LasseEllingsen Skrevet Juni 22, 2011 Share Skrevet Juni 22, 2011 Hei! Da jeg skulle montere shortshift til min E39 fant jeg ikke noen DIY, så jeg tenkte jeg kunne lage en selv. Jeg kjøpte GS sin shortshift som er laget til E39. Send gjerne en PM om du lurer på noe. HUSK AT DU GJØR ALT PÅ EGET ANSVAR! 1. Vipp opp oppevaringsboks 2. Skru ut de to skruene 3. Dra opp girspakeskinnet 4. Løsne de to skruene 5. Putt fingrene under nødblinken og press den opp. Under der finner du en skrue. Skru den ut 6. Koble fra 7. Løft så ut hele midtkonsollen 8. Ta av skinnet på girspaken, en skumbeskyttelse og en gummibeskyttelse 9. Ta et flatt skruhjern og vri den hvite låsen 90 grader til høyre 10. Få så bilen opp i luften. Jeg jekket den opp 40 cm og krøpp under, og det anbefales IKKE! Det var skikkelig knotete! 11. Løsne girspaken. Jeg glemte å ta bilde av staget festet til girspaken. Men måten du løsner staget fra girspaken er å ta av en klips: IKKE MIST DENNE! 12. Dra så girspaken rett opp 13. Min nye og gammle girspake 14. Om du har lik shortshift som meg, så husk å kjøpe med låsering! 15. Sett den nye girspaken i, sett på låseringen, sett i staget og på med klipsen igjen! 16. Montér midtkonsollen igjen, og voila, du har shortshift! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Juni 22, 2011 Share Skrevet Juni 22, 2011 Nice! Måtte du bøye staget? Har lest at det tar inni kassa ellerno? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juni 22, 2011 Share Skrevet Juni 22, 2011 Veldig bra writeup! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet Juni 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2011 Nice! Måtte du bøye staget? Har lest at det tar inni kassa ellerno? Neida. Det var bare å sette på. Har kjørt fra Bergen til Göteborg uten å ha noen problemer.. Veldig bra writeup! Takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juni 22, 2011 Share Skrevet Juni 22, 2011 Neida. Det var bare å sette på. Har kjørt fra Bergen til Göteborg uten å ha noen problemer.. Er det delenr CCA13-01 (680 kr) fra GS bildeler? Hvordan er girfølelsen? Er det noe slark i girspaken? Har girstanga endret vinkel i forhold til original-spaken når den står i fri (heller mer mot den ene siden f.eks.)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LasseEllingsen Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2011 Neida. Det var bare å sette på. Har kjørt fra Bergen til Göteborg uten å ha noen problemer.. Er det delenr CCA13-01 (680 kr) fra GS bildeler? Hvordan er girfølelsen? Er det noe slark i girspaken? Har girstanga endret vinkel i forhold til original-spaken når den står i fri (heller mer mot den ene siden f.eks.)? Det er CCA13-01 GS jeg har ja. Girfølelsen er helt forskjellig. Før var girspaken høy, måtte bevege den mye og den virket litt "grøtete". Nå er det mye mer presis giring, og kort avstand mellom girene. Det er riktignok litt uvanlig og rart i begynnelsen, men jeg har kjørt fra Bergen til Göteborg, og det blir bare gøyere og gøyere å klinke den i gir, raskere enn jeg har gjort før Girstangen har endret vinkel. Når den står i andre og tredje gir ser det ut som at den er i fri. Det er i tillegg ikke så mye bevegelse i spaken når bilen er i fri, men det er mer enn nok. Hva betegner du som slark i girspaken? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Januar 20, 2012 Share Skrevet Januar 20, 2012 Da har jeg også fått montert shortshift i min E39. Gikk for følgende: 1 x Z3 1.8/1.9 girspak: 25117527252 1 x Hvit plastikkring: 25111220600 2 x gul plastikkskive: 25111220439 1 x Klips: 25117571899 Meget fornøyd med resultatet Bortsett fra at girspaken er kortere, ser alt ut som før, men har merkbart kortere sjaltevei uten at det blir for kort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå