensjoner gir mindre sporing og bedre grep. Tanken har derfor vært å ha tilsvarende bredder til de nye 18" som har sittet på 17". Her har jeg blant annet sondert tilbudene hos GSbildeler. I nettbutikken tilbys kun samme dimensjoner foran og bak, i dette tilfellet 225/40/18 eller 245/35/18. Jeg har spurt om muligheten for å kombinere disse, slik at bakdekkene får en bredere dimensjon. Felgene er for øvrig like brede, uavhengig av dekkbredde. Tilbakemeldingen er at de ikke kan garantere at dette passer, at de tror det vil være mulig men at bakdekkene kan se litt "ballong" ut i forhold til fordekkene. Noen som vet om F20 i det hele tatt er godkjent med en slik splittdimensjon? Også er jeg litt i tenkeboksen på om det er nødvendig med splittdimensjon, og vurderer derfor å anskaffe 245 bredde på alle fire. Noen som har erfaringer på om det vil skape mye sporing? Setter pris på alle svar og betraktninger rundt problemstillingen. Fant ingen direkte samsvarende tråder i forumet, så opprettet en ny.
  3. Tusen takk for gode og utfyllende svar. Det ble ikke kjøp av disse siden dimensjonen ble for stor til å passe i hjulbuen på en F20. 18 tommere på tilsvarende felg kunne antagelig gått, men som du nevner måtte forventes noe feilmargin på speedometer m.m. Leter videre
  4. Hei. Jeg har en 116d 2013 modell og er på utkikk etter nye felger. Har funnet en god deal på et par "bmw wheel style 351" som er originalfelgene til F10 modellene, så vidt jeg har forstått. Derimot virker innpress/ET/IS å passe også til F20. Det sitter 245/40-19 dekk på felgene og de skal ha innpress/ET/IS på 44. Etter hva jeg forstår leveres F20 med innpress på 47, men med slingringsmonn begge veier. Noe som forhåpentligvis gjør at disse er "innenfor" til min bil. Er det annet jeg bør tenke på for å påse at de passer til min bil, eller er det kun innpress som må passe? Litt grønn på dette feltet, så setter stor pris på alle svar.
  5. Takk for svar. Fikk et tips om å sjekke sikringene. Men er nok redd den må inn til diagnose.
  6. Hei. Har vært storfornøyd BMW-eier i halvannet år nå, med så å si ingen problemer. Først nå når den rundet 110.000 km kommer småfeilene. I forrige uke sluttet auto funskjonen for klimaanlegget å fungere, dvs. den fungerer ved å sette alle instillinger til å blåse kaldt men så fort jeg setter på varme slutter den å blåse. Fungerer helt fint dersom jeg styrer den manuelt. Irriterende feil. Men det største problemet kom igår når jeg skulle ta i bruk hengerfeste. Dette er den halvautomatiske typen. Når jeg trykket på knappen for at hengerfestet skal bli sluppet ned slik at jeg kan dytte det på plass, fikk jeg en feilmelding (stod i håndboken at jeg måtte ta kontroll på hengerfestet). Hengerfestet datt ikke ned slik det normalt gjør, men ble løsnet fra festet slik at jeg fikk dratt den ned. Problemet nå er at feilmeldingen fortsatt er der, og jeg får ikke satt hengerfestet hverken "ut" eller "inn" posisjon. Noen som har vært borti noe lignende og evnt. har noen tips til hva jeg kan gjøre? Virker som at det kanskje er noen elektriske problemer? Er det mulig å nullstille det elektriske anlegget (dette byr kanskje bare på flere problemer)? Hørte med verkstedet jeg brukte på service i sommer og de skulle ha kr. 1.600,- for å kjøre feilsøk på den BLODPRIS! eller? Noen som har vært borti noe lignende og har noen tips til hva jeg kan gjøre? (har forsøkt å søke meg litt på forumet uten at det var til stor hjelp) Takker for svar!
×
×
  • Opprett ny...