Gå til innhold

E38 740. "ALPINA "


 Share

Anbefalte innlegg

Ordnet litt mer med eksosen i dag. Ble tilpassing og lakkering av alpina deksel.

Tok ingen bilder underveis. Bare ferdig resultat.

m9rlf52em6t6rloxi1dd.jpg

9kgjch6p3elyb79s9iew.jpg

bstvee5ayo6at75d1izl.jpg

sa6posf2n1dubt23j79f.jpg

Klarte selvfølgelig og skade lakken litt oppe til venstre her. Men det går nok og fikse.

ayh7nnq66krk8fq0l203.jpg

6thfdg3yv5m3yugq2euy.jpg

Tok også et bilde av lakkeringen.

Her med arbeidslampe som varmovn for og tørke lakk.

25tm9rqrhj060xyfrs08.jpg

Resten av eksosen og stussene rakk jeg ikke i dag. Så det får bli en dag til uka.

Og en liten forklaring på hvordan jeg gjore dette.

På min var det høl til eksosen da jeg kjøpte bilen. Det var ikke pent skjært. Ikke likt på begge sider. Og røra vibrerte borti fangeren når motoren gikk. Så det bråka i hele bilen.

Før var det skjevt og stygt.

hk86ce03b5by50ht97wu.jpg

Blå stripe er sånn fangeren var. Tok en 5" vinkelsliper med 1,6mm kappeskive og skjærte opp i fangeren på den bredden jeg skulle ha (røde striper er der jeg skjærte med vinkelsliper). Tok litt smalere for og ta finpussen til slutt. Og ikke ta for mye med en gang.

Så brukte jeg en rettsliper med spiraband Ø25 til finpussen og utforming av hull slik jeg skulle ha de. (Grønn stripe)

s4gjwti68u1z93x6obz3.jpg

Rettsliper

16xvojmjlzlybnjwu2zo.jpg

Spiraband Ø25

oxct0y1vbsdlw7ar9efr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Den er av ABS plast. Den forrige jeg hadde overlevde 2 kræsj. En ulykke med en lastebil så 740'n taka og leppa ble vridd 180 grader rundt. Falck fyren røska den av bilen så skruefestene spruta. Men likevel var den brukende etterpå.

Og en kræsj i is/snøfonn.

Ser spoileren er vridd rundt her.

nos6igv6xppzjc9t0x3u.jpg

Sprakk litt da den traff is. Litt liming på baksiden. Så var den like hel igjen. Og halve frontfangeren ble knust. Spoileren tålte mer.

wd67smujyd2riyugnirp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice :P Er Replica frontspoilern helt ubrukelig eller? Kjenner ikke jeg har 4k til bruk av Alpina leppe.. Sattan det er dyrt for plast til disse bilene, da den heltrekkende lista som erstatter skiltholderen koster 1000kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bare en kopi i virkeligheten som jeg kommer på nå. Og den ser ikke like bra ut. Er glassfiber og ser veldig ujevn ut og alpina teksten så ikke så bra ut. Mener en her på forumet monterte en også. Jævlig mye pussing og tilpassing får og få den til å passe bra og se ok ut i skjøten mellom fangeren og spoileren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...