Gå til innhold

Stalthy

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Stalthy's Achievements

  1. Alpina jobber med en g30 i både bensin og diselvariant. Man kan se litt av den her https://www.youtube.com/watch?v=zjUqyyM2TH0.
  2. Det er litt kjipt å sitte på detta forumet mtp på lommeboka. Her blir man fort motivert til å kjøpe. motorlyd er kanskje det minst viktigste for meg, siden jeg bruker høreapperat høres det ikke like deilig ut som for vanlige folk så foretrekker helt stille kupe. Da skal jeg holde utkikk etter en 520d da. Synes turboen din måtte skiftes relativt ofte men det er vel som du sier at du var maksimalt uheldig. Er det noe spesielt utstyr som man burde ha her som ikke er mulig å ettermontere? får håpe at de som er 520d er de som ligger lavest i pris sammenlignet med sterke motoriseringer. Vil da nesten anta det. Tenkte å se etter en på rundt 100-150k merket, er dette mulig til rundt 40k?
  3. Da skal jeg prøve å få svart på alle sammen. KasperR: Hvor mye koster turbo? Når pleier disse å ryke? På saab 9-3 mener jeg å huske at disse røyk på rundt 150-200k. Samme her og? Tenkte å sette opp regnestykket med diselinnsparing - pris for turbo og se hva som er mest lønnsomt. Var en til som sa noe ang forbruk men virker som om han har slettet kommentaren. Men ja forbruket er litt vesentlig, har regna på det og funnet ut at forskjellen er mer enn 500kr mnd. Shattered: Herregud hvor mye feil det får vært med en bil a. Kjenner jeg ble tvilsom til e46 nå. Hvor langt hadde den gått a? Høres ut som om den burde blitt skrota fra første øyeblikk omtrent. Et slikt prosjekt vil jeg ikke ha. Lat bil er ikke noe problem for meg. For å si det sånn så er ikke den nåværende bilen noe fartsmonster. Helt greit og trenger ikke noe bedre 0-100 tid men kunne tenke meg at den bråkte mindre ved høyere hastigheter (90-100 kmt). Altså lavere turtall. ang motor: Med drittmotor så mener du kun vanskelig å skru på eller hva er eller som er dritt med denne? Hvordan er den vanskelig å skru på? Tvilsomt at jeg kommer til å skru noe særlig på motor. Har lyst til å lære litt grunnleggende skruing men ikke så store forventinger med det første. Forresten hva heter sånn tralle til å ligge på under bilen på norsk? Vet bare om det engelske ordet (creeper).
  4. Tenkte rundt 40 ja. Ang kupp så jeg en i bodø til 35. 150,000, automat og lite synlig rust (fra bilder). Synd at den ble solgt så fort. Etter litt googling har jeg kommet frem til at en 520d bruker ca 0.6 på blandet. Ok i mine øyne, den andre som jeg ser på som er en e46 116 bruker nærmere 0.7. Da får vi krysse fingra for at en 520d sedan kommer! Ingen automat men man kan vel ikke få alt her i verden. Men hvordan er det med disemotorer? hvilket turtall skal de helst ligge på for mest mulig økonomisk kjøring? Er diselmotorer mye mer vedlikehold enn bensin eller hva er det bensin vinner på? Ser ikke helt fordelen med bensin hvis disel bruker mindre og er like pålitelig så må jo være noe...
  5. 20 år gammal gutt som vurderer innkjøp av en e39 sedan. Har noen spørsmål som gjør at jeg er veldig usikker på om biltypen er den riktige for meg. Det første jeg lurer på er hvor mye bruker en 150/170 hk automat på mila? Både landeveis og by. Relativt viktig kriterium for meg. Særlig siden jeg har en pjokkete Polo fra 96... Noe annet som jeg og lurer på er hvor pålitelige er dissa? Sett Dekra at de er litt bedre enn gjennomsnittlig. Hvor mye vedlikehold og hva slags er "nødvendig"? Ideelle hadde selfølgelig bare vært om en måtte skifte bremseskiver, olje og filter en gang i blant. Neste spørsmål er hvor langt burde den ha gått? Ønsker som nevnt relativt problemfritt vedlikehold, tenker da at hvis bilen er EU ok og utført alle servicer så burde det ikke være så mye? Burde man kjøpe en som har gått 100K? 150k ok? 200k? Etc. Altså hvor lenge holder dissa? Og det aller siste, hva er en e39 verdt? Ser at det er veldig sprikende priser. Har lyst på en sedan i sort, soltak og automat er fordelaktig og med den minste motoren. Skal brukes til å komme seg fra a til b komfortabelt og kun kjøres i lovlige hastigheter. Ikke nevneverdig opptatt av 0-100 tid eller senk og m-styling. Takker for alle svar. Hvem vet, kanskje det blir en bimmer til her inne. Glemte dette. Lite utstyr er egentlig ikke noe problem. Tenkte å lære meg å gjøre noen mindre modifiseringer på denne bilen. Så e38 seter, elektrisk klima hvis det ikke er, klappbare speil og slikt. Men xenon, er det lett å ettermontere? Mener da lovlige orginal xenon med høydejustering
×
×
  • Opprett ny...