Gå til innhold

Bmwfyr

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW X3 D2.0L Man 06

Bmwfyr's Achievements

  1. Har slitt med min E83, manuell, 2.0, 2006. Nykker litt under kjøring, gjerne når man gir gass. Særlig på lave turtall. Feilkoder om oppstår: Gløde plugger 1 til 4, varsles med feil; 4212, glødeplugg sylinder 1. 4222, glødeplugg sylinder 2 4232, glødeplugg sylinder 3 4242, glødeplugg sylinder 4 4501, EGR-ventil. Selvfølgelig med gul motorlampe. Feilen oppstår aldri på kald motor. Hva er galt her? Kan det være et vakum-problem? Bilen er ikke tungstartet.
  2. Sveinis, dette var fast problem på min X3 også. Jeg lot den gløde i 10 sek før jeg startet og da gikk det greit. Hovedproblemet på min, var at den rapporterte høyt mottrykk på avgass, tett partikkelfilter. Husker ikke kodene som kom. Uansett....alt dette forsvant med engang nytt partikkelfilter kom på plass.
  3. Det endte med at jeg monterte nytt partikkelfilter kjøpt på Eurodel. Bilen ble frisk 99%, men nykker litt ved 1800rpm, uansett gir (manuell). Nykkingen kommer mest når man øker turtallet sakte forbi 1700 til 2000 rpm. Gasser man på litt kraftig, så merker man nesten ikke nykkingen. Generelt fornøyd, men håper å finne grunnen til at den nykker. Har vel en mistanke om at det kan være luftmengdemåler, men er ikke sikker. Noen som har kommentar?
  4. Det endte med at jeg monterte nytt partikkelfilter kjøpt på Eurodel. Bilen ble frisk 99%, men nykker litt ved 1800rpm, uansett gir (manuell). Nykkingen kommer mest når man øker turtallet sakte forbi 1700 til 2000 rpm. Gasser man på litt kraftig, så merker man nesten ikke nykkingen. Generelt fornøyd, men håper å finne grunnen til at den nykker. Har vel en mistanke om at det kan være luftmengdemåler, men er ikke sikker. Noen som har kommentar?
  5. Takk for tips TRF. Skal se nærmer på dette!
  6. Er det noen her ute i forumet som har erfaring med å åpne eller fjerne partikkelfilter, og konsekvensene med det. Hører jo rundt-omkring at det har vært endel plunder med disse motorene (2L 150 hk) med tett filter. Styringen er laget slik at dersom filteret blir for mye blokkert, så virker ikke regenereringen. Det blir fortalt meg at endel eiere fjerner filteret, eventuelt demonterer det og borer flere 10mm hull gjennom innmaten av filteret, og monterer det på plass igjen. Hva med trykk og temperaturfølere i denne sammenheng? Demonteres disse? Hva med katalysatoren? Fylles denne med sot og partikler? Meninger om dette?
  7. Har vært utenlands en periode, men har nå funnet ut at det er tett partikkelfilter. Regenereringen funker ikke når filteret er for tett.
  8. Har kjørt på Prolong Olje+ og Diesel+ i noen år på forskjellige biler. Meget fornøyd!
  9. Forsøker først å nappe av den kontakten for å sjekke om det er den servomotoren som jukser eller kanskje har en feil. Takk for Gode råd! :))
  10. Skal få lest feilkoder. En vital opplysning her er at girkassen er manuell, ikke automat. VTG....er det i sammenheng med automat-kasse? Mitt kunnskapsnivå om BMW er begrenset, da det er den første jeg har av dette merket.
  11. Hei. Sikkert til det kjedsommelige, men min X3 fungere altså ganske greit, men den nykker ved skikkelig pådrag. Gjerne på motbakke og godt pådrag, passerer 3000 rpm, da kan det komme noen "nykk" (kanskje 3-5), og så akser den som normalt. Videre er det slik at den kanskje "bom-starter" på kald motor. Dvs...Man gløder og starter på vanlig måte, men motoren stopper om 2-3 sekunder. Gløder på nytt, starter, alt som normalt......! Er det noen her som har de samme symptomer? For ordens skyld: Ingen lys på dashbord som lyser.
×
×
  • Opprett ny...