janerik171187 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 har da 3stk e30 fra før, en 323 godkjent med turbo, en 320 cab, og en 320 4dørs. når jeg kom over annonse om en 325 godkjent med turbo, så måtte jeg nesten høre på den, er da en 1986mod 325ix, men er bare rwd nå, er tilogmed rwd travers på den framme, men ikke ix diff bak (ekke bremsediff) kom da ut fra fabrikken i tyskland den 17/7-1986 med denne utstyrslisten S235A Anhängerkupplung abnehmbar Towing hitch, detachable S300A Zentralverr. m. Diebstahlsicherg. Emergency spare wheel S301A Diebstahlwarnanlage Alarm systems S311 elektrischer Beifahrerspiegel S350A Wärmeschutzglas grün Therm. insulat. glass green S401A Schiebehebedach elektrisch Lift-up-and-slide-back sunroof, electric S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear S551A Bordcomputer II mit Fernbedienung On-board computer II with remote control S661A Radio BMW Business (C43) Radio BMW Business (C43) S682A Fondsitzbank in Stoff Rear bench seat in fabric S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat Zinnoberrot (138) men ble godkjent med turbo en gang i tia, 194hk, t3-04turbo står det vell i vognkortet (skal finne info) men forrige eier hadde et uhell at hele navet med hjul på sjåførsiden datt av grunnet dårlig hjullager, jeg tror lageret ble dårlig og datt av pga manglende drivknute der (på andre siden ligger det i en dårlig knute) så er på utkikk etter en defekt knute om noen skulle ha (samme hvem side bare den er framme) fulgte med en del deler, og mangler endel ser jeg, bilder fra henting og sånn dne står nå kommet inn i garasjen fulgte med nye forskjermer ganske ok skinninteriør motorrommet front denne skal bort klarte å monge intercooleren litt når jeg lessa av (utfordrende å lesse av uten ene navet framme) på bukken ser ikke så ille ut, mangler noe der var den andre siden har som sagt en defekt drivknute montert oljeretur tror nok jeg bytter frontramma kanalene er byttet av tidliger eier, samme er hjulbuer bak, litt bobbob resultat rusthull gasswaierholder ikke helt ok turbo'n ser da ok ut, sikkert no kinaræl menne greit ratt (har hornknappen og) nytt bredbåndlambdakit elektriske ruter/takluke og kjørekomputer fant ikke mindre enn 3 hjerner i bilen ok skinnstoler framme, men seff standardhullet masse deler inni bilen men hjernen som var montert så ut til å ha vært tukla med, så bestemte meg for å sjekke inni der sto det en turbochip fra fekzen gett noen som vet hva justeringa her gjør? kan justerer gjennom proppen her planene er da, ta en prøvestart etter å ha gått gjennom koplinger slanger etc. få sveiset all rusta ordne delene jeg mangler få bilen til å funke best mulig med mest mulig trykk, kanskje 2,3liter om toppen er kast på 2,5literen (evnt bearbeide en 2/2,3 topp til å passe på 2,5 blokk) bytte det meste av foringer etc, skaffe bremsediff sandblåse og lakke hele bilen under lakke bilen i en eller annen farge. men først og fremst er det nok å få ting til å fungere, får jeg gidder å lakke for mye, har da 3 andre biler som og trenger å gjøre ting på så tar nok en stund i utgangspunktet var planen å ha skilt når den er veteran, men får se an hvor langt jeg kommer i vinter om det blir noe muligheter før det. (har jo en turbo til så ekke noe stress) men få den flyttbar for egen maskin hadde vært kjekt da har bare en garasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen_1988 Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Hvilke frambremser er denne godkjent med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 Hvilke frambremser er denne godkjent med? tipper orginal, står nada i vognkortet om sånt ku godkjent med turbo t3-04 og senkesett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 er ikke så lenge siden denne ble solgt sist? Grattis med bil forresten! stemmer for at du får denne opp å gå som 4wd så har du både vinter og sommer bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Blir den fwd igjenn? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 16, 2013 Forfatter Share Skrevet September 16, 2013 er ikke så lenge siden denne ble solgt sist? Grattis med bil forresten! stemmer for at du får denne opp å gå som 4wd så har du både vinter og sommer bil han jeg kjøpte av hadde vell hatt den et års tid elns. Blir den fwd igjenn?Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 blir kanskje 4wd igjen, har 4wd blokk liggende, og travers med alt, men mangler bånnpanne, diff, aksel framover, overføringskasse, (har kasse) og har ene stikkakselen fortsatt tror jeg. visste jeg kom til å angre på at jeg solgte deler av e30ix'n jeg kjøpte for 3k for 2år siden ish med fungerende 4wd (bortsett fra manglende diff bak) men om noen vet om billig ix delebil så bare si fra enn så lenge blir det rwd, noen som vet åssen hjulgeometrien på en ix med rwd travers og bærebruer blir? (ser jo ut til å funke fint) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 19, 2013 Forfatter Share Skrevet September 19, 2013 har da gjort litt idag, begynte med å rydde opp litt i delehaugen som fulgte med, og spylte baksetet litt (få av støv og litt drit) så var det prosjekt hjullagerbytte, låseklips må av fjørben demontert i pressa ute måtte og ta av navet fra hjulet da var det bare nye lageret som manglet, men sjekk hva som lå på postkontoret lager og bremseslange og div monteringsdeler pussa ned navet pga det var noe sparkelrester elns på det (wtf?) inn med lageret fått inn navet (og låseclipset seff) fjørben montert i bil igjen da var det at man må ha i en aksel for at hjullageret ikke skal ryke med en gang (eller dette av som det har gjort her før) hadde da en hel aksel (dårlige mansjetter dog) men vil ikke kødde med en hel en. titta da på om en bakre aksel passer, fant ut at det gjorde den, hadde en 320 aksel liggende så tok av drivknuta av den heller. ix aksel 320 knute montert bremseskive og kaliper montert ny bremseslange montert er da uten absring for øyeblikket, men hakke sensor der heller så gjør ingenting, kan og byttes til en knute med abs lett. er da å få luftet bremsene imorra og så blir den flyttbar ivaffall se om jeg tar en prøvestart bare for å se om det er no liv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlDahl Skrevet September 19, 2013 Share Skrevet September 19, 2013 Kult! Følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet September 20, 2013 Forfatter Share Skrevet September 20, 2013 Kult! Følger med godt noen gjør det skjedd noe idag og. fått luftet bremsene og satt på hjulet satte i batteri for å se om det ble noe liv var liv i mye, men starteren lagde ikke en lyd en gang, så må feilsøke litt så da ble det å trille ut bilen. ellers så har jeg ryddet litt i garasjen bare så skjedde ikke stort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Oktober 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2013 ikke skjedd mye mer, men har fått ordnet det meste til 4wd systemet nå, eneste jeg mangler er igrunn bånnpanna, har og andre akselen, girkasse, diff bak liggende fra før, og får 2 ok fjørben i posten nå snart. så blir nok 4wd igjen denne nå. tips om billig bånnpanne til 325ix ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Skjer det noe mer her da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Her har du jobben fy faen! Virka relativt ihjelskrudd! Men karosseri med papirer er vel nok verdt relativt mye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 28, 2013 Forfatter Share Skrevet November 28, 2013 Skjer det noe mer her da ? ikke så mye, men har fått tak i bånnpanne nå Her har du jobben fy faen! Virka relativt ihjelskrudd! Men karosseri med papirer er vel nok verdt relativt mye! blir nok endel jobb ja, godkjent turbo er kjekt, heldigvis ikke ihjelrustet, men litt skeptisk til kanalbyttejobben, så skal se over den litt tenkte jeg. er nok skrudd endel på den oppigjennom vil jeg tro kommer nok til å ta den inn i garasjen og fikle litt med den i vinter, andre turbobilen trenger igrunn "bare" mapping, men det drøyer jeg til våren, så kjekt å ha noe å fikle med i vinter men har et par tre andre småprosjekter som må gjøres først. handla nytt leketøy og da fikle litt med den og tenkte jeg to be continued Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Desember 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2013 skjedd noe med vintergreia nå kompis prøvekjørte den en tur begynt på ny eksos ble nesten stille brått da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joggis Skrevet Desember 3, 2013 Share Skrevet Desember 3, 2013 blir gromt med 4wd, men er det ikke fare for å fort ryke drivakslinger på tørr-asfalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå