-
Innholdsteller
14 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Badger
- Bursdag August 6
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Kristiansand
-
Kjøretøy
E92 320d - 2010
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Badger's Achievements
Newbie (1/14)
4
Nettsamfunnsomdømme
-
lagunilla reagerte på et innlegg i et emne: BMW recall for plussledningen til batteriet reaktiveres.
-
Thank you kind Sir. 😃
-
Badger reagerte på et innlegg i et emne: BMW recall for plussledningen til batteriet reaktiveres.
-
@lagunilla Ja, helt klart. Dog så regner jeg med noe krangling for å få tak i den. (Det kan se ut som om du tastet inn et siffer feil i portalen din (fra skjermbildet ser det ut som du har søkt opp 0061050500, istedenfor 0061070500.)
-
lagunilla reagerte på et innlegg i et emne: BMW recall for plussledningen til batteriet reaktiveres.
-
Jeg ser det ligger flust av artikler fra motorpressen om dette på nettet, når jeg bare graver litt. De fleste artiklene fra europeisk motorpresse er fra mai i år. Jeg har sendt en e-mail henvendelse til min BMW-forhandler om å få en kopi av TSB´en (BMW sitt Technical Campaign Dokument) på aksjonen de refererer til som "kode 0061070500".
-
EU dokument fra mai i år: Notification_A12_0819_19_en.pdf
-
[Update] Det *kan* ved første øyekast se ut som om det er 5-serie og 6-serie som er lagt til i listen av bilmodeller som er berørt. (Det er også foreslått at kampanjen starter opp i juli.) https://www.kfz-rueckrufe.de/bmw-rueckruf-fuer-ueber-eine-halbe-million-5er-und-6er/6240 [Jeg googler for harde livet her nå.] ...men også / fortsatt 1-serie, 3-serie, X1 og Z4, hvis min begrensede tysk-kunskap ikke narrer meg her. https://www.kfz-rueckrufe.de/bmw-erweitert-batterie-rueckruf/6031
-
Leste på Bilnorge at denne recall´en er reaktivert. Sakset fra Bilnorge: "Tilbakekalling-repriseNå bekrefter BMW at Kode 0061070500 er tilbake igjen. En tilbakekallingsaksjon fra 2012 som går på korrosjon av plussledningen til batteriet må gjentas. Denne nye runden omfatter 250.000 biler i Tyskland og like mange på andre markeder. Opprinnelig måtte 1,3 millioner biler gjennom kverna, og hvert verkstedbesøk tok i snitt en halv time. Denne gangen vil oppholdet bli på ca. to timer. 23-06-2019 // 11:54" Har ikke funnet TSB´en ved et raskt google-søk, men kanskje noen som sitter nærmere (/på innsiden av?) BMW systemet har mer informasjon, og kan fortelle hvilke biler som er berørt. ...jeg er interessert i opplysninger rundt de berørte, for jeg stoler ikke lenger på at BMW kontakter meg for recalls og/eller "technical campaigns".
-
uglefossen reagerte på et innlegg i et emne: Merkeverksted nekter å utføre recalls (E92 N47)
-
@Kristiansan'årn Forbered deg på masse «krangling», og hvis du ikke har full service-historikk hos dem så tror jeg jeg vet hva de svarer. Uansett så er nå hele denne register-kjede-greia en lei sak for en ellers ypperlig motor (og bil generelt).
-
Update: Etter enda mer ´krangling´ gir Bavaria seg og gir meg beskjed om å møte opp i dag tidlig kl. 08:00 for å få utført TC på kjedestrammer og plugg/wiring harness til kupevifte. Møtte opp i dag tidlig (jeg var på plass 07:45, bare sånn fordi jeg holder avtaler) og blir forespeilet å måtte betale for dette. Jeg viser frem e-mail korrespondanse hvor det klart fremgå at Bavaria har lovet å utføre dette vederlagsfritt. Mer krangling, vedkommende i «front desk» blir merkbart irritert, og sukker & stønner... gir seg etter 10 minutter med krangling og saumfaring av e-maill korrespondansen på telefonen min. Kjedestrammer (og plugg/wiring harness til kupevifta) er nå byttet, så jeg kan sove litt bedre om natta nå som faren for motorhavari er litt mindre - tok meg bare 5 - 6 uker med krangling, samt. at jeg selv måtte fremskaffe & vise frem BMW sine orginale TC dokumenter (som Bavaria nektet for at eksisterte). Jaggu ska´re være vanskelig... [Vedlagt bilder av den gamle kjedestrammeren som ble byttet.]
-
@lagunilla Du skal ha reg nr./chassis nr. på PM nå. ☺️
-
Badger reagerte på et innlegg i et emne: Merkeverksted nekter å utføre recalls (E92 N47)
-
Badger endret sitt profilbilde
-
Badger reagerte på et innlegg i et emne: Merkeverksted nekter å utføre recalls (E92 N47)
-
@Eivind320x Takker-og-bukker. 😃 Skal sjekke det der i morgen.
-
Badger reagerte på et innlegg i et emne: Merkeverksted nekter å utføre recalls (E92 N47)
-
@Marius2002 Jeg er helt enig med deg i det du skriver. Ingen bil er feilfri, og samme hvilket bilmerke / modell man kjøper så kan man ende opp med et «mandags-eksemplar»... sånn er det bare. Forskjellen er hvordan forhandlerstanden tar i mot deg som kunde, og kvaliteten de legger i preventivt vedlikehold nettop for å gjøre sjangsen for at den individuelle bileier går på noen form for uforskyldt «catastrophic failure» med tilhørende astronomisk utgift. Som det helt sikkert skinner klart igjennom på det jeg har skrevet i dag, så er jeg oppriktig sint & skuffet over hvordan jeg har opplevd å bli behandlet som kunde (og det føler jeg jeg har rett til å føle), men jeg er også inneforstått med at det ikke bare skal fremstå som «surt oppgulp» - for det var ikke hovedbudskapet mitt her. Takker igjen for alle som deler sine tanker & betraktninger rundt dette. 😃
-
Badger reagerte på et innlegg i et emne: Merkeverksted nekter å utføre recalls (E92 N47)
-
@Eivind320x Det er helt korrekt - jeg har ikke symptomer såvidt jeg vet, men av skade- og kostnadsomfang hvis det intreffer så er jeg forståelig nok bekymret for at dette kan intreffe. Hvis det (som det er foreslått andre steder her inne på forumet) koster 60.000,- for ny motor og yterligere 30-40.000,- i arbeid så er vel det nesten halve salgsverdien av bilen. Bilen har ikke nådd de "magiske" 75.000 km som står omtalt i technical campaign´en til BMW, så jeg er vel ikke i den verste rissiko-sonen. Utover dette så er det mye frustrasjon og sinne over en forhandler/merkeverksted som er direkte uærlig med meg når jeg henvender meg om dette - synes dette blir uproffesjonelt & lite tillitsvekkende (sånn i-og-med at den 2010-modellen meget mulig skal byttes ut med noe fabrikknytt i løpet av en 2-år periode... og/men etter kundebehandlingen jeg ha opplevd på Bavaria i Kristiansand så vet jeg ikke om jeg har lyst til å utsette meg for dem en ny periode.)
-
Hpi reagerte på et innlegg i et emne: Merkeverksted nekter å utføre recalls (E92 N47)
-
@HPI Takk for tilbakemelding. Det er riktig som du sier at enkelte recalls ikke gjelder alle land, men på EU sine sider for Recalls (non-food related) står det hvilke land den/de individuelle "safety-recall" gjelder for, så jeg vet de jeg har funnet frem til er gjeldende for meg her i Norge. https://ec.europa.eu/consumers/consumers_safety/safety_products/rapex/alerts/?event=main.search&lng=en (Det er fantastisk knotete å finne det man er ute etter på den siden, så regn med å sette av godt med tidhvis man føler for å gjøre et dypdykk der.)
-
Hei, nytt forum-medlem her. 😃 Først-og-fremst så får dere ha meg unnskyldt for å starte en ny tråd som kanskje kan oppfattes som å være "enda en N47 registerkjede-tråd", men jeg mener/tror det er like mye forbruker-rett på nåværende tidspunkt. (Skulle det allikevel ikke være helt innafor, så kan admin flytte denne tråden til et mer egnet sted.) Lang historie kort,... eller så kort som mulig ihvertfall: I august 2010 så var jeg så heldig å kunne hente ut en splitter ny 320d Coupé (E92 N47 LCI på "BMW-språk) etter at jeg spec´et & bestilte den senvåres samme år.. Dette har vært, og er fortsatt "baby'en" min - og derfor har den blitt stelt meget pent med, samt. at alle servicer har vært utført på merkeverksted. Jeg har oppgjennom vært halvveis klar over at det var en designmessig svakhet ved registerkjedet, noe jeg har snakket med merkeverksted ved flere anledninger oppgjennom årenes løp, men basert på svar/tilbakemelding på dette alltid fått inntrykk av at det ikke var noe å bekymre seg om. Jeg tok kontakt med merkeverkstedet mitt (Bavaria Kristiansand) i midten av oktober i da jeg kom over referanser til andre recalls / Technical Campaigns på bilen min, for å få opplysninger om hvilke recalls/kampanjer som berørte min bil og hvilke som eventuelt var utført (da jeg var av det inntrykk at det aldri var utført noe annet en periodisk service på min bil). Bavaria Kristiansand opplyser meg da om at det ikke var noen recalls eller technicals campaigs på min bil, og at det heller aldri hadde vært det. Dette synes jeg var rart, så jeg gjorde litt grundigere undersøkelser på nettet, og fant ut at det var utstedt mange Technical Campaigns som berørte min bil. Jeg tok igjen kontakt med Bavaria, men de nektet fortsatt for at det hadde vært noen recalls eller technical campaigns som berørte min bil. Allerede da så skjønte jeg at Bavaria lyver til meg, og jeg kontakter over de neste dagene flere BMW forhandlere - der jeg får mildt sakt sprikende og informasjon. En stund etter dette svinger jeg innom Bavaria med utskrifter av TC´ene jeg har funnet, men Bavaria nektet fortsatt for at det var noe ugjort med min bil - (og) de ga seg ikke på den løgnen før jeg viste dem BMW sine Technical Campaign dokumenter. De siste 3 ukene har jeg vørt flere turer innom Bavaria, og hatt enda flere telefonsamtaler, men uten noe resultat. Siste telefonsamtalen jeg hadde med dem var med verkstedsjefen den 5. november, som kulminerte i at han lovet å sjekke dette og lovet han skulle kontakte meg igjen mandag 19. november (altså i går) - men det gjorde han ikke. Jeg har i dag tidlig sendt en e-mail til vedkommende, samt. hat en kort telefonsamtale (mest for å forsikre meg om at e-mail´en var mottatt), og jeg må si jeg er sjokkert over tonen jeg ble møtt med i dag. Det kom bl.a. frem at de to ukene han ba om for å "sjekke opp" i dette ikke er brukt til å sjekke opp noe som helst, Jeg oppfatter det nå (etter siste kommunikasjon i dag) som om Bavaria Kristiansand gir meg en stor "Fuck You" og mangler enhver interesse av å ta tak i dette, men oppdaget også i dag at de mer-en-gjerne fortsette å servere usanne påstander. Jeg sitter nå med en bil(/motor) med en kjent designmessig feil/svakhet, som kan (og, på lang nok sikt: vil) føre til motorhavari. I tillegg så er det et halvt dusin andre technical campaigns som heller ikke er utført, tross at all service er utført på merkeverksted. Sitter nå i "tenkeboksen" og er ganske i villrede om hvordan jeg skal håndtere dette videre. Alle forslag og kommentarer mottas med takk.