Gå til innhold

HartgeE70

Medlem
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    X5 E70 Hartge

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

HartgeE70's Achievements

  1. Hjertlig. Skal få lest igjennom den der.
  2. Kan få kjøpt ny Foxwell NT710 for litt under 2000 kr, så får man med en gratis lisens, til fritt valg av bilmerke ferdig installert eller om man laster det ned selv. INPA finner jeg ikke nedlastningen til, og det er vell kun bmw som har, så det selges ikke. kun pirat kopier der ute ett sted. ISTA D+P ser jeg det florerer av linker på diverse forum til nedlastning, så den får man vell gratis om man klarer finne en link som er komplett og funker. Dog prisen er jo relativt billig. 15 pund. Fra denne siden : https://www.bimmer-diagnostics.com/?gad_source=1&gad_campaignid=2061634205&gbraid=0AAAAACtSoh4_6Evv3-lUyY86B3dcGbD07&gclid=EAIaIQobChMIlcrhnd-fjQMVeJeDBx0GFjstEAAYASAAEgJw2fD_BwE#xl_HeadingAnchor:58AHNEc Får vell mest valuta for ISTA.
  3. Har ikke merkeverksted her jeg bor, meca tar vell 1100 kr for en sånn time ca, så sparer det jo inn. mest for gøy mente jeg med bimmercode, siden man kan tune bilens lystyrke på angeleyes etc. Men jeg klarer ikke se at hverken protool eller bimmerlink har transfer case service resett , samt kalibrering Hører jo at en har brukt protool på denne typen service, men skulle gjerne lest det selv på protool sine sider.kjipt å betale for det ene eller andre så får man ikke det man skal få gjort. eneste jeg har googlet meg fram til er Foxwell NT710 , den kan alt dette. Men aldri hørt om foxwell.
  4. Protool med obd2 kontakt er det dyreste. bimmercode er vell mest for gøy og justeringer av bilen. bimmerlink er vell billigst. 415 kr android, 499 kr ios. Vet ikke om bimmerlink klarer sånne typer service resetter.
  5. Har en 08 E70 som jeg skulle ha resettet vgt (fordelingskassa) etter oljeskift. På biltema sin scanner for bmw, så har jeg det valget med vgt bytte olje resette, men den funker jo ikke. Får kun komunikasjonsfeil, er obd2 koblet til obd2 leser n3. og er terminal 15 på. Koblet til den eneste obd2 leseren jeg vet om, bilens tenning er på, men motor går ikke. For det første hvor i alle dager er obd2 n3 kontakt ? Sitter vell bare en obd2 kontakt i bilen, dem under rattet på venstre side? N3 da tenker jeg , at det er 3 stk totalt og 2 jeg ikke vet om 🥺 Noen som vet om det går an og gjøre dette uten ista og pc. Og med blåtann obd2 leser i steden ? Samt hvilken app til ipad/iphone eller samsung som klarer sånne oppgaver ?
  6. Ja ingen lyd man ønsker og høre 😂 Ja må nok demontere alt igjen ja.😩 hadde håpet jeg hadde glemt en slange utenfor manifolden. godt det er påske 😊
  7. Tror jeg har husket alle. En kontakt bak mot torpedovegen, en oppå manifolden. En under. vakumslange, sitter vell bare 2 tynne luftslanger i hver ende. samt den som skal inn på gasspsjeld.
  8. Har fått feilkode 3F25 DDE: Charge-air tube monitoring, etter at jeg byttet 2 glødeplugger og gløderele. Er på en x5 e 70 med m57n2 motor . Så innsugningsmanifold må av for å bytte glødeplugger og rele. regner med det må være i forbindelse med manifolden som måtte av og på igjen. når bilen ble startet, er det en lyd i motoren som aldri har vært der før. Skikkelig flaff flaff lyd. vakum slange kanskje ? noen som vet/har opplevd det samme ?
  9. I dag tok jeg en tur. Da rykket og nappet den enda. Samt nå stoppet motoren når jeg satte den i revers å rygget noen meter. ingen feilkoder kom opp i bilen. Feilsøkte når jeg kom hjem uten noen feilkoder i bilen. Bare merkelig.
  10. 12.5v over natta og 14.6 med motor igang.
  11. Tok av ibs i går kveld. Kjørte ut i dag å dro på motorveien, der fikk jeg plutselig gul engine fault og motoren stoppet. Slo av tenning og startet opp igjen, ingen engine fault. Tok og feilsøkte fikk 2 nye feil koder 4560 rail pressure plausibility delivery-controlledog feil kode 4590 rail pressure plausibility delivery -controlled. Fikk kjørt bilen hjem.,men den rykker og nappet når man gir gass, som om ikke motoren får nok diesel eller noe…. Hvorfor har ikke disse problemene hvert før dynamoskifte…. Og bare kommet etter ny dynamo. Blir smålig forvirret og oppgitt…
  12. Etter å ha bytta dynamo så forsvant problemene med lading etc. men nå kom det ett annet problem. Når bilen står noen timer, da må klokka stilles på nytt. og bilen tror den er på bukk. Gult bilde av bil med noesom ser ut som en bukk hvertfall. Sjekket feilkoder og finner ingen annet enn battery discharged. blir borte når man kjører noen meter. får ikke testet ibs via obd , står det er ingen tilgang. batteriet er litt over ett år bare . ibs kabel som kødder til ? når dynamoen ble byttet, så glemte jeg å ha på strøm på bilen. kan dette forårsake ibs feil?
  13. Hei. Er denne dynamoen gåen eller er det regulator problemer ?
  14. Bestilt dynamo med regulator. mens man venter, så sjekket jeg obd skanner, og ser at jeg har en live stream av alternator. Den viser load. Noe som ikke sier meg så mye. ved tomgang så viser den 15.62 % når jeg gir gass går den opp til 96.87 %. noen som vet hva det betyr ? dette er både med feil melding på charging battery og uten. se bilder eventuelt.
  15. Dette finner jeg på engelsk autodoc : Ble dårlig limt inn. Men står dynamo charging current a 170.180.220.230. leser det som alternativ amps på dynamo til x5 e70 m57 motor. Hørte med en pensjonert verksted mann, jo mere utstyr jo mere amp trengs for at det ikke skal bli noe strøm tull. om dette stemmer vet jeg ikke. Men gir jo mening. Alternator charging current [A] 170; 180; 220; 230 Pulley Ø [mm] 47.9; 49; 53; 54; 55; 57 Pulleys with V-ribbed belt pulley; with belt pulley; with freewheel belt pulley; with multi-belt pulley
×
×
  • Opprett ny...