Gå til innhold

Bimmernew

Medlem
  • Innholdsteller

    257
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Bimmernew

  • Bursdag 04/18/2020

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lillehammer
  • Interesser:
    Bil,data,
  • Kjøretøy
    BMW 1 serie 118i 06 model

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bimmernew's Achievements

  1. Godt spørsmål med nye VANOS hjalp ikke men etter rens av de gamle og ny pakning hjalp det og motorlampe ble borte nok mer rens. Skrua usikker husker bare hjalp etter rens.
  2. Gammel tråd men problem var ikke registerkjede men VANOS.
  3. Godt og høre ikke så ofte det forekommer men kan skje bra du fikk ordna det;)
  4. Ok Se link det er riktig https://finndel.no/delinfo.aspx?f=761&dnr=174479 Det er BMW logo åpner kan man også kalle det. Så hvis verskted sa baklukeåpner er den fra link. Det er BMW logo til og åpne luka den som er bak cover er lås. Men prøve WD40 bak åpneren og kanskje lukker seg bedre da. I mine ører kan høre ut som den som er avbildet og for den går ned mot fjær stativ men hør med verksted be de sende bildet av problemet nærmere veldig lurt. Vi finner ut fikser dette men den bak cover er mer vanlig må skiftes mer kjent bagsje BMW 1 serie problem.
  5. Stemmer det ser slik ut et veldig kjent BMW 1 serie problem og den er så lett og skifte selv så dyrt verksted gjørra det. Drøssevis av YouTube video hvordan man demonterer den og monterer ny på YouTube bare vær forsikitg med panel når skal demontere.
  6. Det stemmer ikke dumt sjekke det heller under batteri brønnen under bak bilen kan man bøye seg ta en titt lett og se under forøvrig og der ser man en rød batteri kanbel den er til batteriet er også en grønn kabel foran ved hjulet på venstre side men mer vanlig den under bilen bak streiker.
  7. Sjekka vanos? Lest ut feilkoder? Håper ikke er registerkjede da.
  8. Redigering fra andre vedlegg: Husar problem få BMW 1 serie skikkelig igjen var det gassfjær på venstre side som utgjorde det. https://www.bildelerekspert.co.no/reservedeler/bakluke-demper/bmw-1er-reihe/mf-lesjofors Ikke sikkert er det i dette tilfelle men sjekka de? Er kjent BMW 1 serie problem kan smøre med Wd40 rundt de også er en mekanisme dette so mandre biler men de streiker over tid så litt smøring eller utskiftig ikke dumt.
  9. Er gammel tråd som ikke ble oppdatert var større feil dette med olje lekkasje men det ble løst funnet ut var pga Stemvalve Seal ødelagt!
  10. rart synes jeg kjedet trodde set selv på min bil men der var vanos tett
  11. God update heldigvis! Bilen stod nå på flatt platform og da viste den maks mulig olja tok tid og synka ned. For ca 3 uker siden 0;5 fylte på og nå 0,5 i går. For håpe den ikke synker mer da ser på kjøre-computer på dash. Men kanskje motor må bli mer varm for at dash må vises korrekt? For bilen nå var ikke varm hvis sjekka på dash. For jeg ser ikke noen tegn til lekkasje. Inntil videre løst for håpe ikke synker mer da. Hva tror dere om dette? Glad update 2: Dette er nok bra nå en sa dette: et kan enten være sensor viste feil. Og at du ikke mistet olje faktisk. Eller at du hadde mista oljen før bolt og pakning ble fikset. Sensor ER OK. BOLT OK Pakning OK. YESSS skal ta mer update hvis mer på denne tråden.
  12. Nei det er ingen oljelampe som lyser og da har vi dekka det. Men hva tror du er prob da? BARS skal være bra har hørt. Var vanos tull og bolt tull veldig enkelt var bolt ikke på plass 100 og vanos tett. En fiksa det for meg med bolt men rett etter på i dag så sank olje hmmm etterfylte 1 liter ingen ting hjalp så ingen endring i dash. EU sa litt lekkasje nedkant motor og litt blått bak på girkasse i fjor og paking på oljekjøer fiksa. Kjørte jo en god stund når alt var bra. Han slipte av bolten også kan komme rester gjort dette? Ser ingen lekkasje mer i motorrommet. Ingen blå ekos on ingenting på bakken. En sa dette: Men husk. Miste lite og. Skifte mye ok. Men har bunnpanne pakning begynt å ryke vil den til slutt ryke helt. Har ikke noe med vanos. Bolt eller noe. Er bare tilfeldig. Vanos kan ikke miste olje. Men bruker den olje så renner det ut i eksos. Så ventil tetning. Eller lekker under. Uansett hva vi snakket om så kjøp nå BARS og prøv. Skader ikke og alle lekkasje kan stoppe. Vi kan snakke hele tiden men hjelper ikke så lenge jeg ikke har bilen her. Så derfor sier jeg prøv BARS stopper det da så er det pakning. Mister du enda olje så ventil tetning.
  13. OK en kjedelig update da jeg har msita MER olje etter bolt ble fiksa og toppaking på jeg så med mine enge olje vedkommende gjorde en god jobb. Så hva i all verden da hjelp???? Er krise kan være olje sensor?
  14. Ny update På min egen tråd som fler av dere vet påroblem med vanos men er fiksa nå så det er bra men etterfylter 1 liter pga vanos trøbbel men 1 liter bare forsvant etter 3 uker så meget tydleig lekkasje heldgvis da. Er det vakump paking typsik det se vedlegg? Ser vledig lsik ut på meg da. Vet også kjent problem med oppstod i det siste den lekkasjen der etter stramma bolter men tror egt pga vakum pakning blitt værre og egt bilen min brukt mye olje alltid men før var oljefilterhus var bra lenge etter vanos tull. Og på Eu i fjor sa olje svetting på motor gir under bilen ene fra oljefiterhus er OK nå da men andre må jo være vakump som renner ned i motor/gir? Noen innspill? UPDATE: Da ble dette løst var pga bolt ødelagt alt fiksa nå;) var IKKE vakum pumpe den lakk ikke
  15. Så flott og høre var sikkert bare bagateller;)
×
×
  • Opprett ny...