Gå til innhold

Boris

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    2008 x5 3.0sd-2009 525dax

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Forstår det sånn at bunnpannen bare må av for å bytte kjeden til oljepumpa. Men den har ikke strammer, så strekker kjede til oljepumpa seg? Bør den også byttes? Eller er det nok å bytte de to kjedene til registeret som strekker seg? Da slipper jeg å senke forstillingen og ta av bunnpannen. Alt er selvfølgelig i forkant av motor, som Flataas skriver.
  2. God kveld. Jeg har en 2008 x5 med 3.0sd. 286 hk - Det er nå en ulyd i registerkjeden , så den må byttes. Etter en del lesing om tema, konkludere jeg nesten med at motoren må ut , og bunnpanna må bort. Ihverfall i følge newTis. Er det noen som har byttet begge kjedene uten å gjøre dette? Altså med motoren i bilen? Hilsen Boris
  3. Tusen takk for hurtig svar. Håper at dab+ adapteren kommer i romjula! Har overgangskabel fra Fakra klar👍🏻
  4. Jeg har en 2008 e70 med ccc, orginal dab og tv mottaker. Kan jeg bruke dab signalet som går inn i ccc enheten inn i en dab+ adapter? Eller må jeg montere en dab+ antenne? Noen som har gjort dette selv?
  5. Har nå byttet injektor nr 4. Alt vel. Bilen oppfører seg normalt igjen.
  6. Har nå målt motstand på nytt. Det er injektor 4 som skiller seg ut, med 36 k ohm i dag. Og en liten kortslutning mot godsi nedre pin på injektoren. 1650k ohm. De andre injektorene har ingen kontakt mot gods. Og en positiv ting i denne saken er at Minges kan selge meg en ny injektor ( ikke overhalt) , til like under 4000 kr. Hilsen Boris.
  7. Takk for raskt og konkret svar. Jeg skal måle injektorene på nytt i morgen, for å være sikker på at jeg ikke har lurt meg selv. Så blir det vel bestilling.
  8. Jeg har 2 ganger fått stans og bruk Ista, fikk da feilkode på injektor 5. Resett og bilen gikk som normalt. Dagen etter stanset bilen og fikk da feilkoder på injektorer 5 og 6. DDE Injector , cylinder 5, activation, og samme kode om injektor 6. Demonterte innsuget å målte Ohm mellom pin 1 og 2 på alle 6 injektorer. Alle hadde 179 eller 180k Ohm , bortsett fra injektor 4 , som hadde 16k Ohm . Bilen startet og stoppet i garasjen 3-4 ganger , å gikk deretter normalt. Dag 3 , under godt pådrag på gasspedalen ( for å framprovosere feilkoder) fikk jeg stans, og DDE Injector activation kode på alle 6 injektorer. Etter resett går bilen som normalt igjen. Hva i alle dager er galt her? Software i DDE? Kan det være injektorer 4 som har tatt kvelden, men bilen for ikke med seg hvilken injektor det er? Plastdekslet var sprukket og det var fukt rundt injektorene, har fikset dekslet nå.
×
×
  • Opprett ny...