Sjøbuse Skrevet Februar 16, 2014 Share Skrevet Februar 16, 2014 PROBLEM:Ca 1 uke var bilen litt treg på tomgang og kunne få så lavt turtall at motor stoppet mens man kjørte om man tråkket inn clutch for og stoppe i et kryss.Den kunne også jage litt på tomgang etter oppstart og få så lavt turtall at den tilslutt stoppet.Etter den uka så ble den tungstarta. Starter dro i ca 10 sek før motor startet på morgen når den skulle kjøres til jobb.På kvelden ette jobb skulle bilen kjøres hjem. Starter dro og dro. Det ble testet flere ganger i opp mpt 20 - 30 sek flere ganger. Helt til batteri begynnte å bli dårlig.Neste dag 25 min før arbeidsdagens slutt ble det forsøkt startet igjen. Da starta bilen på 2 sek. Men jagen noe forferdelig. Holdt på å dø flere ganger. Måtte bruke gassen for og holde den i live hver gang turtallet sank. Gasswire ble strammet på motoren for og få opp turtallet for at den skulle gå selv.Den gikk i ca 20 min for seg selv frem til arbeidsdagen var over. Da gikk bilen normalt med høyt turtall. Wire ble slakket opp igjen så turtall sank ned til nesten det normale. Og bilen ble kjørt i ca 1 time uten trøbbel.Motor ble stoppet og ventet 5 min før oppstart igjen. Den startet. Men hadde lavt turtall. Ble lavere og lavere. Og hadde tilslutt 14 rpm. Gikk så lavt at det ikke hørtes ut som motoren gikk. Selv med bånn gass skjedde ikke noe. Og bilen gikk i 5-6 sek med dette lave turtallet før den stoppet.Ble startet igjen med litt gass. Da kom den som normalt. Og gikk som den skulle.Dette er ca 1,5 uke siden og bilen har stått siden.DIAGNOSE:I dag tok jeg diagnose på bilen.Jeg fikk dette.Slettet feilkode og startet bilen.Jeg syns den hørtes ganske så normal ut.Ingen jaging eller problem med motor såvidt jeg kunne se.Tok ny diagnose etter motor ble stoppet igjen.Så det jeg lurer på er følgede.Hva er feil?Hvorfor hadde bilen slik motortrøbbel mens alt plutselig virker ok nå.Har dette noe med hjernen å gjøre?Lest på bimmers om tilsvarende problem på E36 316.Der var problemer.Bensinpumpe, bensinfilter, fukt i elektronikk bar høyre dempertårn i motorrom.Noen formeninger her folkens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Du har ikke tatt diag der. Den kommer tilbake med feil av lesing av feilkoder. Fslesen betyr feillesing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2014 Da jeg koblet til og trykker read error memmory kom den ruta opp. (Bilde 1) Bare så ecu der. Det er vel hjernen? Gikk tilbake og trykket på clear error memmory. Så trykket jeg read error memmory igjen. Da kom det "no error" opp helt til bilen ble starta igjen. Da kom samme feilmeldinga igjen. (Bilde 2) Skjer ikke mer på diagnosen enn hva som er på bildene over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 17, 2014 Share Skrevet Februar 17, 2014 Ja det der er feil. Det står: job fslesen Job status error. skulle kommet opp feilkoder og beskrivelse. Som dette. http://www.m5board.com/vbulletin/attachments/e39-m5-e52-z8-discussion/117456d1286303309-how-trigger-aux-cooling-fan-fault-memory-inpa.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå