Gå til innhold

HartgeE70

Medlem
  • Innholdsteller

    81
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    X5 E70 Hartge

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

HartgeE70's Achievements

  1. Supert. Takk. Litt enklere og se feilen(e). Enn å gjette seg fram😀
  2. Har installert ISTA-P 3.69 men det nekter og åpne programmet. null feilkoder, skjer ingen ting bare. Jeg har fulgt pdf guiden som fulgte med fra a til å, og installert som beskrevet etc. kjørt network tools for å kunne kjøre det med k+dcan. Da jeg kjører ISTA-P loader.exe (v 6.1) som er til E series. Så kommer menyen opp, jeg kan velge k+dcan og den sier og jeg ser den kjører. (internett av, antivirus av, Brukerinnstillinger på laveste, brannmurer deaktivert. ) Men når jeg da skal inn i ISTA-P ved og tryke på bil ,da sier den ISTA-P starter, vennligst vent, så skjer det ingen ting mer. ikke noe program som åpner, samt null feil meldinger. Må inn i oppgavebehandlinger for å avslutte netman og ista-p . Hva er galt her. ?
  3. Spjeldet består testen i ista hvergang. Feilen dukker kun opp, når jeg tvangs kjører dpf regenerering, eller når bilen prøver å regenerere selv. jordfletta som sitter bak ved eksosen er brekt tvers av, men den er vell der pga radiostøy ? Jordfletta som sitter i bunn i motorrommet, den er vell en kjent svakhet har jeg hørt. Enkleste feilsøking er vell og feste en ny jordflette mellom dynamo og karosseriet, så tvangskjøre en dpg regenerering og se hva som skjer.
  4. Gasspjeldet klikker når bilen prøver og regenerere. selve spjeldet funker og er ok. testa elektronikken til spjeldet. Men siden det kommer kun når den regenerer dpf. Så må det være dårlig kontakt til dpf eller går det noen andre kontakter som kobler inn mellom dpf og spjeld.
  5. Fikk feil på ETV igjen. kobla til inpa og oversatt all tekst. Feilmelding kortslutning til jord. Sjekket begge kontaktene (den som går inn på huset, og den som går på intercooler slangen) fra venstre til høyre. Kontakt til spjeldhus Punkt 1 og 2 viste 12.1 med tenning, på motor av. Punkt 1 og 3 viste 03.5 tenning på, motor av. punkt 2 og 3 viste 08.5 tenning på, motor av. Kontakt til intercool slange kun 2 punkter. viste 04.9 tenning på, motor av, kontakt til spjeldhus av. viste 04.9 med tenning på motor av med kontakt til spjeldhus på. viste også 04.9 med motor på med kontakt i spjeldhus i. Blåste alle med luft og strammet klammene på kontaktene. fant ikke noe irr.
  6. Tror INPA stopper på Ediabas v 6.4.7 av hva jeg har googlet meg frem til . det som er siste v som gir mest stabil INPA uten feil meldinger... Så da må jeg lete etter den ett sted på nett.
  7. Ja ok. Men om man legger in ista i C og bmw standar tools i D. Vil det løse noe.? Eller vil ista enda lete og ta det første det finner i path. Selv om det da er 2 pather med forskjellige stasjonsnavn? 👍
  8. Men hvorfor må det byttes mellom Ediabas ? Ediabas i ISTA ligger i ISTA mappa, så den skal jo ikke bli hentet opp eller bli forstyrret av INPA? Da alle innstillinger i INPA går til riktig Ediabas mappe. Ligger problemet i miljøvariabler ? siden den har kun en Ediabas path. både under ediabas_config.dir og path. C:\Program files (x86)Common Files. Der er det kun c:\ec-apps\ediabas\bin som er koblet til. Skal det også ligge 2 der som går til c:\ec-apps\ista\ediabas\bin ? Løser man problemet med og skille de da? Men har du muligheten senere og dele scripten. Så hadde jeg satt pris på det, når du får mulighet:)
  9. Må man kopiere noen filer feks. Ediabas.ini eller Obd.ini til C:\windows Men hvor eventuelt. Sytem32 om man har 32 bit SysWOW64 om man har 64 bit. Noen andre steder? I miljøvariabler blir path automatisk lagt inn, så den er ok. Har leitet gjennom alle .ini filer i ediabas uten og finne noe, alle path er riktig lagt inn automatisk. Inpa henter jo alt fra ediabas automatisk. Så da burde alle path med ???????????, ikke være ????????? men riktig mapper. Feks. c:\ec-apps\ediabas\ecu Har også prøvd og endre alle path fra c:\ec-apps til snarvei mappa i c:\ediabas\ecu. Inne i alle .ini filer og miljøvariabler. uten at det endret noe .
  10. Da kom det enda en feilkode som kommer innimellom. Det er : EGS og CF37 Message from CAS on K BUS incorrect. hmmmm Hvorfor dukker en sånn feilkode plutselig opp, bilen oppfører seg normalt. Eneste som er feil er i INPA der finner den ikke alltid alle moduler. og nekter og resete dem, pga ECU feil I ISTA så finner den alle og får slettet alle. Til og med fått kodet inn riktig vin på PGS modul og RFK modul, da de sto med vin 0000000. Så ECU skal ikke ha feil.
  11. Det gir mening. Hadde en obd2 leser i bilen. Så kjørte en mean quantity adaption delete. Etter det så funka bilen resten av veien hjem, uten feilkoder. Ca 4 mil. Men hvordan kjøre dpf rens uten at feilkode kommer eventuelt da? Fjerne dpf (bare innmaten)
  12. Herth+Buss Det skal vell være greit nok.
  13. In BMW diesel engines, the throttle valve actuator (TVA), also known as an anti-shudder valve (ASV), is a component that regulates airflow, not for controlling engine speed like in gasoline engines, but for specific diesel-related functionsIn BMW diesel engines, the throttle valve actuator (TVA), also known as an anti-shudder valve (ASV), is a component that regulates airflow, not for controlling engine speed like in gasoline engines, but for specific diesel-related functions gasshhusspjeld kan man vell si. det som sitter på insugningsmanifold før egr. Intercooler slangen er koblet på.
  14. Hei. Har en x5 e70 3.0 d med m57n2 motor. Fikk feilkode på ETV actuator. Kode 43D1 Kjøpte nytt spjeld og byttet. men inni mellom kommer feilkoden tilbake igjen. gjerne etter jeg har tvangskjørt regenerering av dpf. Jeg har ikke egr eller swirlflaps. har resatt etv adaptions i inpa. men uten hell. hva f er problemt.
  15. Hei. Har du fått INPA64 til og funke? Det er 2 INPA mapper fra bmw s tools du sendte. se bilde.
×
×
  • Opprett ny...