Jump to content

BMW_individual

Members
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

BMW_individual's Achievements

  1. lci e91 der soltak, interiørlys og elektrisk hengerfeste bl.a slutter plutselig å fungere etter kanskje noen uker eller til og med en måned helt inntil man tar en tilfeldig sikring ut og så inn igjen. ( jeg har oftest tatt soltak sikring). kan ikke huske å få noen feilkoder, har ikke dobbelsjekket men blir kanskje vansklig da jeg må vente til det skjer igjen?
  2. Lci 2009 320d e91 får ikke kontakt med dde i følge ISTA. Batteri er nytt og alt er tørt der. Alt er også tørt i ECU eska i motorrom. Den starter ikke nå men tidligere i dag startet den uten noe problem. Noen dager sleit den med å starte og fikk masse feilmeldingen som den får nå, men fikk start på den etter å prøvd å starte flere ganger uten å vite at det var et DDE ecu problem . Der virker som det er veldig løs strøm kontakt på ecu hvis den får start noen ganger og noen ganger ikke? noen som har forslag eller hvor det vanligvis går galt.
  3. Det gir mening da jeg har full guffe på varmen. Verdt å nevne at diesel forbruket ligger på 8.3 l/100.
  4. Ca -4 grader ute. Har på varmeste klima innstillingen fordi jeg tror motstanden til vifta er dårlig ( kjent problem?). I dag kjørte jeg til sammen 22 min ca. Både motorvei og 50 soner. Når jeg kom fram til destinasjonen hadde kjøleveske temp gått ned til 76 ish. Den holdt seg i 80 gradene på motorvei men ikke på andre veiene.
  5. Oppdatering Det hjalp å bytte egr termostat, men i mitt tilfellet fjernet jeg hele egr systemet. Kjølevæske temperaturen går nå så vidt opp til 88 grader ca hvis jeg kjører 2 tusen omregninger på motorvei. Men når jeg kjører i 60 under 2 tusen omregninger faller gradene ned på 70-75. Synes bilen bruker lang tid å bli varm, men kupevifta blåser varmt relativt fort. Er det mulig at den nye hovedtermostaten (gates) slipper litt vann forbi? Jeg bruker forresten ISTA. Bilen er også manuell . Takk for svar
  6. Vanlig da at vann temp blir varmere når den står på tom gang i forhold til kjøring? Fordi det ser jeg på min temp
  7. Har en m47 e91 som ikke oppnår driftstemperatur. Før jeg byttet hovedtermostat ble kjølevæske temperaturen ikke noe varmere enn 50 grader. Byttet den nå nylig og får ikke noe mer enn 55, men noen ganger når jeg prøver å lufte systemet gjennom de skruene stiger den opp til 65 men faller igjen ikke lenger etter. Betyr dette at det er fortsatt luft i systemet? Tett radiator? Har ikke byttet egr termostat men den burde bare regulere hvor fort jeg oppnår driftstemperatur vel ?
  8. jeg sjekker "sgdaten" mappene men eneste jeg ser er "08010000FRMPL2.ipo" (vet at det er frm1). nærmeste jeg kommer frm2 er "080102FRM2.ipo" og det er ikke filen Winkfp vil ha. Ganske sikker på at jeg bruker Ediabas riktig, om det har noe å si hvorfor jeg ikke finner den filen.
  9. Ja, får ikke den filen i daten filene jeg lester ned fra bimmergeeks
  10. Prøver å kode ny frm2 til bilen men får denne feilmeldingen på winkfp etter «update zusb»
  11. Skal gjøre det i dag. Hva burde jeg se etter?
  12. Dette er en 06 e91. Som dere kan se på bildene er baklyktene helt på tur. Bremselysene lyser svakt som parklys/kjørelys og led lysa fungerer ikke i det hele tatt. Når jeg bruker automatisk mode på lyktene så skrur de ikke av seg når jeg har gått ut av bilen, får til å med varsel at de er på. i tillegg fungerer fjernstyrtnøkkel til kun åpning av bil men ikke låsing, da må jeg bruke nøkkelen til å låse manuelt. Comfort access fungerer kunn på et håndtak. Er dette alt feiler på grunn av frm modulen?
  13. Hei, jeg har en E39 tds manuell som rister ganske mye under lite akselerasjon med gaspetallen (rister ganske mye). Det virker som det går fra mellom girkasse/mellomaksling området. Det føles nesten ut som bilen bremser noen ganger. I tillegg forsetter det å riste i rundt ett sekund etter jeg har sluppet gasspedalen. Turtallet blir ikke påvirket. Det slutter å riste når jeg jeg har mine mistanker men hva sier dere?
  14. Takk for svar. Jeg har “low obc” så jeg får nok ikke sett verdiene uten å bruke inpa? Jeg får se på o ringer på begge sider av tanken neste gang jeg titter på det. Det stemmer at jeg får luft bobler i det gjennomsiktig røret fra drivstoff filteret i motorrommet til høytrykkspumpa
  15. Hei, jeg har en 97 tds som sliter med at den ikke får diesel når det er ca 18 liter igjen i tanken. Bilen dør og så får jeg ikke start. Har byttet Pumpa i tanken (høyre side) men mistenker at der er den ventilen på venstre siden av tanken som skal sprøyte over til høyre sida som kødder. (Nr7 på bildet). Er det noen som har bra peiling på drivstoff systemet og kan hjelpe meg?😳
×
×
  • Create New...