Gå til innhold

6cyl

Medlem
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E92 325i

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Takk for svar begge. Comfort Access fungerer, men noen ganger reagerer det tregt. Får ikke opp noe feilkode på det. Tester nok å bytte batteri først.
  2. Hei, Jeg må bytte batteri i min 2006 e92 siden comfort access systemet fungerer litt random, og blir stadig verre. Har lest at batteribytte sannsynligvis vil løse dette, og det er sikkert tilfelle også, merket i vinter at batteriet begynner å bli litt dårlig. BMW er jo noen strømkrevende biler. Har INPA og kan registrere nytt batteri, men litt usikker på om jeg skal velge vanlig bly-batteri eller EFB batteri? Er det noen klare fordeler med EFB batteri i en 2006 mod, og må det isåfall også kodes om med ncs expert e.l. (holder ikke å registrere nytt i INPA) ? Om jeg bytter det ut med vanlig bly-batteri (som satt i fra før), så ser jeg at det stort sett selges 74 ah. Det som satt i var 70 ah. Må jeg da også kode om det nye batteriet til 74 ah?
  3. Er ikke uenig i at det som er av stål er rusta. Så det må vel byttes før eller siden uansett ja. Ja, den svivel-koblingen (som er en del av røret) er bra rusta også ja. Får se om jeg får løsnet dette uten at noe rives i stykker. Da må jeg vel bytte røret uansett. Håper virkelig jeg slipper å måtte bytte det lange røret som går under hele bilen 😅
  4. Hei, Jeg har en e92 '06 som fikk 2'er feil på indre bremseslanger bak. 1.1.12 Bremseslanger - g) Slange porøs/sprekt, Begge sider, Indre, 2 Aksel Sjekket under bilen, og er jo ikke tvil om at det er rustangrep på presshylsa og i koblingen. Men slangene er ikke porøse eller sprekt. Går dette under samme regel? Er dette riktig vurdering av kontrollør? Bilder etter en dusj med wd40:
  5. De sjekker vel dødgang på alle hjul? Derfor jeg er skeptisk på at de godkjenner et jekkfeste de selv ikke kan bruke (Om de ikke jekker i fra diffen, men kan ikke helt se for meg det på en eu?) 25% regelen har jeg aldri helt skjønt.. "Skadens andel av tverrsnittets omkrets i prosent" ?
  6. Hei BMW forum Jeg har et spørsmål rundt rust i kanal/jekkfeste på E39. Sist jeg brukte jekkepunktet (venstre, bak) sank hele jekkepunktet opp i kanalen. Ikke mitt bilde, men helt likt (se vedlegg). Alle andre punkter er greie. Påbegynnende rust, men det er ikke kjeks enda. Så det virker som det er bakerste del av venstre kanal som er verst. Spm: Går dette igjennom EU? Skal snart på kontroll.. De skal jo ha bilen opp i værs, så om de mangler et jekkepunkt pga. rust er det kanskje stryk med engang? Ganske synd mtp. at bilen er fin i lakken og fri for rust utenom. Noen erfaring med å få sveist inn nytt? Tenker på pris o.l.. Takk for alle svar.
×
×
  • Opprett ny...