Gå til innhold

ehagen5150@gmail.com

Medlem
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E36 cab

Nylige profilbesøk

387 profilvisninger

ehagen5150@gmail.com's Achievements

  1. Får ta en titt på terminalen inne i hjulbuen da, alt så overraskende bra ut i batteri brønn. Kan det kanskje være ett problem i selve krets kortet i sikrings boksen?🤔
  2. BMW e90 m47, fikk endelig gang på bilen etter bytte av dyser og diesel pumpe. Etter å ha fått slettet en god del feil koder startet bilen. Kjørte en tur og motor lampe kom selvfølgelig på. (Halv motor, skravert) kjørte bilen inn i garasjen stoppet den, og den ville ikke starte igjen. Sjekket diagnose, og fikk nå opp feil v terminal 15, output 1,2, og 3. Disse var nye. Får også opp feil på railtrykk ved start, ny denne og, får absolutt ikke noe mere rail trykk om jeg kjører starter, eller tenninga bare er på. tror kanskje dette er en følge feil, siden jeg oppdaget at wake up signale fra cas modulen kun ligger på 0,13 volt. Slikk jeg har forstått det er det dette signale som styre dyser, drivstoff ventiler osv. Det jeg lurer på da, er om selve cas modulen er gåen? Prøvd å synce cas og DDE en rekke ganger. Noen som har erfaring med noe liknende? Mvh Eivind
  3. Fått gang på bilen, men stoppa igjen. Kan dette tyde på en cas modul som er fullstendig gåen? Funka å synke den men nå får jeg ikke gjort det🤔 noen som har hatt noe liknende problem?
  4. Har fått opp feil melding på rail trykk sensor også flere ganger når jeg har holdt på uten at den har hvert koblet av. Bytta den men kommer opp igjen innimellom p0194/3f30 signal open ciricut or short ciricut to positive. Lure på om den er relatert til lavt trykk i rail?
  5. Er t2 ja nei kunne ikke se no spon. Kan jo godt hende jeg sitter med to dårlige pumper for alt jeg vet. De har iallefall samme dele nr. Men virke jo rart det å. Burde vel fått start med start gass da 🤔 takker for svar 🙂
  6. Ja får diesel fram ja. Nei blir ikke klokk på den bilen får ikke mere enn rett over hundre bar på railen
  7. Hmm.., kan det muligens være jeg har for lite trykk fra tanken da🤔
  8. Vet noen hvor mye trykk pumpa i tanken må levere? Målte til 3,3 bar etter filter med manometer. Bytta dyser igjen da det visste seg at disse var fra en 320. Ingen start ennå skjønner INGEN TING! Hvor tar trykket mitt veien? Ingen feil koder heller.
  9. Aner ikke den begynte med at den bare ville svive tre fire sekunder, så fikk jeg start på den, funka greit men etter den sto litt starta den ikke igjen. Fikk feil kode på rail trykk sensor også, bytta den så den kommer ikke tilbake, men ingen forskjell. Reinte med det va dysser eller hpfp, men nei.
  10. Ja er sant det, men hadde delene liggende så har ikke beløpt seg til rare greiene. Er vandt med gode gammle bensin motorer🤣 det som er det rare er at jeg kjørte bilen inn i garasjen, startet og stoppet flere ganger ingen problemer, men etter en halv time ca var den dø.🤔
  11. Ja mener på det har ikke målt men en liter tok bare noen sekunder ut av dieselfilteret. Men er jo ingen garanti
  12. Stemme, men føle jeg har utelukket det mekaniske (aldri no garanti men 😅)mistenker kanskje ews ?
  13. Ja Tenkte da at pumpa var litt svak, men dysene vill jo fremdeles ikke åpne. Må få lest av trykke med den nye pumpa å, gikk litt lei i går.
  14. Amatør messig nok så får jeg ikke lest av trykket på diagnose verktøyet. Målte 0,8 volt på trykksensor, når jeg kjørte på starteren. Før jeg bytta pumpe. Har ikke sjekket igjen etter dette. Kan det muligens være no ews tull?
  15. Har en m47 2007 318d som ikke starter. Har byttet diesel filter, høytrykks pumpe, trykkregulator, trykksensor og dyser. Ingen forskjell. Noen kloke hoder her som kan gi meg ett hint? Hadde feil kode p3002 og p3005
×
×
  • Opprett ny...