Olan89 Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 har gått til innkjøp av en 99mod sølv farga e39 som jeg tenkte å begynne å bygge litt på Begynte å demontere litt igår og fant ut at ledningsnettet var veldig tulla med. og alt var bare teipa sammen igjen. rart det funker egentli. i første omgang skal m5 motoren inn. bilen skal ripes innvendig, litt usikker enda på hva som skal stå igjen. også skal m5 understellet på. tar gjerne imot tips om det meste egentli. hehe. lurer veldig på åssen datasprut jeg skal ha så kom gjerne med forslag der kommer til å ta det i fler etaper for har lyst å kunne bruke det litt og har ikke råd til å få alt som jeg vil med engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Det har kan bli spennende! Uvanlig prosjekt, det liker vi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan89 Skrevet Mars 5, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2010 litt moro å gjøre noe ikke alle andre har gjort før å lang tids planene er twinturbo på den. men det er ikke enda da. fått demontert alt i kofferten og tatt av bakfangeren idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lapin Kulta Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Flott prosjekt. Morsomt å se at noen lager banebil av E39! Hold oss oppdatert med bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 Ville styrt unna turboplanene dine Olan. S62 er en ganske innvikla maskin og å få det pålitelig vil koste mye tid og ikke minst penger. Ess-kompressor ville jeg mye heller gått for, da har du en pålitelig maskin Det er jo vel utprøvd også, mens S62 TT er det ikke akkurat så mye info om =/ Hvorfor datasprut? Bruker m5 ledningsnettet istede. Uansett ett morsomt prosjekt, e39 går det ann å ta av mye vekt på og få kjempe lette. Så med s62 kompressor vil dette gå værst Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan89 Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2010 Hadde vært moro med turbo. Som du å sier så er kompressor veldig utprøvd, moro med noe nytt. Har ikke bestemt meg for noe enda, mange tusenlapper fram i tid det. Når det gjelder datasprut så er det vel endel mer å hente der, med tanke på effekt. Jeg har heller ikke tenningslåsen til motorens hjerne så da må den omprogrammeres og det kosta visst endel bare det. blir vel ikke noen lettvekter men får vel fjerna en del kilo Time will show Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skrammel Skrevet Mars 6, 2010 Share Skrevet Mars 6, 2010 kult at noen bygger noe litt spesielt her i bygda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan89 Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2010 da er hele fronten demontert, motor og girkasse tatt ut. og 2 sett med forringer til bakstillinga bestilt noen som har peiling på hva jeg bør gjøre med hjernen. om hvor mye det koster å få den omprogramert å sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan89 Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 bakaksel tatt ut nå, fått ut alt som skal ut inni foreløbig nå og fjerna asfalt mater. prata såvidt med bmw om omprogramering av hjernen, men dem viste faktisk ikke hehe. så noen tips til datasprut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jon///M Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 kjøp ivertfall et orntlig datasprut! finn ut gjerne hvem som skal mappe bilen og handle sprut etter hva di er best på og mappe. jeg skal selv gå for electromotive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iver Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Blir bra å se stortysker'n komme brei ut av svingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr_zniff Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Slenger meg på denne, har e39 selv, så kunne vært greit å se hva som kan gjøres =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan89 Skrevet April 3, 2010 Forfatter Share Skrevet April 3, 2010 ingen som vil anbefalle noe datasprut a? har sjekka endel, men usikker på hva jeg vil gå for. eller om noen har en løsning på åssen jeg får brukt den orginale motorstyringa nå i første omgang? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sv90 Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 dette var noe nytt ja kult !! men tror ikke det blir så lett og bruke org. motostyring uten nøkkel, svits og ringen rundtnøkkelen fra m5'en.. mulig jeg tar feil men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olan89 Skrevet April 4, 2010 Forfatter Share Skrevet April 4, 2010 nei du tar ikke feil der. så blir vel datasprut med engang er jeg redd for. hadde håpa på å kunt brukt den med orginal styringa i år og bygd videre til vinteren igjen. sendt mail til ss for å høre litt der, men der får jeg aldri svar, må vel ringe isteden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå