nicklas 121 Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Skal ha av motorvifta.. Har prøvd med fast nøkkel men går ikke. Er det noe verktøy på f.eks Biltema jeg kan bruke for å holde igjen på det ene reim hjulet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Jeg laget meg 2 smale nøkler,en som passer på mutteren og en som passer i det sporet ved siden av. Første gangen jeg tok den av fikk jeg låst den så vidt med en liten fastnøkkel på skruene til vannpumpa. Husk at det er links gjenger,står du foran bilen skal mutteren mot høyre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Er 32mm mutter om jeg ikke husker Feil. Rundt denne mutteren er det 4 mindre skruer. Jeg tok et stort flattjern mellem 2 av de små skruene og holdt igjen vifta. Gjore dette 2-3 ganger på en 728. Regner med det er likt på e39 om du ikke har V8? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicklas 121 Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2013 Har sett sånn verktøy på ebay, men blir lenge å vente :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicklas 121 Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2013 Er 32mm mutter om jeg ikke husker Feil. Rundt denne mutteren er det 4 mindre skruer. Jeg tok et stort flattjern mellem 2 av de små skruene og holdt igjen vifta. Gjore dette 2-3 ganger på en 728. Regner med det er likt på e39 om du ikke har V8? Det kan jeg jo prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicklas 121 Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2013 Får ikke tak i dette i Norge ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Det der er noe du får laget hos en blikkenslager eller nermeste VGS, men mekanisk linje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Tegna på ipad i full fart. Men den røde skal fårestille skrujern slik jeg holdt igjen vifta. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicklas 121 Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2013 Men er jævli trangt da, men får prøve i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Ja. Er litt trangt. Men jeg fikk det til. Hehe. Hadde en stor flattrekker og fikk det til uten mye problem. Sikkert enklere om en kammerat holder skrutrekker og du skrur på mutteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicklas 121 Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2013 Sant, får prøve littavhvert i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Sleit med dette selv, helt til en bmw veteran lærte meg en triks. Sett på 32mm fastnøkkelen, så slår du med hammer. Det går så brått at hjulet ikke greier å henge med. Prøv det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Eller bruk en muttertrekker, gjør samme jobben. Men du slipper hammer, og fastnøkkel, og.... Vel, det er bare bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nicklas 121 Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2013 Er ikke mulig med mutter trekker nedi der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mars 12, 2013 Share Skrevet Mars 12, 2013 Mutteten er jo mellom vifta og motor også. Så får ikke no muttertrekker på der. Mutter merket med gul pil. Ser også skruene og sette skrujern mellom merket med dødt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå