Gå til innhold

Arnt Bendik Bøe

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Arnt Bendik Bøe's Achievements

  1. Det var veivsensoren som var feilen. Starter med en gang nå
  2. Forsåvidt ikke. Kan jeg bare holde dem mot noe gods også se om det gnister som på moped og sånn? Eller er det noen annen smart teknikk? Og pluggene skal vel egentlig bli våte av bensin hvis ikke motoren starter? Noe de ikke blir nå mener jeg, men kan sjekke en gang til.
  3. Takk for mange bra svar. Har sjekket tennplugger og de var tørre. Neste steg blir nok verksted, feilsøking, også bytte disse sensorene hvis det er dem/den.
  4. Okei, men vil den også kunne være tungstartet ved feil med sensorene, eller er det pang-stopp hvis det er dem?
  5. Okei, men vil den også kunne være tungstartet ved feil med sensorene, eller er det pang-stopp hvis det er dem?
  6. Hei! Jeg har en E39 523i 97mod sedan, gått 337 000km. Den starter ikke for øyeblikket. Når den sveiv sveiv den rent og fint, bortsett fra et lite rytmisk dropp i turtall når jeg kjørte seint (nesten tomgang), har automatgir bare så det også er sagt. Hadde startvansker kanskje en til to ganger i uka i et par uker før dette skjedde, når bilen hadde stått over natten, men etter et par kinningsrunder (3-4sek) startet den. Den ble forsåvidt tyngre og tyngre å starte frem mot at den ikke starter i det hele tatt. Men det som er så merkelig er at den gjerne kunne starte helt fint i 2-3 dager, også plutselig måtte jeg kinne ganske mye 2-3 ganger før den kom. Etter at jeg bytter framskjerm startet den plutselig ikke en morgen. (ikke at bytte av framskjerm har noe å si altså, hehe). Bensinpumpen er nylig byttet på verksted og jeg har skrudd opp og testet den også, den funket fint. Jeg sjekket også at det kom bensin fram til sylinderne ved å trykke på den lille ventilen på enden av det bensinrøret som er rett til høyre for der man heller i motorolje. Ellers har jeg hatt oppe alle pluggene og tørket det lille av sot det var på dem, dessuten var de nye i høst. Det lukter forresten bensin i kupeen når jeg kinner. Jeg lurer bare på om dere har noen forslag om hva som kan være galt eller om det er noen kjente/klassiske problemer som kan oppstå? Ellers blir planen å få den diagnostisert hos, men liker å ta ei runde å se om jeg kan fikse/sjekke det selv. Folk nevner jo kamsensor og veivsensor (tror jeg det var), er dette kjente/klassiske problemer? Hva er i så fall symptomene som tyder på at det er en av dem? Startmotoren går selvsagt fint, men per nå er det null antydning til starting. På forhånd takk for svar Bendik
×
×
  • Opprett ny...