mbruer Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Søk så finner du. Gode biler, men som med alt annet finnes det småting en bør se etter og være obs på...
530dE39 Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Eg har ein slik.Veldi førnøyd med den men ver obs på gearkassen...Eg har hatt litt trøbbel med den
DannyRS Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Tommelen opp her! Har passert 300 000km denne. Ved facelift, dvs f.o.m. 09/2001, ble den utstyrt med en bedre girkasse. Det så jeg spesielt etter når jeg kjøpte min.. Hvis du søker så finner du mye info. Veivhusventilasjon, swirl flaps... Jeg er på girkasse #1 og turbo #2. Skylder turbohavariet på veivhusventilasjonen. Den ble nok ikke byttet før jeg kjøpte bilen..
Alpejohn Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Tipp topp tommel opp her også! \:D/ Girkassa mi fusker litt når den er kald og har stått typisk over natta/en arbeidsdag. Da slurer den 2-5 sek etter jeg setter den i drive, og så etter det går alt fint. Har funnet ut at dette mest sansyneligvis kommer av lekasje i C1 clutchen. Og KAN om du er heldig, fikses med en software oppdatering. Jeg skal oppdatere straks, så får se hvordan det går Jeg angrer vertfall ikke at jeg kjøpte største diesel motoren! Utrolig deilig drag i den også. Jeg har ikke chippet min.
mbruer Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Girkasse problemer skyldes også ofte at det aldriblir byttet olje og filter. Veivhusfilter og flaps er grei skuring. Akkurat byttet på min...
DannyRS Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Stemmer, mbruer. Har plukka ut flapsa selv. Tar litt tid, men helt greit. Vanvittig mye dritt inni innsuget pga EGR ventilen. Jeg fikk olje/filter på girkassa byttet like etter jeg kjøpte den. Det sies jo at det kan være skummelt å skifte olje for første gang etter kassa har gått langt, men det har ikke hatt noen negativ effekt for meg. Snart på tide å bytte igjen!
Alpejohn Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Girkasse problemer skyldes også ofte at det aldriblir byttet olje og filter. Veivhusfilter og flaps er grei skuring. Akkurat byttet på min... Jeg har også bytta olje og filter, men ble ikke noe forskjell, Men det var vertfall på tide, for oljen var svart. Ingen partikler, og lukta ikke brent. Så helt galt kan det ikke være Bare et lite OT spørsmål, får man kjøpe nye swirl flaps så man kan bytte eller må man bare ta dem vekk? Og hva vil det ha og si på motorgange osv, om man tar dem vekk?
DannyRS Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Jeg kjøpte blanking plugs til swirl flapsa på ebay. Bare å ta ut flapsene og sette inn pluggene. Har noen bilder i tråden min fra jeg gjorde jobben. Jeg har merka fint lite. Mulig den går litt billigere pga jeg fikk rensa vekk utrolig mye crap fra innsuget.
Muffe Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2011 Høre veldig bra ut! vurderes veldig sterkt et bil bytte nå
530dE39 Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Høre veldig bra ut! vurderes veldig sterkt et bil bytte nå Kjøpe min da! Den skal selges nå. Her er det nyoverhalt og forsterka kasse...
530dE39 Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 Tipp topp tommel opp her også! \:D/ Girkassa mi fusker litt når den er kald og har stått typisk over natta/en arbeidsdag. Da slurer den 2-5 sek etter jeg setter den i drive, og så etter det går alt fint. Har funnet ut at dette mest sansyneligvis kommer av lekasje i C1 clutchen. Og KAN om du er heldig, fikses med en software oppdatering. Jeg skal oppdatere straks, så får se hvordan det går Jeg angrer vertfall ikke at jeg kjøpte største diesel motoren! Utrolig deilig drag i den også. Jeg har ikke chippet min. Stemmer nok bra med lekasje i C1. Eg fekk dett på min etter at bavaria skifta olje på den men dei tok sef ikkje på seg noke ansvar.Den var heilt fin før det. Kassen min er slik som du seier din er men den skal fikses neste veke.Blir spennende å sjå ka som er galt
mbruer Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 viewtopic.php?f=1&t=206419 Flapsa gir visstnok mindre forbruk på tomgang og noe greier.. Og det er ikke vits å sette inn nye, for de har ingen effektmessig virkning. Bare fjern hele systemet og blend.. http://www.swirlflaps.co.uk Jeg fjernet også EGR, var endel dritt i innsuget... Ser bilder i tråden min der.. Alpejohn, når girkassa har gått med dårlig olje og "tett" filter og fulle magneter en stund så vil jo "skaden" allerede har skjedd.. Greia med å bytte er jo for å få bort dritten og forhindre at noe skjer;).. Men det er bra og bytte uansett.. ZF anbefaler 60 000km på sine kasse. Nå har jeg, og sikkert du, GM kasse, men det er nok det samme der. Jeg skal hvertfall bytte nå.. Får kula av å tenke på at ting kan skje
Alpejohn Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=206419Flapsa gir visstnok mindre forbruk på tomgang og noe greier.. Og det er ikke vits å sette inn nye, for de har ingen effektmessig virkning. Bare fjern hele systemet og blend.. http://www.swirlflaps.co.uk Jeg fjernet også EGR, var endel dritt i innsuget... Ser bilder i tråden min der.. Alpejohn, når girkassa har gått med dårlig olje og "tett" filter og fulle magneter en stund så vil jo "skaden" allerede har skjedd.. Greia med å bytte er jo for å få bort dritten og forhindre at noe skjer;).. Men det er bra og bytte uansett.. ZF anbefaler 60 000km på sine kasse. Nå har jeg, og sikkert du, GM kasse, men det er nok det samme der. Jeg skal hvertfall bytte nå.. Får kula av å tenke på at ting kan skje Ja, det er sant. Ifølge TIS, så kan det være mulig at en software oppdatering kan fikse problemet, men det var bare kanskje. Står et helt skjema med informasjon ang. dette problemet der. Er vert et forsøk vertfall, kassa funker jo greit ellers, så den varer nok en god stund enda (HÅPER jeg ) Men hadde vært knas med ny kasse og da
dagrune Skrevet Oktober 25, 2011 Skrevet Oktober 25, 2011 Smørerøret til turboen kan være greit å sjekke,gikk tett på min etter 170000km med tilhørende turbohavari. Nokså kostbart fant jeg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå