Gå til innhold

HartgeE70

Medlem
  • Innholdsteller

    47
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    X5 E70 Hartge

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

HartgeE70's Achievements

  1. Skulle hatt noen kloke hoder til å forklare meg hvorfor jeg har flere duplikat mapper i NCS expert og NFS mappene mine. (se bilder) kan jeg slette alle som har mer enn mappenavn ? Og når det gjelder å oppdatere SP-Daten, skal feks E70 mappa kopieres inn og overskrive eksisterende fil der? (også der har man duplikat filer av E70) Samt Ediabas mappene. har jo flere . hvem skal oppdateres i bmw coding tool og winkfp ? Har følgende program på laptopen: Ista + Ista P Inpa NCS Dummy NCS Expert Tool 32 WinKFP BMW Coding Tool
  2. Hjertelig takk. 👍 Helt enig. Man kan virkelig fucke opp hele bilen. Men har jeg forstått det riktig, at man kan remape ecu standar fil til bilen, så er det meste i orden, om det går galt ?
  3. Har en bmw e70 3.0d 08 mod med m57n2 motor. Har tenkt å prøve og lære meg så mye som mulig av ecu, coding, remap , tuning etc. Trenger da en liste over alt jeg behøver av kabler/software etc. Noen som kan hjelpe meg med den listen? Jeg har en kabel : K DCAN K+CAN FTDI Chip. Trenger jeg Kess v2 V5.017 ? Holder det med ISTA + D og P samt Tool 32 ? Burde man ha INPA? annet?
  4. Hjertlig. Skal få lest igjennom den der.
  5. Kan få kjøpt ny Foxwell NT710 for litt under 2000 kr, så får man med en gratis lisens, til fritt valg av bilmerke ferdig installert eller om man laster det ned selv. INPA finner jeg ikke nedlastningen til, og det er vell kun bmw som har, så det selges ikke. kun pirat kopier der ute ett sted. ISTA D+P ser jeg det florerer av linker på diverse forum til nedlastning, så den får man vell gratis om man klarer finne en link som er komplett og funker. Dog prisen er jo relativt billig. 15 pund. Fra denne siden : https://www.bimmer-diagnostics.com/?gad_source=1&gad_campaignid=2061634205&gbraid=0AAAAACtSoh4_6Evv3-lUyY86B3dcGbD07&gclid=EAIaIQobChMIlcrhnd-fjQMVeJeDBx0GFjstEAAYASAAEgJw2fD_BwE#xl_HeadingAnchor:58AHNEc Får vell mest valuta for ISTA.
  6. Har ikke merkeverksted her jeg bor, meca tar vell 1100 kr for en sånn time ca, så sparer det jo inn. mest for gøy mente jeg med bimmercode, siden man kan tune bilens lystyrke på angeleyes etc. Men jeg klarer ikke se at hverken protool eller bimmerlink har transfer case service resett , samt kalibrering Hører jo at en har brukt protool på denne typen service, men skulle gjerne lest det selv på protool sine sider.kjipt å betale for det ene eller andre så får man ikke det man skal få gjort. eneste jeg har googlet meg fram til er Foxwell NT710 , den kan alt dette. Men aldri hørt om foxwell.
  7. Protool med obd2 kontakt er det dyreste. bimmercode er vell mest for gøy og justeringer av bilen. bimmerlink er vell billigst. 415 kr android, 499 kr ios. Vet ikke om bimmerlink klarer sånne typer service resetter.
  8. Har en 08 E70 som jeg skulle ha resettet vgt (fordelingskassa) etter oljeskift. På biltema sin scanner for bmw, så har jeg det valget med vgt bytte olje resette, men den funker jo ikke. Får kun komunikasjonsfeil, er obd2 koblet til obd2 leser n3. og er terminal 15 på. Koblet til den eneste obd2 leseren jeg vet om, bilens tenning er på, men motor går ikke. For det første hvor i alle dager er obd2 n3 kontakt ? Sitter vell bare en obd2 kontakt i bilen, dem under rattet på venstre side? N3 da tenker jeg , at det er 3 stk totalt og 2 jeg ikke vet om 🥺 Noen som vet om det går an og gjøre dette uten ista og pc. Og med blåtann obd2 leser i steden ? Samt hvilken app til ipad/iphone eller samsung som klarer sånne oppgaver ?
  9. Ja ingen lyd man ønsker og høre 😂 Ja må nok demontere alt igjen ja.😩 hadde håpet jeg hadde glemt en slange utenfor manifolden. godt det er påske 😊
  10. Tror jeg har husket alle. En kontakt bak mot torpedovegen, en oppå manifolden. En under. vakumslange, sitter vell bare 2 tynne luftslanger i hver ende. samt den som skal inn på gasspsjeld.
  11. Har fått feilkode 3F25 DDE: Charge-air tube monitoring, etter at jeg byttet 2 glødeplugger og gløderele. Er på en x5 e 70 med m57n2 motor . Så innsugningsmanifold må av for å bytte glødeplugger og rele. regner med det må være i forbindelse med manifolden som måtte av og på igjen. når bilen ble startet, er det en lyd i motoren som aldri har vært der før. Skikkelig flaff flaff lyd. vakum slange kanskje ? noen som vet/har opplevd det samme ?
  12. I dag tok jeg en tur. Da rykket og nappet den enda. Samt nå stoppet motoren når jeg satte den i revers å rygget noen meter. ingen feilkoder kom opp i bilen. Feilsøkte når jeg kom hjem uten noen feilkoder i bilen. Bare merkelig.
  13. 12.5v over natta og 14.6 med motor igang.
  14. Tok av ibs i går kveld. Kjørte ut i dag å dro på motorveien, der fikk jeg plutselig gul engine fault og motoren stoppet. Slo av tenning og startet opp igjen, ingen engine fault. Tok og feilsøkte fikk 2 nye feil koder 4560 rail pressure plausibility delivery-controlledog feil kode 4590 rail pressure plausibility delivery -controlled. Fikk kjørt bilen hjem.,men den rykker og nappet når man gir gass, som om ikke motoren får nok diesel eller noe…. Hvorfor har ikke disse problemene hvert før dynamoskifte…. Og bare kommet etter ny dynamo. Blir smålig forvirret og oppgitt…
×
×
  • Opprett ny...