Gå til innhold

Erfaringer med ESS Tuning?


quentez
 Share

Anbefalte innlegg

Har hørt mye bra om disse folkene som driver med BMW-tuning av ymse slag på østlandet, så jeg sjekket hvor mye de kunne få ut av min 530d.

Fra 218 hk til 275 hk og 500 nm til 600 nm var fasiten. Nå synes jeg dette virket litt vel i overkant, og jeg er usikker på om drivverk og girkasse tåler så mye krefter?

Hva er forresten fordelene og ulempene ved å velge f.eks KCR sin powerbox fremfor dette? En sånn ECU-forandring vil jo forandre bilens hjerne for alltid, og det er jo ikke garantert at de som en gang skal ha bilen i fremtiden vil ha såpass mye ekstra krefter og moment. KCR-boksen kan man hvertfall plugge ut og inn etter som det passer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en kar som brukte dette firmaet til å tune audien sin, han henta ut vannvtitti mye hk og nm og det var selv ESS tuning som anbefalte han å ikke overskrive ett visst punkt pga de mente bilen kunne bli ustabil. For hannes del var dette bare en god erfaring etter som jeg ble fortalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lyst på kompressor fra ESS lenge, så har lest en del rundt og hatt et par mailer med de. Har ihvertfall bare hørt positivt og inntrykket kunne ikke vært bedre. Er ganske sikker på at disse kara vet hva de snakker om. Når det er sagt så er det min oppfatning og ikke noe jeg kan love såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare positivt å si om ess. holder til en times kjøring ifra meg. vært der å snoka mange ganger... hehe

ganske imponert over hva de får til. en e46 320 med m52b20 motor får de 250hk ut av. går styggjævlig bra....

Koster litt, men man får det man betaler for... de er også veldig flinke til å forklare hvordan ting fungerer, også riktig måte å vedlikeholde det på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

topp service, topp produkt(er) = Anbefales!:)

Hatt bil med ESS kitt og var aldri noe tull.. Oppgradert ECU på 320cd'n fra de nå og har fungert meget bra.

KCR bokser er ikke optimalisert for din bil/hjerne så jeg ville ikke valgt en slik sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er jo om drivverk og girkasse tåler en slik effektøkning eller om man må ta høyde for utskiftninger i drivverk og kasse. Har lurte litt på kompressor i bilen min.

de har ikke fått klager angående det enda. men vet jo aldri. avhenger av standaren på det fra før av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...