Gå til innhold

HartgeE70

Medlem
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

HartgeE70's Achievements

  1. Ja ingen lyd man ønsker og høre 😂 Ja må nok demontere alt igjen ja.😩 hadde håpet jeg hadde glemt en slange utenfor manifolden. godt det er påske 😊
  2. Tror jeg har husket alle. En kontakt bak mot torpedovegen, en oppå manifolden. En under. vakumslange, sitter vell bare 2 tynne luftslanger i hver ende. samt den som skal inn på gasspsjeld.
  3. Har fått feilkode 3F25 DDE: Charge-air tube monitoring, etter at jeg byttet 2 glødeplugger og gløderele. Er på en x5 e 70 med m57n2 motor . Så innsugningsmanifold må av for å bytte glødeplugger og rele. regner med det må være i forbindelse med manifolden som måtte av og på igjen. når bilen ble startet, er det en lyd i motoren som aldri har vært der før. Skikkelig flaff flaff lyd. vakum slange kanskje ? noen som vet/har opplevd det samme ?
  4. I dag tok jeg en tur. Da rykket og nappet den enda. Samt nå stoppet motoren når jeg satte den i revers å rygget noen meter. ingen feilkoder kom opp i bilen. Feilsøkte når jeg kom hjem uten noen feilkoder i bilen. Bare merkelig.
  5. 12.5v over natta og 14.6 med motor igang.
  6. Tok av ibs i går kveld. Kjørte ut i dag å dro på motorveien, der fikk jeg plutselig gul engine fault og motoren stoppet. Slo av tenning og startet opp igjen, ingen engine fault. Tok og feilsøkte fikk 2 nye feil koder 4560 rail pressure plausibility delivery-controlledog feil kode 4590 rail pressure plausibility delivery -controlled. Fikk kjørt bilen hjem.,men den rykker og nappet når man gir gass, som om ikke motoren får nok diesel eller noe…. Hvorfor har ikke disse problemene hvert før dynamoskifte…. Og bare kommet etter ny dynamo. Blir smålig forvirret og oppgitt…
  7. Etter å ha bytta dynamo så forsvant problemene med lading etc. men nå kom det ett annet problem. Når bilen står noen timer, da må klokka stilles på nytt. og bilen tror den er på bukk. Gult bilde av bil med noesom ser ut som en bukk hvertfall. Sjekket feilkoder og finner ingen annet enn battery discharged. blir borte når man kjører noen meter. får ikke testet ibs via obd , står det er ingen tilgang. batteriet er litt over ett år bare . ibs kabel som kødder til ? når dynamoen ble byttet, så glemte jeg å ha på strøm på bilen. kan dette forårsake ibs feil?
  8. Hei. Er denne dynamoen gåen eller er det regulator problemer ?
  9. Bestilt dynamo med regulator. mens man venter, så sjekket jeg obd skanner, og ser at jeg har en live stream av alternator. Den viser load. Noe som ikke sier meg så mye. ved tomgang så viser den 15.62 % når jeg gir gass går den opp til 96.87 %. noen som vet hva det betyr ? dette er både med feil melding på charging battery og uten. se bilder eventuelt.
  10. Dette finner jeg på engelsk autodoc : Ble dårlig limt inn. Men står dynamo charging current a 170.180.220.230. leser det som alternativ amps på dynamo til x5 e70 m57 motor. Hørte med en pensjonert verksted mann, jo mere utstyr jo mere amp trengs for at det ikke skal bli noe strøm tull. om dette stemmer vet jeg ikke. Men gir jo mening. Alternator charging current [A] 170; 180; 220; 230 Pulley Ø [mm] 47.9; 49; 53; 54; 55; 57 Pulleys with V-ribbed belt pulley; with belt pulley; with freewheel belt pulley; with multi-belt pulley
  11. Lurer litt på dette med dynamo. har funnet 2 stk, den ene er på 170 amp men står ikke noe om regulator Den andre er på 230 amp med intrigert regulator. skiller bare 500 kr på disse. Jeg tenker jo mer amp jo bedre. Men tar jeg feil ?
  12. Da har bilen fått nye feilmeldinger, battery charge very low og increased battery discharge. kjørt en systemscan av bilen og følgene feil er der nå: 4A17 DDE Generator 4A18 DDE Generator 42CE DDE BDS communication with alternator 40E0 DDE Generator 426E DDE BDS communication with ibs 4A66 DDE power management vehicle Electric system A559 instrument cluster : supply was switched off (terminal 30g_f) E714 No message (battery voltage. 0x3B4). Receiver IHKA transmitter DME-DDE så kommer den en error mld på obd leser om batteri The engine management dose not recognize the ibs. This May be due to following causes: -IBS power interrupted -BDS between DME/DDE and IBS (break , short - circut , loose contact test av batteri off : 11.48 v min : 7.32 v max 11.48 v Klokkeslett faller ut hver gang man skrur av tenning og skrur på tenning. ved kjøring før dette, så kommer og går battery charge fault målt jording i motorrom og den er i orden. dynamo totalt ødelagt da?
  13. Jeg har ikke problemer med å starte bilen, ulyder osv. . så det ville vell vært symptom på dårlig ibs sensor ?
×
×
  • Opprett ny...