Gå til innhold

Labbetussen

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    Bmw e36

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Labbetussen's Achievements

  1. Nei vet ikke helt va planen blir, får prøve å bytte toppakning å se hva som skjer da samt bytte ventiltetninger bare for å ha gjort det. Takker veldig for god respons🙂👍
  2. Vell å merke gikk bilen på 5 sylinderer før den stoppet helt
  3. Beklager sen kommentar jobber på sjøen for øyeblikket, åpnet topp rett før jeg reiste så tegn til mikro lekkasjer men vanskelig å si fordi toppakning hang etter topp under demontering. Motoren viste tegn til tap av kompresjon under kinning før topp ble demontert, har selv vanos ringer fra beisan systems, men ja som du nevner så kan veiv venten feile å du får overtrykk i motoren som blåser/skader tetninger, var derfor jeg byttet alt før oppstart. Har merket meg at dette ikke er en vanlig feil.
  4. Kan si det bare som det er sagt, har fått med meg de vanlige problemene m52 motorene er kjent for, veivhus vent ble byttet rett før oppstart (det som sto i var ikke særlig tilsmusset), byttet peilerør i samme sleng. Det forslaget med nikasil belegget kunne jeg ha kjøpt om dette var noe som sakte men sikkert bygde seg opp. Norge er blant de få landene som har den reneste og fineste bensinen og dieselen i verdenen, men vet åsså at de europeiske motorene hadde svakheter angående oljeforbruk pågrunn av alublokk med nikasilbelegg, men dette skjedde brått. Motor var helt frisk men tålte altså ikke å bli belastet i tungt gir. Noen andre typiske svakheter på disse motorene?
  5. Okei for ta en komptest og evt bytte toppakning🙂
  6. Jo ja det kan hende men er ingen olje ned i plugghulla 🤔
  7. Har nå bytte motor for 2. gang, første motoren hadde problem ved at når en bremset på gir kom det blårøyk når man ga gass igjen, tenker automatisk at det er ventiltetninger. Byttet disse og absolutt ingen forskjell. Motor blånet ikke når man kjørte normalt, veivhusvent ble også byttet. Ga opp den motoren og kjøpte ny som var gått 180k. Motor fungerte fint men igjen samme problem som med den forrige😩. Senest i sta ga jeg gass opp en relativt bratt bakke og motoren begynte å fjuske, rett etterpå fosset der blårøyk bak bilen. Motor stoppet tilslutt. Hva kan være problemet? Stempelringer/oljeringer? Synst det er veldig merkelig at dette skal skje på 2 motorer🤷‍♂️ Er olje på alle pluggene så det tyder på at der kommer inn olje en eller annen plass som mater alle sylindrene. Takker på forhånd for svar🙂
  8. Heisann er på let etter en m52b28 motor komplett helst og m3 3,2 eksos fra grenrør til lyddemper. Er på sjøen for øyeblikket så i løp av februar/mars 🙂
  9. Vurderer sterkt bytte til m50 innsug til min m52b25 motor da jeg har lyst å se om det er så stor forskjell som folk skal ha det til. Noen som har peiling på hvor det går ann å få tak i billige braketter til dette?
  10. Har da sjekket eksosmanifold, ingen lekasjer, menmen planen er å sette i en 2,8 med cat cams allikevel så driter i hele motoren hehe
  11. Hmm, eksosmanifold kan da ikke gjør at den tikker? Dårlige løftere eller noe i den duren på den siden?
  12. Heisann! Har et spørsmål angående tikking på min m52b25 motor. Har en lav tikke lyd på høyre side av motoren (ved eksos manifold) som jeg lurer på skal være der eller ei. Har alltid tikket sånn i mitt eie. Har byttet olje til Bmw sin 5w-30 og den tikket fortsatt. Noen som har noen ideer om det skal være slik? Burde jeg flushe? Her er video av en med identisk tikke lyd! https://www.youtube.com/watch?v=0_xF1c1lYBY
×
×
  • Opprett ny...