Gå til innhold

HartgeE70

Medlem
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

HartgeE70's Achievements

  1. Etter å ha bytta dynamo så forsvant problemene med lading etc. men nå kom det ett annet problem. Når bilen står noen timer, da må klokka stilles på nytt. og bilen tror den er på bukk. Gult bilde av bil med noesom ser ut som en bukk hvertfall. Sjekket feilkoder og finner ingen annet enn battery discharged. blir borte når man kjører noen meter. får ikke testet ibs via obd , står det er ingen tilgang. batteriet er litt over ett år bare . ibs kabel som kødder til ? når dynamoen ble byttet, så glemte jeg å ha på strøm på bilen. kan dette forårsake ibs feil?
  2. Hei. Er denne dynamoen gåen eller er det regulator problemer ?
  3. Bestilt dynamo med regulator. mens man venter, så sjekket jeg obd skanner, og ser at jeg har en live stream av alternator. Den viser load. Noe som ikke sier meg så mye. ved tomgang så viser den 15.62 % når jeg gir gass går den opp til 96.87 %. noen som vet hva det betyr ? dette er både med feil melding på charging battery og uten. se bilder eventuelt.
  4. Dette finner jeg på engelsk autodoc : Ble dårlig limt inn. Men står dynamo charging current a 170.180.220.230. leser det som alternativ amps på dynamo til x5 e70 m57 motor. Hørte med en pensjonert verksted mann, jo mere utstyr jo mere amp trengs for at det ikke skal bli noe strøm tull. om dette stemmer vet jeg ikke. Men gir jo mening. Alternator charging current [A] 170; 180; 220; 230 Pulley Ø [mm] 47.9; 49; 53; 54; 55; 57 Pulleys with V-ribbed belt pulley; with belt pulley; with freewheel belt pulley; with multi-belt pulley
  5. Lurer litt på dette med dynamo. har funnet 2 stk, den ene er på 170 amp men står ikke noe om regulator Den andre er på 230 amp med intrigert regulator. skiller bare 500 kr på disse. Jeg tenker jo mer amp jo bedre. Men tar jeg feil ?
  6. Da har bilen fått nye feilmeldinger, battery charge very low og increased battery discharge. kjørt en systemscan av bilen og følgene feil er der nå: 4A17 DDE Generator 4A18 DDE Generator 42CE DDE BDS communication with alternator 40E0 DDE Generator 426E DDE BDS communication with ibs 4A66 DDE power management vehicle Electric system A559 instrument cluster : supply was switched off (terminal 30g_f) E714 No message (battery voltage. 0x3B4). Receiver IHKA transmitter DME-DDE så kommer den en error mld på obd leser om batteri The engine management dose not recognize the ibs. This May be due to following causes: -IBS power interrupted -BDS between DME/DDE and IBS (break , short - circut , loose contact test av batteri off : 11.48 v min : 7.32 v max 11.48 v Klokkeslett faller ut hver gang man skrur av tenning og skrur på tenning. ved kjøring før dette, så kommer og går battery charge fault målt jording i motorrom og den er i orden. dynamo totalt ødelagt da?
  7. Jeg har ikke problemer med å starte bilen, ulyder osv. . så det ville vell vært symptom på dårlig ibs sensor ?
  8. Ok. Da prøver man å bytte ut den å se hva som skjer. hjertlig takk.
  9. Plutselig i dag, så får jeg feil melding at batteriet ikke lader under kjøring. kjører i 30 min så lader det igjen,. For så å ikke lade igjen etter 5 min. Så lader det og lader ikke osv, sånn holder det på hele tiden under kjøring. batteriet er nytt fra i fjor. sjekket med multimedier og når den har feil på lading, er den på 12.6 på spenning når feilen er borte er den på 14.7 på spenning. dynamoen gåen? Da ville den ikke ladet i hele tatt vell ? Kan feilen ligge på Jording på dynamo eller batteri? noe annet det kan være ?
  10. Kjørte en 10 min tur i dag, etter 6-7 min mista bilen motorkraft, (bånn gass ble maks 40 km i timen. ) dro ikke bedre i manuell eller sport heller. null feilmeldinger i dash. Plutselig etter 2 min med 40 km/t. Så kom den seg igjen og ga full kraft igjen, kjørte bilen i 40 min senere på dagen, null problemer. Hva kan forårsake midlertidig tap av motorkraft , uten feilmeldinger. ? Har en fuel pressure feil i feilminnet/ feilkoder men den har vært der lenge.
  11. Ok. Da lærte man det. 😊
  12. Moen som vet hva riktige verdier på diesel level sensor skal være. ? hos meg er den på 30.61 høyre side 11.04 på venstre side.
  13. Ja ok. Er det nr 1 på det bildet her ? må kanskje koble av batteri når den skiftes?
×
×
  • Opprett ny...