Gå til innhold

Selda

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Trenger litt hjelp. Har en 2005 e87 1 serie 1.6l. Bilen har ikke rullet mer enn 166000 km. Godt vedlikeholdt, ca 95% rustfri alt i alt. Bilen har de siste 4 årene fått mange nye deler, ikke alle var nødvendig men ja. Hovedproblemet mitt er at det siste året nå så har Bilen med litt hvit eksos innimellom, null trykk i kjølevæske slanger, lekkasje fra girkasse simring, olje lekkasje fra bunnpanne pakning og mest sannsynlig lekker det kjølevæske inn i top pakning. Så spørsmålet er, hvor mange ville satset på å brukt ca 4-6000 kr for å reparere bilen. Ha i bakhodet at det er en stor sannsynlighet for at motorblokka er sprekt, da burde jeg vurdere en annen bil muligens. Modifikasjoner jeg har gjort uten å få feilkoder er : Cdv ventil (Ingen clutch forsinkelser) Air suction-jet ventil ( Blokkert ) Cai ( frisk luft innsug, grommere lyd, raskere turtall ) Komplett selv designet eksos anlegg. Det kan selvfølgelig være en mulighet til hvorfor jeg har hvit røyk, men jeg trur heller det er toppen da jeg ikke får noe trykk i radiator slangen og det kommer væske ut bak. I tillegg har jeg hatt majones aktig olje i innsug og toppen pcv slange. Dette forsvant etter 2 flasker med olje tette middel, pluss tømte 3 dl vann fra Catch tank.
  2. Hei. Har en 2005 e87 n45b16a. Ifølge guider på nettet og innkjøp av connect2 iso koblinger som kostet drøyt 2000, så skulle dette være plug and play. Det var det ikke, det endte opp med flatt batteri og kostnader til nytt batteri. I manualen så skal man koble strøm fra spilleren i en sikring i boksen, husker ikke hvem, men jeg fulgte punkt nøye. Det fungerte ikke. Spørsmålet mitt er, hvordan har dere gjort det med strøm, direkte til batteri bak med av å på bryter, eller sikringsboks, har dere en god guide evt med bilder? Takk på forhånd og ønsker alle en god påske.
  3. Kanskje litt forsinket svar, lurte på det samme selv engang, men til slutt så fikk jeg tak i Eksosanlegg billig fra en e87 2l turbo diesel. Den passet over på min e87 n45 116i. Men så gikk den ikke igjennom eu kontrollen fordi siden jeg ikke har msport utgaven og eksosen jeg fikk tak i var til m utgaven så Ble den ikke godkjent. Vart litt fort.
  4. Da har problemet løst seg. Lambasonde kontaktene var byttet om på, dårlig av meg men fy bmw produsent. Det skulle ikke vært mulig å bytte om på de kontaktene og jeg har kjørt med dette siden sist uten feilkoder. Men da er alt ordnet, da slipper jeg å kjøpe ny girkasse 🤣👍
  5. Har bmw scanner, ingen feilkoder, har vurdert innkjøp av vlinker - vgate i håp om at jeg kan ordne noe obd scanneren ikke klarer men tviler litt. Skal sjekke ut nox, takk for tips. Jeg kan ikke tru når folk påstår at dette er luft i clutchen, girkasse problemer kanskje, men det forklarer ikke at dette problemet er av å på.
  6. Hei jeg har en Bmw e87 2005 116i, km160000 ca. Modifikasjoner gjort: Cdv delete Cai filter og rør *Suction valve "Vakum rør fra innsug til sugesensor ved bremsekraft forsterker" Denne har jeg fjernet å blokkert* *Til info så er kun denne aktivert fra du starter bilen og i 30sekunder, den er designet til å gi deg ekstra bremsekraft i det tilfelle du trenger nødbrems i 30 sekunder, etter det så deaktiveres den. Selve problemet mitt er at *Innimellom, ikke alltid, ved oppstart og når jeg tar igang i 1st gir så rister bilen så kraftig at man skulle trudd jeg satt den i 5 gir. Gir jeg ikke gass så dør bilen. I tillegg så spinner og rister bakstillingen dekka som om antiskrens slår inn. De jeg har snakket med sier det er clutch, girkassen, luft i clutch. Men dette her skjer ikke alltid, helt random og kun i første gir og revers. Har sjekket gasspedalen, den er ok. Er olje på girkassen. Ny olje på diff. Pcv systemet er renset. Eneste som jeg trur det kan være er eksosen, jeg har skiftet mange ganger mellom sports eksos og oem eksos, sist så fjerner jeg mellompotta, og etter dette så har tullet starta igjen. Kan være sammentreff selvfølgelig. Kan jeg ha satt o2 sensoren som skulle foran på bak sensor. Eller noen som har forslag ?
  7. Å flushe er kun ett salgs triks. Hell på litt STP power steering leak stop eller annet som stopper lekkasjer.
  8. Jeg fant all informasjon jeg trengte via data programmet T.I.S The suction-jet pump has 2 bypasses. The bypass with large cross-sectional area leads to a rapid vacuum build-up in the brake booster. The bypass with reduced cross-sectional area accelerates the air drawn in. This leads to a higher vacuum in the suction-jet pump. The vacuum to the brake booster is thus intensified The suction-Jet pump infiuences idling-speed control through its air requirement. For this reason, the suction-jet pump is activated or deactivated by a solenoid valve controlled by the DME. The suction-jet pump is actuated in the following situations: Coolant temperature below 70celsius Drive position engaged (automatic transmission) AC compressor switched (ON) Så utifra dette fant jeg ut at den Solenoid ventilen som var så varm og knakk er ikke nødvendig, da slipper jeg en utgift på 3500,-. Da har jeg blokkert og kjører uten. Bilen min er ikke automat og jeg har ikke ac.
  9. Hei. Jeg har en bmw e87 2005 116i, Manuel, bensin. På innsuget til motoren, der sitter det en sensor med varmeelement i, denne brant jeg meg på igår og bilen hadde ikke vært kjørt på 12 timer ca. Jeg koblet fort ut denne da det var tegn til svidd å smeltet plastikk. Mens jeg gjorde dette brant jeg meg også på en annen sak, det sitter en vakuumventil/elektronisk Magnet ventil på rørene som går mellom Bremsekraftforsterkeren og innsuget. Kan noen si meg Hvorfor disse blir så varme at de ryker, hva kan jeg gjøre ? Jeg kan fint kjøpe nye deler, men det er litt bortkastet om jeg ikke finner ut Hvorfor disse ble glovarme uten videre. Jeg har fått noen feilkoder på A6D1 auxiliary-water pump, men slik jeg forstod det så var det typisk bmw og ikke noe å tenke på. 9C4B defrosting flap motor.
  10. Selda

    Trenger hjelp

    Hei. Jeg kan lite om bmw, trenger å finne ut av noe, har fått meg en Bmw 1 serie 2005 e87. Jeg skal skifte ut den bakre traversen da den ikke ser ut. Mens jeg holdt på fikk jeg øye på bolt hull uten komponenter og i følge rep boken jeg har kjøpt så skal det sitte en langsgående stab stag, ikke noe hos meg. Mitt spørsmål er: Er dette noe som har blitt glemt satt på? Eller er det oppgraderings muligheter fra bmw?
×
×
  • Opprett ny...