Gå til innhold

Fornuftig senkenivå på E34


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Den M5'en tilhører Hans Jacob. Formann i BMWccn Hordaland. Kjenner han godt. Var faktisk han som hjalp meg med å sette senkesett på min en gang i tiden. Jeg handlet etter råd fra han.

60/40 er i hvertfall fint på E34. Og det funker fint kjøremessig med mine 17-tommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker bilen en del på bane. Vet ikke hvor fornøyd han er med oppsettet nå. Tror han har prøvd litt forskjellig som den perfeksjonisten han er. Han skryter uhemmet av Bilstein i hvertfall.

Jeg synes bilen min fungerer veldig bra. Jeg bruker den ikke på bane da. Merker godt kumlokk, asfaltskjøter og andre skarpe kanter, men den er fortsatt veldig komfortabel på normalt bra vei. Den krenger nesten ikke i svinger. Ligger rett og slett utrolig godt på veien, innenfor de grensene jeg holder meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. Det er ikke flatt der den røde M5'en er avbildet. Bakken begynner å skrå oppover (mer enn det ser ut som) omtrent der forhjulene står. Det kan forklare litt av at den ser så lav ut i fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ok. Har du hørt noe om karakteristikken på AP?

De er noen festblanketter rimeligere enn Eibach/Bilstein (blir vel rundt 7-8k for de?), men er de bare drit er det jo ikke vits. Er vel greiest å ha en mellomting mellom originalt og stivt. Er forøvrig mest for the looks jeg vil gjøre det. 520en blir aldri noen racer uansett...

Jeg har bare hatt AP-fjærer på bil, så dempere kan jeg ikke uttale meg om. Fjærene var greie nok, men senket ikke særlig i 40/20 utgaven. Jeg vil vel sammenligne de med originale M-tech fjærene i høyde og stivhet. Bruker ikke AP Koni-demper i noen av settene? Dersom det er tilfelle er det jo god grunn til å skygge banen. Bilstein sine egen sett bruker enten Eibach eller H&R-fjører avhengig av sett. Skal du senke 60/40 ville jeg gått for H&R evt. Eibach med Bilstein. Tror du har mye igjen for å legge de ekstra pengene på bordet. Du får spare sammen kronene frem mpt våren :D Ikke vits å senke nå i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...