Gå til innhold

Skumle fotobokser i Vestfold...


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Her i Vestfold satser de tydeligvis på skjulte fotobokser...

http://www.bmwguiden.no/albums/grdiv/IMAG0037.avi

http://www.bmwguiden.no/albums/grdiv/IMAG0039.avi

(ca. 1MB hver)

Begge disse er i 50-sone. Kommer man i 80 vil man ha store problemer med å slippe unna... Er ikke vant med slikt jeg. Alle i Stavanger-området er lette å se i god tid. Og ikke er det skilting rett før de heller. Den ene er det en fotoboks bare noen hundre meter før, så man tror gjerne man er safe en stund - og så kommer den driten der. Rett fra 70-sone til 50-sone, og bak et svært tre...

Så ja, pass på om du er i Vestfold. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Fotobokser skal liksom være preventive... Hva er preventivt med de der??? Det er ren pengeinnkreving!!! Jeg blir så forbanna når jeg ser slikt! Trafikksikkerhet, my ass!! Den første, bar det tykke treet var spesielt stygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er virkelig ille. Jeg synes nesten den er verre i virkeligheten enn på filmen også. Man sitter jo ikke akkurat og stirrer mot høyre når man kjører rundt, spesielt ikke når det ikke er noen avkjørsler den veien.

Kommer man cruisende i 80 fra 70-sona der på nattestid (når det ikke er en eneste sjel ute) så er det stor fare for at man er lappeløs.

Jeg kjører forbi den boksen der hver dag fra skolen, men da har jeg alltid biler foran meg og det går i 50, så jeg tenker aldri på den. Når man kjører forbi der og er alene på veien er det skummelt lett å ikke tenke noe på den...

Men den andre er absolutt ikke bra den heller. Først kommer det et skilt (lignende stolpe, så trær og så fotoboksen midt mellom trærne. På vinterhalvåret er den nok ikke så ille, for da er det sikkert ikke løv på trærne, men nå er den helt skjult til man er veldig nær...

Meget preventive tiltak de boksene der, ja. Substitutt for bomring... Og de reduserer nok heller trafikksikkerheten enn å øke den. Kan bli mange desperate handlinger når folk plutselig får boksen i fleisen. Enten de kjører fort eller ei. Den setter en liten støkk i en stakkars bilist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man cruisende i 80 fra 70-sona der på nattestid (når det ikke er en eneste sjel ute) så er det stor fare for at man er lappeløs.

det kan være dyr ute i veien,, jeg syns fotobokser er en lur ting å ta i bruk for hvorfor skal man risikere andres liv etc ved å kjøre for fort????

Råkjøring skal foretas på bane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være dyr ute i veien,, jeg syns fotobokser er en lur ting å ta i bruk for hvorfor skal man risikere andres liv etc ved å kjøre for fort????

Råkjøring skal foretas på bane...

Har du sett på filmene?

Mener du oppriktig talt at de boksene der hjelper mot noe som helst?

De må være synlige om folk skal slakke av. Folk ser ikke de der før de må punge ut med tusenlappene, så de hjelper ikke en dritt for å holde farten nede.

Og er det dyr som er problemet er det vel farligere i 80-sona eller 100-sona, siden vi har det også her i Vestfold, enn i 50-sona...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan være dyr ute i veien,, jeg syns fotobokser er en lur ting å ta i bruk for hvorfor skal man risikere andres liv etc ved å kjøre for fort????

Råkjøring skal foretas på bane...

Har du sett på filmene?

Mener du oppriktig talt at de boksene der hjelper mot noe som helst?

De må være synlige om folk skal slakke av. Folk ser ikke de der før de må punge ut med tusenlappene, så de hjelper ikke en dritt for å holde farten nede.

Og er det dyr som er problemet er det vel farligere i 80-sona eller 100-sona, siden vi har det også her i Vestfold, enn i 50-sona...

kanskje det er tingen at folk som bryter fartsgrensa skal få en liten bot før de forstår at det ikke er noe vits i å bryte fartsgrenser.......

ellers med de fartsboksene rund om kring som er merket med automatisk fartskontoll er ikke noe vits i for der slakker alle normale folk ned(da blir jo nesten ingen tatt, de boksene er jo nesten ikke noe vits i å ha)

ellers mener jeg at fartsgrensa i norge er for lav..

det med dyr(hvorfor tror du det er 50 sone der) ikke vet jeg det er sikker et uoversiktlig stykke veg.....????? men men eg bryr meg ikke hva du syns et par tusen lapper er jo ingen ting...... he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med dyr(hvorfor tror du det er 50 sone der) ikke vet jeg det er sikker et uoversiktlig stykke veg.....?????

Det er ihvertfall ikke pga dyr det er 50-sone der! Hvis du ser på fartsgrensene på de veiene rundt omkring i landet vårt hvor det står skilt av disse typene

fs146_01.giffs146_02.giffs146_03.gif

så er det nok overvekt på 70-soner og oppover gitt!

Årsaken til at det er 50 her er nok pga tettbygd strøk. Men nå er det heller ikke JA/NEI til fotobokser, eller fartsgrensen på det nevnte stedet gr snakker om, men den konkrete plasseringen av disse boksene. Slik disse står er de mest mulig skjult. De eneste årsakene jeg kan tenke meg er for å ta flest mulig, eller for å få størst mulig inntekt til staten (det ene fører naturligvis det andre med seg). Jeg føler egentlig at fotoboksene langs E6 mellom Moss og Fredrikstad også er forsøkt skjult ved at de er plassert ved broer over motorveien, eller foran andre grå betongfundamenter for å skjule de best mulig. :evil:

Fotobokser bør etter min mening, som også flere har skrevet før meg ha en preventiv virkning, og ikke være satt opp for å ta flest mulig!

borre.jpg

På kartet over er vel den første filmen (med fotoboksen bak eika) langs Rv 19 nordgående mot rundkjøringa. På samme strekning, Rv 19 sørgående så er det også en fotoboks, men denne står i 60-sonen, jeg synes den også kan være litt vanskelig å se første gang man kommer der.

Den andre filmen viser vel fotoboksen like ved en Meny-butikk, husker ikke i farten hvor i Hortensområdet den blir.

For de som er kjent i området men ikke gjenkjenner kartutsnittet: Veien som går nord-øst fra rundkjøringa går inn mot Horten gjennom tunnelen, veien nordover fra rundkjøringa går også inn til Horten, veien vestover går til Skoppum og veien sørover går til Åsgårdstrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget må jo være å få ned farta, ikke å gi flest mulig folk bøter. Hvis skilt som varsler kontroll får folk til å slakke av, har man ikke da oppnådd poenget?

Nei,, Jeg vet(tror) at det er riktig at der det står opplyst om fotobokser slakker folk av men da blir jo det en selvfølge fordi etter de har passert fotoboksen kjører de like fort igjen, men vis du får en bot vil du kanskje tenke deg om to ganger før du gjør det samme igjen(å det er derfor jeg syns det er lurt å sjule fotobokser for å ta fartsynderne)......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

borre.jpg

På kartet over er vel den første filmen (med fotoboksen bak eika) langs Rv 19 nordgående mot rundkjøringa.

Korrekt det, ja. Mellom Høgskolen i Vestfold og Borre. Boksen er rett før Esso-stasjonen (litt før Borre Kirke).

På samme strekning, Rv 19 sørgående så er det også en fotoboks, men denne står i 60-sonen, jeg synes den også kan være litt vanskelig å se første gang man kommer der.

Den er faktisk i 70-sone, hvis det er den rett før det blir tofeltsvei oppover bakken mot Høgskolen du tenker på.

Den andre filmen viser vel fotoboksen like ved en Meny-butikk, husker ikke i farten hvor i Hortensområdet den blir.

Fortsetter man "rett frem" i rundkjøringen og inn i den brå høyre/venstre-svingen i høyre hjørne på kartet ditt kommer man dit etter et minutt eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er faktisk i 70-sone, hvis det er den rett før det blir tofeltsvei oppover bakken mot Høgskolen du tenker på.

Det er den jeg tenker på ja. Er ikke SÅ ofte i Vestfold, så jeg husket feil mht. fartsgrensen. Men den var i min favør da. Hadde vært verre om jeg trodde det var 70-sone og blitt knipset av kameraet! :-"

Fortsetter man "rett frem" i rundkjøringen og inn i den brå høyre/venstre-svingen i høyre hjørne på kartet ditt kommer man dit etter et minutt eller to.

Aha, det blir langs den veien. Har ikke kjørt der så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...