Gå til innhold

Nexttron

Medlem
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E90

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Nexttron's Achievements

  1. Veivalg har vel så mye å si? Litt mer slitasje i asfalten enkelte plasser enn andre, og dekket vil jo inn der det passer. Vet ikke, men man merker jo en punktering når dekket blir flatt nok, og før det er livsfarlig vil jeg påstå... De som kjører videre uten å sjekke det kan skylde seg selv. Skum er ikke bra det heller... ville mye heller pumpa opp dekket om mulig og kjøre til man kommer til et verksted og lappe det
  2. Det tror jeg du gjør lurt i... Gamle og harde runflat slipper grepet om du spytter på asfalten så de er morsomme å kjøre med under kontrollerte former
  3. E61 står fortsatt på lista men rakk ikke kjøp/salg før jobb,kone og ferie tok tida fra meg. Det ble altså ferie med E90'en, og jeg fikk trøkka inn alt som skal til med kjerring og unge Tillater meg ikke å stresse for mye. Vinterfelger på bilen btw.
  4. Takk for god info! Ser endel fordeler med Carly for en som meg... Må se det i sammenheng med den store diagnosetråden hvor blandt andre Otis også har gjort store bidrag i det siste. Kudos til dere begge
  5. Svigermor falt pladdask for en SittOgKreng nylig så gud hjelpe meg . ...og dattera blir bilsjuk fra før av. Snill som hun er har hun spyttet inn rundt 10 laken for en ny frontlykt i den jeg har så hun blir nok fornøyd når kommer med noe som ser "helt likt ut"
  6. Forstilling kan man få en følelse av under kjøring og uansett ikke det verste og fikse. DPF høres verre ut... Kan man teste tilstand på filteret med diagnose?
  7. Takk for forslag. Bensinfirer er ikke akkurat noen racer til sammenligning, men litt opp i turtall begynner det å skje noe. Turbodiesel blir litt anderledes. Nå blir dette bytte noe midlertidig, vil ordne med boligkjøp før jeg avanserer på bilfronten. Da er det greit å finne noe som forhåpentligvis henger sammen i mellomtiden. Med det i tankene burde jeg kanskje kjøpt noe helt annet men er jo blitt glad i BMW. En kollega av meg sa for et par år tilbake at man burde styre unna 160-170000km for da begynner det å skje ting... Hva han siktet til vet/husker jeg ikke, turbo kanskje?
  8. OK iDrive er å foretrekke uannsett. Hva tror dere om en utsalgspris på 120 laken?
  9. Denne er kun senket orginalt! Demperene foran er byttet men altså tilsvarende de orginale
  10. Eyyy... Ikke noe spes med min bil foruten at den har større orginal motor, 2l i en 318 med 14 hk, og greit utstyrt. Bilen har dessuten rumpekjørt meg med diverse rep til fordel for kjøper. Prismessig snakker vi rundt kr. 120 000 Lekkerbisken til venstre på bilde har ikke noe med meg og gjøre
  11. Takk! Har redigert teksten
  12. Hei folkens! Jeg vurderer og selge min E90 til fordel for noe med større plass, som for eksempel en E61. Registrerer at 520d(AT) rundt 2007-mod ligger i omtrendt samme prisklasse som jeg kan forvente å få for min -08 E90. Får inntrykk av at disse 5-serie E61 er preface, dårlig utstyrt og lang km, men er det noe annet en burde være på vakt etter her?
  13. Så bra! Hva var det som gjorde susen; salt, sleggemekanikk eller byttet du reservoaret?
  14. Jeg tror at du har en reed sensor og de reagerer på en magnet som flyter inne i reservoaret. Siden du har byttet sensor og har spenning til den vil jeg tro at denne magneten (eller flottøren om du vil) sitter fast. Som foreslått over har salt virket, men kanskje litt sleggemekanikk kan hjelpe, altså banke litt på reservoaret for å se om flottøren løsner. Kanskje må reservoaret byttes ut. Om du vil sjekke det elektriske kan du kortslutte de to pinnene i pluggen til sensoren og sjekke at varsellampen blir borte eller kommer tilbake.
  15. Vær bortreist litt... Takk! nyttig info Rent vann leder ikke strøm særlig godt så det har jeg ikke tro på. Urent vann som spylervæske og saltvann er bedre med tanke på ledningsevne Kjør på @tokin ,med ny spylervæske først kanskje
×
×
  • Opprett ny...