Gå til innhold

Merce

Medlem
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Sandefjord
  • Kjøretøy
    E61 520d 2007

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Merce's Achievements

  1. Merce

    BMW dieselmotorer

    Evopower; Mange takk for fyldig tilbakemelding! Jeg heller mot slitne motorfester selv også, og er nok litt overrasket over at BMW har laget en motor som vibrerer såpass mye at motorfester sliter like over 100000 km... Men, som du nevner, over 1400 rpm og i fart fungerer alt helt som det skal. Takk igjen!
  2. Henter opp igjen denne... noen som har kjennskap til hvordan en kan avdekke om motorfestene er defekte? Er det vakuumlekkasje, eller annet som vanligvis ryker?
  3. Merce

    BMW dieselmotorer

    Ingen som har erfart noe tilsvarende og funnet feilen? Utrolig irriterende med skranglelyd og vibrasjon på lavt turtall (- 1100-1200 rpm) Kan det være slik at feilkodene kan være relatert til vakuum-problematikk? I så tilfelle kan jeg jobbe meg videre til begge motorfester (mest nærliggende da de fleste andre slanger er byttet), men tenker at det er unødvendig å kjøpe inn deler og sette i gang en slik jobb som best gjøres på bukk dersom det er åpenbart at dette ikke fikser problemet. Setter stor pris på andres vurdering.
  4. Jeg opplever noe av det samme som deg, i tillegg synes jeg å ha litt mer vibrasjon i motoren enn normalt - også etter turbobytte mm. Har postet utfordringen i en annen tråd her på forumet og håper at noen har idé om hva som kan være årsaken - følg med på linken så kanskje vi kan bli klokere begge to!🙂
  5. Merce

    BMW dieselmotorer

    Nå har frustrasjonen festet seg skikkelig, og jeg må derfor ærbødigst be om kvalifserte forslag til hva som kan være feil med motoren min... Bilen: -07, E61 520d automat, M47 Saken: Etter kjøp av bilen har jeg registrert vibrasjon i motoren som har forårsaket "skranglelyd/ressonanslyd" i bilen på tomgang og lave turtall. Dette har gradvis blitt værre, men har fremkommet med varierende styrke - uten mønster som kan indikere årsak. Jeg opplever også varierende gassrespons, treg når vibrasjonen er fremtredende og effekten kommer plutselig og "voldsomt". Jeg registrerte for litt siden at en vakuumslange som går til styringen av swirl-flaps var røket, og har gjort følgende; Byttet vakuumslanger til og fra de to ventilene som er festet til innsugsmanifold, til vakuumklokke på egr-ventil og ventil festet ved oljefilter (vet ikke hva disse ventilene heter), samt til ventil ved venstre motorfeste. Trykksensor i innsug renset, egr og gass-spjeld renset etter beste evne (ble ganske bra), swir-flaps/stag/valuumklokke erstattet med blendeplugger og vakuumslangen til dette er blendet. Nye pakninger på innsug og mellom egr og gass-spjeld, og alt montert tilbake på plass. Etter dette har gass-responsen blitt mye bedre, men vibrasjonen er der fremdeles om enn noe svakere og mindre fremtredende enn tidligere...(jeg innbiller meg at det kan høres på samme måte som om et motorfeste har slakk?) Har nå sletter feilkoder og lest av på nytt med appen "Carly" da får jeg følgende koder: 004332 Rail pressure valve 0043E2 Throttle valve actuator 003F01 Boost pressure sensor 0041AB Boost pressure sensor Håper noen kan gi meg noen råd på veien, så dette ikke er siste sesong med egen BMW... -takk på forhånd! (Om det betyr noe; før jeg overtok bilen, er turbo og vibrasjonsdemper byttet)
×
×
  • Opprett ny...