Gå til innhold

bimmer9221

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

bimmer9221's Achievements

  1. Takk! Med minoskabel mener du minuskabel? Byttet du IBS selv, må den programmeres?
  2. Regulatoren ble byttet ifjor. Da hadde jeg problemer med at det tok 30 minutter kjøring før bilen begynte å lade. Ingen særlig endring når jeg ruser den i fri. Er nede på 14.9 i kanskje et halvt sekund før den ligger å går i mellom 15-15.4V. Når jeg setter den i gir å gir gass fremover blacker den totalt ut og slenger ut en masse varselmeldinger. Bilen stopper fysisk, akkurat som den går i fri av seg selv. Så går det over etter 2 sekunder og kommer tilbake neste gang jeg gir gass framover.. Blir selvfølgelig bare spekulasjoner uten diagnose, kanskje dynamo?
  3. Ser i menyen i dashbordet at bilen lader 15-15,3V på tomgang og oppi 15.5V under kjøring.. under akselerasjon blir idrive svart, brake pads, dynamic drive, transmission og alt kommer opp. Kan det være for høy lading som utløser dette, at modulene "kortslutter" et sekund? Skal få tatt en diagnose, men hvis noen har tips er det høyst takknemlig for bilen er ikke kjørbar sånn som den er nå..!
  4. Hei folkens! Får ikke kontakt med styreenheten til AL, aktiv styring. Enheten er nylig skiftet, til en brukt en. Fikk kontakt med den før, men altså ikke nå. Sjekka sikringer til dsc og al, dem er ok. Lurer på nå om det faktisk går strøm til styreenheten. Noen som kan forklare meg hvordan jeg måler stikkene inn til enheten? se bilde.
  5. Opplever også når jeg kjører at bilen plutselig «rykker» også kommer det feilmelding (dynamic drive, brake pad, transmission) som forsvinner og kommer tilbake. Noen som har opplevd noe lignende før?
  6. Her er kortet...
  7. Hei folkens! Trenger litt hjelp her angående min e60 04 mod. Rett etter endt kjøring her ista dro jeg ut nøkkelen og så at baklyktene enda sto på, samt annet lys inni bilen som ikke ville slå seg av. Prøvde å slå på bilen igjen, men nå var det alt mulig av feilmeldinger, idriven var svart og bilen ville ikke starte. Prøvde å ta av minuspolen og lot den stå en stund å se om den virket, noe det ikke gjor. Så la jeg merke til at det var vått under batteriet, nappet det ut og tørket vekk vannet under batteri og rundt om, satte det i og da startet bilen igjen som normalt. Hvordan kommer det vann inn her i det hele tatt!? Batteriet er helt nytt og registrert inn av verksted. I hjulbrønnen var det litt fukt, kunne ikke se at mpm modulen var full av vann akkurat, men kanskje nok til at det er den som er problemet? Noen tips her?
×
×
  • Opprett ny...