
rollo
Medlem-
Innholdsteller
62 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
BMW 530 DAT
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
rollo's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Er det mulig å løfte motoren såpass høyt at jeg kan få lirket ut bunnpannen uten å ta ned traversen? Toppen er av og jeg kan se at det er hvertfall 10cm plass opp mot torpedoveggen. Om jeg må ta ned traversen, hva med styringen som ligger rett under bunnpannen? Noen lur fremgangsmåte på dette?
-
Hmm, har alltid hørt at det ikke bare er å bytte motor grunnet at DDE/EWS/nøkkler etc også må byttes. Altså alt som hører til nye motor må følge med og byttes. Du får sende meg en melding om hva du tenker prismessig, så skal jeg vurdere dette. Denne motoren er en 2003 142kw - Automat
-
Knekt julenøtt og oppdatering på denne tråden. Det første jeg oppdaget når jeg demonterte innsuget var at det manglet ett swirl flaps fest på innsuget til sylinder 5. Etter å ha ventet i det vie og brede fikk jeg endelig kompresjonstesteren som jeg kjøpte på ebay. Ut med glødeplugg på sylinder 5, og komp test. 0 kompresjon på sylinder. Plukket av toppen i dag og her så det ut som noen hadde tygd på setet og rundt ventilene. Stemplet var helt, men her var det også tygd en del, masse sår på toppen av stempel. Så er spørsmålet, er dette skrap nå, og eller kan det fikses ved å slipe ventilsetene... ikke hul i stempel, kan det brukes og eller må jeg bytte dette?
-
Har fremdeles feikode 1640 DDE Error EEProm or Coding. Motoren starter, går som en traktor og mangler fremdeles sylinder 5. Ingen reaksjon når jeg tar av kablen til dysen, men kommer opp feilmelding på sylinder 5 etter kablen er tatt av. Inpa viser at sylinder 5 får diesel, men virker også som de andre dysene prøver å kompensere, altså gir mer diesel.. 1640 DDE Error EEProm or Coding finner jeg ikke ut av.
-
rollo reagerte på et innlegg i et emne: Forskjell på m57d25 og m57d30 topp