Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette en vansklig jobb?bør dette utføres av fagfolk?

kor mye må byttes?

må eg bytte et komplett innsug?eller er det deler som byttes?

hva må eg regne med og betale for et bra innsug 325?

kor mye vill dette hjelpe på effekt?

noen som har et bra og selge?

Skrevet

har byttet på min. men da byttet jeg ledningsnett og følerer og fra en 325. slik at jeg slapp startsperra.

du må kjøpe et modifsert innsug vis du bare vil bytte innsuget , vis jeg ikke tar helt feil.

vis ikke må du nok bytte endel andre ting slik som jeg gjorde.

folk sier man får 220 Hk når man byttet til 325 innsug.

jeg merker iallefall veldig forskjell ;)

Skrevet
har byttet på min. men da byttet jeg ledningsnett og følerer og fra en 325. slik at jeg slapp startsperra.

du må kjøpe et modifsert innsug vis du bare vil bytte innsuget , vis jeg ikke tar helt feil.

vis ikke må du nok bytte endel andre ting slik som jeg gjorde.

folk sier man får 220 Hk når man byttet til 325 innsug.

jeg merker iallefall veldig forskjell ;)

vist g får tak i et komplett 325 innsughar eg da alt eg trenger?

mulig du kunne ver til hjelp med og bytte?bor jo ikkje langt fra hverandre

Skrevet

Henger meg på denne jeg også.

Noen som vet hvor man får kjøpt ferdig moddet 325 innsug?

Hvis man da kjøper ett slikt innsug, er det da bare "bolt on" eller er det mer som må moddifiseres?

Skrevet

Toppeffekten øker noe (220hk med kun innsuget er å tro på julenissen tror jeg..), men husk at dette er på høyt turtall. Mister samtidig litt bunndrag, men disse motorene er jo sterke i bunn så det gjør vel ikke stort.

Jeg skal bytte på min en vakker dag, men det er mest for å få en morsommere karakteristikk.

Skrevet

Toppeffekten øker noe (220hk med kun innsuget er å tro på julenissen tror jeg..), men husk at dette er på høyt turtall. Mister samtidig litt bunndrag, men disse motorene er jo sterke i bunn så det gjør vel ikke stort.

Jeg skal bytte på min en vakker dag, men det er mest for å få en morsommere karakteristikk.

du har ikke troa på det med 220 hester på 325 innsuget :P sett du sagt det fler ganger nå gitt. mente jeg leste at joar benka sin 328 til 228 hester med 325 innsug jeg?

Skrevet

Da jeg hadde 328 spurte jeg norman på trimchip.com om hva han skulle ha for å chippe bilen, og om det i det hele tatt var noe vits å gjøre det.

Fikk da til svar at å chippe den bilen var ikke noe vits. kostet mye mer enn det smakte.

Men ved å skifte til 325 innsug, porte gasspjeld, kn filter og software kunne jeg regne med en 215-218 hk...

Han har jo litt peiling, så jeg tviler på at dere får 220 hk kun med innsug.

(Som sagt uten at jeg vet det)

Skrevet

Toppeffekten øker noe (220hk med kun innsuget er å tro på julenissen tror jeg..)

Som hagenisse så trodde jeg at julenissen var ditt store idol og forbilde.. ;-)

Skrevet
Men han hadde jo gjort mer enn bare innsuget. Kan jo si man får 400hk med 325-innsug også da, hvis man glemmer at man også monterte turbo... :roll:

han hadde USA kammer ja, men han benka den før han satt på de :wink:

men husk det er bare snakk om 27 hester her ikke 400 :P men uansett mange som sier ditt og datt jeg synes i vertfall min gikk bedre en en vanlig 328 :wink:

Skrevet

Det er mye info om dette på www.e36coupe.com forumet, og det er mange som har benket sine 328er og de fleste havner på 220hk i gjennomsnitt, noen er også oppe på 230hk, samt noen på 215hk etc.

Det er en kar på forumet der som heter Ian, nick er alpina527. Han lager såkalte BBTB kit(Big Bore Throttle Body), dette et orginal gasspjeld fra bmw men han borrer det ut noe ,tror det er 3mm, litt mer på m52 enn m50 tror jeg + et 325 innsugs manifold som han også modifiserer slik at det blir plug and play i forhold til 328 innsuget.

Når du motar delene fra han så er det bare å bytte uten at du skal trenge å gjøre noe modifiseringer selv.

Et slikt kit har jeg bestilt selv og det kommer på ca 4500kr inkludert frakt hit til norge.

Det fungerer slik at du returnerer det gasspjeldet du har fra før til han samt icv (idle control valve?) cover, når du har montert delene.

Kan også beholde dine egne deler mot tilleg i prisen.

Kittet ble sendt i helga, skal se om jeg får slengt ut noen bilder i slutten av uka så kan dere se hvordan det ser ut.

De som har ca 220 hk har som regel dette BBTB kittet, 325 manifoldet og et åpent KN filter med varmeskjold og mange har slengt ut dyno papirene sine på det forumet så er bare å ta en tur å se.

Skrevet

At den går bedre med øket effekt er det vel ingen tvil om nei. :)

Men jeg er redd placebo-effekten er større enn reel effektøkning hos de som har håpet på 220hk i utgangspunktet. :wink:

Skrevet

Glemte å nevne at de fleste der også har tatt "remap" (er en del billigere i england enn i norge) etter denne modifkasjonen og det hjelper vel på å få klemt ut de siste dråpene.

Det porta spjeldet hjelper ikke på noe spessielt med hk men skulle vist hjelpe godt på responsen, samt tette hull i effektkurven.

EDIT: Ian (alpina527) er på ferie til 13 august, så er ikke sikkert dere får svar om derer prøver å kontakte han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...