Gå til innhold

Svenn1

Medlem
  • Innholdsteller

    46
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw 320i e90

Nylige profilbesøk

282 profilvisninger

Svenn1's Achievements

  1. ser ingen lekkasjer på bilen, og røykmengden er grei. Nettopp byttet ut valvetronic motor som har vært defekt. Kan kanskje dette være grunnen?
  2. ok men 1 liter på 1000km, er ikke det grådig mye?
  3. Bilen er en bmw 320i 06 mod. Bilen har ingen synlig lekkasje. (Dette har vært sjekket tidligere på verksted hvor også bunnpannepakning, toppdekselpakning, oljepåfyllingspaking og veivhusventilasjon har blitt byttet.) bilen har droppet fra max til min på bare ca 1200km! Fikk gul oljelampe idag, kjørte så rett innom bensinstasjon å fylte på 1l. Nå viser oljenivået maks etter kun 1l? Noen ideer om hva dette kan være? skal bytte til skikkelig olje og filter i morgen, i frykt for at jeg kanskje har "billig olje" på bilen fra forrige eier.
  4. Høres ikke bra ut ?? Skal få fylt ny olje samt nytt oljefilter og følge med på forbruket. Hvilken olje og tykkelse anbefales til min bil? (Bmw 320i 2006 e90)Har hørt bmw har byttet til mobile 1.
  5. Men nå har den faktisk hoppet fra max til rett over minimum på bare 1000km. Er ikke det helt sinnsykt mye?..
  6. Hei jeg har en bmw 320i 06 mod som bruker mye olje i forhold til oljesensoren. Den har kjørt 1000km i det siste og da har nivået droppet fra max til rett over midten til midten, og nå står den på under midten. Dette er i følge både oljenivået på navi og dashbordet. Hva kan dette være, er det noen typisk feil på denne bilen med tanke på sensor eller noe slikt? Bilen røyker ikke noe mye, og det drypper heller ikke noe olje som jeg kan se. Veivhusventilasjon , bunnpannepakning og toppdekselpakning skal være nytt.
  7. Bil: Bmw 320i 2006 e90 Bilen har hatt en tendens til å plutselig dø ut ved ''lav-turtallskjøring'' og på tomgang. Mekaniker på autorisert bmw verksted leste av feilminne og fant lagret feil mot Valvetronic motor, han fant også ut at denne motoren hadde kortsluttet. Spørsmålet mitt er da: - Kan denne Valvetronic motoren være grunnen til at bilen har dødd på tomgang? - Hvilke andre forskjeller vil jeg merke ettersom valvetronicen mest sannsynlig har vært defekt en liten stund? (Har jo hørt at den er ganske kritisk med tanke på ventilløft og kamtider. Vil bensinforbruket reduseres? Grunnen til at jeg spør om dette er pga bilen er ganske ny og ble kjøpt privat for under 1 mnd siden.
  8. Det jeg vil fram til med denne tråden, er om dette kan være grunnen til at bilen har en tendens til å dø på tomgang? Mekanikeren som feilsøkte på bilen, fant kun ut at valvetronicen hadde kortsluttet.
  9. Ingen som vet hva denne "elektroniske motoren" gjør, og ettersom den nå er defekt så vil vel bensinforbruket øke?
  10. Hei der! Endelig etter 2-3 uker med problemer at bilen tidvis dør på tomgang b.l.a i køkjøring og kjøring på generelt lavt turtall, så fant de endelig feilen hos Bmw merkeverksted, Jæger her i Bergen. Det måtte litt feilsøking og diagnosetesting til for å finne utav den riktige diagnosen. Og i dag fikk jeg vite at Valvetronic motoren på bilen min hadde fått kortslukning og at denne måtte skiftes. Det var også denne som kom opp på ''feilminne'' på diagnosetest. Prisen jeg har fått for å skifte dette er : 7800 kr. (dette inkluderer arbeid samt skifte av toppdeksel pakning ettersom toppdeksel må av for å skifte valvetronic motor i følge mekaniker. Det var også litt olje utenfor oljepåfyllingslokket, så pakningen her blir også skiftet. Spørsmålet mitt er da om jeg vil merke noen forskjell etter at Valvetronic motoren har blitt byttet? Ettersom jeg har fortstått det så er dette en ganske ''kritisk'' feil som vender ventilene/kammerne feil vei og at bilen dør på tomgang bare er en av få symptomer som kan forekomme) (har ikke så mye peiling på dette). Jeg regner jo med dette er problemet ettersom mekanikeren fant kortslutning her og dette ble funnet opp i feilminnet. Han har også sjekket tennplugger og coiler, og her fungerer alt som det skal! Håper virkelig ikke bilen kommer til å dø mer på tomgang. Andre navn på Valvetronic - Stillmotor - Ställmotor
  11. Har restartet den allerede. Trengte bare å gå inn på idriven og klikke på "set tyre pressure"
  12. Regner med det bare var sensoren som tullet seg og at dette er vanlig avvik i forhold til klimaet og mye varierende underlag.?
  13. Sjekka nettopp luft. Skulle være 2.0 foran og 2.3 bak På bilen nå var det 1.8 foran og 2.1 bak.
  14. Skal sjekke etter jobb Får håpe det bare er en bagatell/ustabil sensor
  15. Fikk opp denne meldingen på dashbordet på vei til jobb. Kan dette bare være sensoren som har tullet seg? Har kjørt i veldig mye snø og humpete veier. Har sjekket alle dekkene og alle virker hele og pene. Skal kontrollere lufttrykk på bensinstasjon etter jobb om 2 timer.
×
×
  • Opprett ny...