rollo

Members
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

About rollo

  • Rank
    Fenrik

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW 530 DAT

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. rollo

    M57D30

    Er det mulig å løfte motoren såpass høyt at jeg kan få lirket ut bunnpannen uten å ta ned traversen? Toppen er av og jeg kan se at det er hvertfall 10cm plass opp mot torpedoveggen. Om jeg må ta ned traversen, hva med styringen som ligger rett under bunnpannen? Noen lur fremgangsmåte på dette?
  2. rollo

    M57D30

    Kan være en mulighet om fjærskålen passer til 25 mm eller 30 mm pressadapter.. Er ikke hjemme akkurat nå, så jeg må nok måle diameter på fjærskålen når jeg kommer hjem Takker!
  3. rollo

    M57D30

    Hvor får jeg tak i en ventilfjærklemme som fungerer på denne toppen? Noen som vet hvor denne kan kjøpes? Biltema fungerer ikke, de har en stk til overliggende, men denne fungerer ikke.
  4. rollo

    M57D30

    Send gjerne bilde/pm ang pris for denne toppen
  5. rollo

    M57D30

    Hmm, har alltid hørt at det ikke bare er å bytte motor grunnet at DDE/EWS/nøkkler etc også må byttes. Altså alt som hører til nye motor må følge med og byttes. Du får sende meg en melding om hva du tenker prismessig, så skal jeg vurdere dette. Denne motoren er en 2003 142kw - Automat
  6. rollo

    M57D30

    Holder til i Arendal, men det hadde kansje vært lettere å få tak en brukt topp til denne. ikke fult så mye arbeide, samt slippe dette med bytte av DDE og EWS osv. Eller?
  7. rollo

    M57D30

    Knekt julenøtt og oppdatering på denne tråden. Det første jeg oppdaget når jeg demonterte innsuget var at det manglet ett swirl flaps fest på innsuget til sylinder 5. Etter å ha ventet i det vie og brede fikk jeg endelig kompresjonstesteren som jeg kjøpte på ebay. Ut med glødeplugg på sylinder 5, og komp test. 0 kompresjon på sylinder. Plukket av toppen i dag og her så det ut som noen hadde tygd på setet og rundt ventilene. Stemplet var helt, men her var det også tygd en del, masse sår på toppen av stempel. Så er spørsmålet, er dette skrap nå, og eller kan det fikses ved å slipe ventilsetene... ikke hul i stempel, kan det brukes og eller må jeg bytte dette?
  8. rollo

    M57D30

    Kan man se dette uten å plukke av toppen først? Er ikke hjemme akkurat nå, så da får jeg ikke sjekket
  9. rollo

    M57D30

    Da har du kommet til samme svar som meg..ingenting Vet ikke om det går å se på den gamle pakning på en eller annen måte, om det står oppført noe betegnelser på denne.
  10. rollo

    M57D30

    Hei, Skal bytte toppakning på en e39 m57d30 motor. Ser at det finnes flere typer med anmerkning: Hullantall 0 Hullantall 1 Hullantall 2 Hullantall 3 Hva er forskjellen på disse, og hvorfor denne betegnelsen?
  11. rollo

    M57D30

    Tenkte også dette, så jeg venter på en komptester fra tyskland. En del billigere å kjøpe derfra Men er ikke kamsensoren med på å styre dysene, kan den ha innvirkning på dette? Venter hvertfall ny.. :9
  12. rollo

    M57D30

    Har fremdeles feikode 1640 DDE Error EEProm or Coding. Motoren starter, går som en traktor og mangler fremdeles sylinder 5. Ingen reaksjon når jeg tar av kablen til dysen, men kommer opp feilmelding på sylinder 5 etter kablen er tatt av. Inpa viser at sylinder 5 får diesel, men virker også som de andre dysene prøver å kompensere, altså gir mer diesel.. 1640 DDE Error EEProm or Coding finner jeg ikke ut av.
  13. rollo

    Forskjell på m57d25 og m57d30 topp

    Da er det bare å bytte rett over, takker for svar
  14. Går det å sette en m57d25 topp på en m57d30 motor uten problem, går disse overens? Noen som vet?
  15. rollo

    M57D30

    Kan dårlig kam/veivsensoren ha noe med dette å gjøre? Når jeg napper ut kamsensoren får jeg ingen feilmelding i etterkant på diagnosen. Skulle vel komme opp feilmelding når kamsensoren blir frakoblet..