-
Innholdsteller
6 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
E46:1M3&1TourM-TechII04+@
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
ABS-75's Achievements
Newbie (1/14)
2
Nettsamfunnsomdømme
-
ABS-75 reagerte på et innlegg i et emne: BMW E46 M3-2004 Vinterservice ,tips til service i Tyskland
-
Etter som god en ikke greide å skille seg av med M3n -Der ble kjøpt så og si fra sykehuset 2 år siden siste radio-behandling (den eneTyske legen (forøvrig beste kirurg og ikke vond for hverken hode eller øyet ga samtykke da hun viste godt hvilken modell det var og fikk se utg. i en heller sjelden lakk og interiør (kjent som cinnamon) med alt utstyr så var den godkjent med trykk på at det er en skikkelig BIL (vi er samme årgang osv)...(& at legene truer en med å leve lengre enn andre , nå da en er friskmeld & har gjort gjentjeneste og kan ta fri år ) så ok , da tar enn ¨jomfruen¨ på M3n der aldri har rullet på vinteren og er nærmere mint (kun oppgradering av bremser subframe til mindre detaljer som ẗrackday pakninger¨ (Michelin alpin sport p4 (Larzon19¨) 225/19 foran og 255/235 bak) -Den er oljet for risikoen for salt og fikk ny lakk coating seal. Så hvor skal en ta turen innom til for montering av Supercharger og videre tuning... Europa m.m ? Mvh ABS-75
-
Fredrik reagerte på en kommentar: Hva gjør en BMW til en BMW?
-
Fredrik reagerte på en kommentar: Hva gjør en BMW til en BMW?
-
ABS-75 reagerte på a artikkel: Hva gjør en BMW til en BMW?
-
Ser en på E3n over der er avbildet : Så er den så og si lik den en selv startet BMW karrieren i .-Kan spare begeistringen for ekstralysa ,men er dem kommet på så er det jo historien til den. Like sort+ var min (,en kunne som sagt barbere seg i denne blanke sorte lakken) Min var smakelig ¨stancet¨ ikke senka ned ,men noen mm var det så den låg bedre og såg bedre ut ( men selvsagt ville en der vil ha den org. idag muligens reagert med rette, men det en sier er selv erfart . Så da blir det at en foretrekker annen utseende ,&/eller kjøreegenskap om en har kampesteiner i veien ,og må ha den så høy eller annen velbegrunnet og da selvsagt mer enn respektert annet syn -&/eller behov) Min hadde og gull BBS felger (momo interiør) og inntrukket støtfangere (justert ned og inntil karosseri og såg da mer ¨hel¨ & rett ut, uten å ødelegge den som andre der hevet biler ekstremt bak på den tiden ...det passet den ikke til + heldig rett år for stål så den rusta ¨ikke¨. - Denne gir minner Takk
- 2 kommentarer
-
- bmw
- active tourer
- (og 4 andre)
-
Takker for inspirerende og god korrekt info der ikke er copy-pastet inn men skrevet av en der likte å formidle ,og det kommer frem -Var selv så ¨heldig¨ at det startet med en E3 (3.0s kort modell -75) (&skulle ikke vært lov ..& var det kun på papiret) men en var da akkurat konfet i 1990. Og en heller beryktet tur til tigerstaden for noen fiskere kullimenerte i besøk på bilauksjon (for der gikk ikke fly hjem igjen). Og den ene kjøpte en E3 ... (med gull BBS,momo interiør og riktig ¨stance¨ ..ikke for mye senka men passe for utseende og kjøreegenskap, der var og inntrukket støtfangere..så perfekt&mint ellers fra rett år (den var produsert i73 stål og så sort lakk en kunne barbere seg i for en 15+åring;) .Vel fortjente en det som gjorde at jo nærmere dem kom bygda en bodde i (55-60 mil fra hovedstaden+) så jo mer edru i tanke vart vedkommende der hadde selvsagt sjåfør, så meldte tanken seg : ¨hjemme står der 2+ biler og fruen vil ikke like flere.... Han fikk gitt melding på ẗelegraf tlf¨ på de tider var det ring den som da er BMW entusiast og har en slik så vet den hvem som vil ha en i ¨fjorden¨ . Vel det viste seg at det var meg (etter å hatt utplasering etter ungdomsskole så jobbet en i butikk/lager en liten stund og der var en der hadde en sølvmørkgrå metallic av E3n (da med hjulbuelister i krom og ¨skinn overtrekk der var polstret i interiøret ..alt slik det var da..) Han med E3n i fjorden fra før solgte meg bilen før han eller noen hadde sett den (vel dem der kjøpte den såg jo den men i ḧastetilstand og i mørke på vei hjem til kone osv og raskt nok så dem ikke mistet fiskebåten ut igjen (line og kaster så Eg ¨protesterte¨ fyrst,: ¨men eg har jo ikkje pengar¨- ¨du har jo nettopp komfirmert deg?¨ - ¨ja men men ikkje så mye¨ - ¨kor mye har du då, har du ikkje en moped du kan selge og (hadde TSX (50ccm i norge men 125ccm i utland;) der var mer eller mindre strøken og kjent i bygda fra eg var 13-14 ..så) Jo eg kan jo selge den (hadde bror der nettopp hadde fått en TSX selv -trimmet av meg til 90+ , så eg kunne låne den på dagen da han ikke turte å kjøre den på dagtid i bygda på vei han var jo da 13+år ..Så greit den ble min for penga ? Jepp eg stod og såg på trappa da den kom ned på tunet fra hovedveien og gjeipen datt fra han der eigde den andre E3n i fjorden..for dennne var jo mer strøken og perfekt er bare ordet .. Det hører med til videre historie at før andre der var sjåfør (mens en selv og bestekompis var på alpinski etter festen dagen før...) og han sjåføren var litt for turtallshissige (toppen slo seg skjeiv (tidlig alu topp)) .Så rakk en å bli beryktet som den der kunne hente og bringe når andre ikke kunne. Og ja bilen kjører fra det meste (da min var vel sprek;) volvoen til dei blå lot dei stå. Ingen vits i å kjøre etter (ein fikk tlf. om at en var observert;) Og at ¨ekstremkjøring ¨var ikke ønskelig , det var jardt for enkelte (ein bergensar der var stasjonert her fikk beskjeden : ¨kan dei kjøre så får dei kjøre¨.. Men det var då og ikkje no . No er den E3n i 1 a 3 biler der aldri skulle vært seld (har 3-BMWr i dag & 2 -¨eldre¨ mercer 1-porsche-&1 gml. pensjonert 4x4 (altmulig)ambulance + ein gml Ford 4000 traktor så veien brøytet + anna..så vanskelig med å selge? =JA;) angrer på ha selgt E3n=JA ..men greier ikke kjøpe ny da den en hadde var alt for rett til meg då, og no. -Mvh Anders-Olav
- 2 kommentarer
-
- bmw
- active tourer
- (og 4 andre)
-
ABS-75 reagerte på et innlegg i et emne: Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]
-
ABS-75 reagerte på et innlegg i et emne: Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]
-
ABS-75 reagerte på et innlegg i et emne: Ebc green stuff VS yello stuff
-
ABS-75 reagerte på et innlegg i et emne: Ebc green stuff VS yello stuff
-
Yellows`støvet mer før men etter det en har blitt rettledet ..sier dem at det var lenge siden at dem støvet mye mer enn før ,& en har ymse erfaring fra reds & yellowś . Bra er dem, men noen gode Yellowś går på mine fremover (så black-friday & en kjøper 2 sett til mine E46) Bedre å stoppe 1meter før en står en 30cm inn i idiotens ulovlige lange hengerfeste, der bråstopper av uventet grunn & der kommer 1 vogntog imot med autovern på sidene...(1får skulda uansett&bil er ødelagd) Så hva velger en. Det som støver âkseptabelt (er jo opp til en vær) men dersom en vil stoppe best til det bruket en har & kjøretøy, eller ha det som er mer for dem som liker reine felgen en å stoppe med f.eks M3 eller hva som helst annet i høy hastighet..men for all del dem er jo bedre enn det meste annet der er å finne) Etter først å ha funnet info selv om at dem ikke støvet nevnverdig mer enn beste ¨støvfrie¨ alternativ i den klassen NB: NBlueś mener en ikke er lovlig hos forsikringselskap til bruk på vei da dem er ment å varmes opp før dem har full effekt (men sjekk dette selv ,da slikt endres av foreskrifter og Reds-Yellos-Blues (finnes en kombi der & av dem mener en) til Greens &så endres med tiden (yelloś i dag er ikke samme belegg som for 10 år siden osv etc.) . Har selv nå Yellowś all over etter att en ¨mistet¨ det siste settet med Redś som var igjen på ene akslingen, (fikk antagelig en stein imellom på rett/feil sted ved asfalt legging og vips der var hele ene bremse belegget borte ,så pump pump -pump på bremsa..hledigvis ikke i høyhastighet & eller etter forbikjøring men akkurat ved nedkjørsel7avkjøring av hovedvei til tunet) -Dem støver nå faktisk mer akkurat i innkjøring..men så var det da den & av EBC utgave som dem hadde tilgjengelig her en nå var i gokk++ så en var nå heldig at dem hadde ett sett tilgjengelig -da den akkurat da var eneste kjøretøy en hadde med fortiden så takk til PS-Yngve&co ved besøk på Eid (+stickers
-
ABS-75 reagerte på et innlegg i et emne: Oppdatere til Bmw apps
-
ABS-75 reagerte på et innlegg i et emne: BMW connected app
-
ABS-75 reagerte på et innlegg i et emne: BMW E46 M3-2004 Vinterservice ,tips til service i Tyskland
-
BMW E46 M3-2004 Vinterservice ,tips til service i Tyskland
emne svarte i ABS-75 sin ABS-75 i Annet BMW og motorprat
Ja mulig Svenske pitstop går, & få en kontakt på veien der på veien før Danske øen er vil være nyttig. Selv om det ikke var tenkt å kjøre den veien (ned til (Ferje) Bergen-Hirtshals ..for å gjøre det lett & spare km da før Europa;) -Men har en tips lengre ned i Europa og i Tyskland & . Da med tanke på seinere neste år ,og da kunne nytte seg av det ved evnt. bilkjøp med mer der i Tyskland vil det være nyttig til neste år & -& Takker, da vil en legge dem inn som vert å besøk med mer & tar en tlf til dem -
Tips til bra service i Tyskland-europa på BMW E46 M3 ++ Vinter euro-tour , (ned i Europa&opp igjen gjennom/opp i alpene m/toppturski for helsa;) der en tar ¨jomfruen¨ med vinterkjøring på M3ń & service er på trappene (km stand: 170986) så bare dumt å ikke få gjort servicen som står på trappene i evnt. Tyskland & evnt annet + få kanskje kjennskap til ett greit verksted med ålreite folk+ en kan nytte senere. (Da en & har en E46 Touring M-tecII som en godt kunne ha fått hjelp der nede til å montere S54B32 under panseret der ++ det som kreves for å få det godkjent) (Bestiller forresten dekk i dag..morgen ihvertfall på BlackFredag (225x35R19foran & 255/35R19bak på Larzen) står imellom Enten : Michelin pilot alpin p4 /michelin pilot alpin5 & Pirelli Winter SottoZero3 (evnt. Vredestein Wintrac pro da med snøkjetting i bagasje. Dersom noen har mening om dekk osv så kjør på &) & bytter selv olje/filter før tur selv om det ikke er absolutt nødvendig (men ¨fikk til !/2 pris 10-60 gml.TWS nå i ¨black friday uke tilbud) &motor maler stille som en katt. Tenker foresten på at den er litt vel stille så annet eksos er på lista med mer ¨voksen lyd fra sekseren¨ bare sånn at en hører at det er en M3 S54B32 Ellers er der nye gule (yellowstuff bremse pads bak) &¨nesten¨track day pakninger rundt om, men ikke så ille at det rister nyrene av en på langtur, men det er vel øyet som ser&/eller føler & mener Ellers er den orig.+ Så å kunne stifte bekjentskap til ett bedre verksted i Tyskland osv & da få mere for penga gjerne nærmere der bilen er født ville være bra. Da & siden det frister seinere å hente selv en BMW nede i Tyskland & Europa så ville det være greit å kunne få kjennskap til bedre BMW verksteder der kan å gi service/tune BMWr i M klassen.