SuxXx Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Da er det tid for en god update! Håper alle hadde en fin feiring i går, og at øyne og hender fortsatt er i behold! Her kommer innsugs-gaten Og her vil vi ha gasspjeld Gasspjeldet kjøpte jeg på KSR for sikkert et par år siden.. Vet ikke helt hva det egentlig kommer fra, men det er hvertfall 3" innvendig og 4" utvendig ved slangekobling. Her er det laget flens til gasspjeldet Flensen skal på dette innsugskammeret til kompressoren. Denne må vi få så kompakt som mulig pga plassmangel.... Gikk akkurat dette, liten klaring til batterikassa, håper jeg slipper å frisere den Her er bakre støttestag til kompressoren, den ble veldig stiv og stabil nå... Da var det rørgaten mellom kompressor og innsug sin tur Alt blir punktsveiset i riktig posisjon i garasjen, så tar vi med alt av deler til verkstedet der EDH jobber og sveiser ferdig Her blir rørgaten mellom LMM og gasspjeld punktsveiset. Vi skal også lage uttak til ånding fra toppdekselet og til tomgangsregulator på et senere tidspunkt, i nærheten av gasspjeldet. Liten klaring til BKF også, men dette går greit Overblikksbilde, begynner å ta form nå Da var vi kommet oss til verkstedet, så da er alt klart for helsveising! Her er den ene rørgaten nesten ferdig. Her har jeg sveist rundt på toppen, klart til å bygge det tett nede rundt flensen... Innsugskammeret med bakre kompressorfeste Så ble det litt mye jobbing og litt lite fotografering.... Så her er jeg stort sett ferdig med sveisingen. Så får jeg ta slipe, lakk og "BLING" arbeid seinere Så var det Klart til prøvemontering hjemme i garasjen Passet utrolig bra! Kun små justeringer må til etter sveisevarmens herjinger Grei klaring til BKF, så tror ikke vi får noe problemer her Ser ut som mindre klaring på bildet, enn hva som er virkelighet. Så kan det også justeres ved å flytte filterhuset opp litt.. Her kommer det et feste fra rørgaten ned til innsuget, som skal holde denne fast Tror dette skal gå, samme her med at det ser ut som mindre klaring enn det er i virkeligheten. Men om jeg trenger mer plass, så ryker hjørnet på batterikassa.. Med litt innsats på finish-arbeidet, kan dette bli veldig pent Blir et par hektiske uker fremover nå, da deadline nærmer seg skremmende fort!! 11. Januar må bilen være ferdig, og BØR være testet litt.... Følg med for updates! Det blir ikke så mange dagene mellom hver fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steven Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 NICE Du burde kanskje fått sveist inn en gjengeplugg for temperaturmåler på innsuget når du først er i gang, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Det er også grei plass mellom grenrør og kompressoren, Så imellom her skal jeg lage et varmeskjold av tynn-plate og i tillegg bandasjere eksosen. Blir nok knall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Stilig prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sund.M3 Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 bra arbeid dette her, gleder meg til å se mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Flott arbeid! Ikke hver dag man ser m20 med presse heller:) Følger med videre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 NICE Du burde kanskje fått sveist inn en gjengeplugg for temperaturmåler på innsuget når du først er i gang, eller? Mulig jeg burde det, se om jeg rekker det nå i første omgang med ingen dum idé, veldig kjekt å ha kontroll på innsugs tempen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Takker for positive tilbakemeldinger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Begynner å ta form nå Men som vanlig må jeg kritisere litt, røret med luft inn bør være så stort/kort som mulig og du bør kvitte deg med lmm og luftfilterbosen. Kommer helt sikkert til å fungere men du havner nok langt unna potensialet uten sprut og intercooler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Mye godt utført arbeid her, men jeg tror du vil få problem med slitasje av reim. Jeg liker ikke supporteringen din i det hele tatt... JEG personlig syns du underdimensjonerer den fremre og den bakre stabiliserer kun sideveis, ikke oppned. Og det burde du hatt.... OBS! Ikke klaging, bare litt konstruktiv kritikk - ikke misforstå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Begynner å ta form nå Men som vanlig må jeg kritisere litt, røret med luft inn bør være så stort/kort som mulig og du bør kvitte deg med lmm og luftfilterbosen. Kommer helt sikkert til å fungere men du havner nok langt unna potensialet uten sprut og intercooler. Det er helt sant Kvasi, at man bør ha minst mulig rørgate, datasprut og ha stort åpent filter... Meeen, det er ikke det som er poenget med dette prosjektet. Har ingen planer om å ta ut hele potensialet av denne motoren. Poenget mitt med denne er at den skal være et rimelig, kjapt og enklest mulig prosjekt. Jeg håper på mellom 220 til 250 i denne, og det får man lett uten å koste på alt som koster mye penger.. Jeg har et annet prosjekt som jeg bruker de store planene/pengene på et ombygd e30 M3 prosjekt med en m20b27 motor med turbo, JE stempler, H-profil og alt det andre som hører med Har ikke begynt å lage tråd til denne enda, da bilen for tiden er et evighetsprosjekt Mye godt utført arbeid her, men jeg tror du vil få problem med slitasje av reim.Jeg liker ikke supporteringen din i det hele tatt... JEG personlig syns du underdimensjonerer den fremre og den bakre stabiliserer kun sideveis, ikke oppned. Og det burde du hatt.... OBS! Ikke klaging, bare litt konstruktiv kritikk - ikke misforstå... Ikke misforstått Det er alltids bra med litt konstruktiv kritikk Men nå som det er montert med braketten i forkant (med støttestag ned til blokken, ikke på bilder enda), avstiveren i bakkant ved spjeldet og den massive rørgaten mellom innsug og kompressor, er det pinne-stivt! Jeg kan legge hele vekten min på snuten av kompressoren uten bevegelser, så jeg føler meg igrunn ganske trygg på dette. Men mulig vi for sikkerhets skyld lager et støttestag i bakkant av kompressor og ned til blokken. Men ser ikke det som noen nødvendighet sånn som opplegget er nå. Når alt er skrudd sammen, så tar braketten foran opp kreftene i vertikal-planet, støttestaget bak i horisontal-planet og til slutt rørgaten som tar opp aksialkraften. Rørgaten tar egentlig opp krefter i alle retninger, men selvfølgelig ikke fullgod alene! Men kan jo selvfølgelig være jeg undervurderer kreftene som er ute og går her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Januar 1, 2013 Share Skrevet Januar 1, 2013 Ja, nå mener selvsagt jeg også det som kontruktiv kritikk og ikke å rakke ned på prosjektet M65en jeg hadde tidligere "kosta" det ca 30 hk å drive så reima drar jo litt i den. Jeg er enig i at med stumt rør til innsuget begynner det å se stabilt nok ut, og spretter reima av er det jo bare å forsterke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2013 Ja, nå mener selvsagt jeg også det som kontruktiv kritikk og ikke å rakke ned på prosjektet M65en jeg hadde tidligere "kosta" det ca 30 hk å drive så reima drar jo litt i den. Jeg er enig i at med stumt rør til innsuget begynner det å se stabilt nok ut, og spretter reima av er det jo bare å forsterke mer. No worries, ikke tatt som skittkasting dette Klart det er en del krefter i sving, så skal ikke si jeg er ekspert på feltet. Men føler meg ganske trygg med det vi har laget. EDH har en Eaton M90 på et Mercedes prosjekt han har, og han mener også dette bør holde. Men klart, trenger vi mer forsterkninger, så lager vi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rønningen Skrevet Januar 2, 2013 Share Skrevet Januar 2, 2013 Ble jo bra dette, får snart se denne rocke rundt i området håper jeg på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SuxXx Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2013 Ble jo bra dette, får snart se denne rocke rundt i området håper jeg på Det skal du ikke se bort ifra Det nærmer seg veldig nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå