Jeg har 2 ganger fått stans og bruk Ista, fikk da feilkode på injektor 5. Resett og bilen gikk som normalt. Dagen etter stanset bilen og fikk da feilkoder på injektorer 5 og 6. DDE Injector , cylinder 5, activation, og samme kode om injektor 6.
Demonterte innsuget å målte Ohm mellom pin 1 og 2 på alle 6 injektorer. Alle hadde 179 eller 180k Ohm , bortsett fra injektor 4 , som hadde 16k Ohm .
Bilen startet og stoppet i garasjen 3-4 ganger , å gikk deretter normalt.
Dag 3 , under godt pådrag på gasspedalen ( for å framprovosere feilkoder) fikk jeg stans, og DDE Injector activation kode på alle 6 injektorer.
Etter resett går bilen som normalt igjen.
Hva i alle dager er galt her? Software i DDE? Kan det være injektorer 4 som har tatt kvelden, men bilen for ikke med seg hvilken injektor det er?
Plastdekslet var sprukket og det var fukt rundt injektorene, har fikset dekslet nå.