Gå til innhold

Nikolaisens garasje... "Vinterlagring av bilene"


raynik
 Share

Anbefalte innlegg

ser bra ut det her. liknende med 2 høyder inne på 7x13meter er prosjektert men er usikkert om vi får lov av komunen da.

Men jeg lurer på det grunn arealet ditt.

ser det står en 5 serie der. ut i fra hva jeg kan se da er bredden rundt 8 meter eller noe. for å få 180m2 da må jo bygget være 20 m langt elelr noe..... det er det vel ikke ut i fra tegningene jeg kan se men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 481
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hehe Planen min er faktisk å bo i leiligheten selv ja.. men kan vistnok ikke brukes til utleie...

Så tenkte å evt leie ut huset.. alt i garasjen blir riktig gjort iht brannforskrifter og slikt.. da skal det i grunnen ikke være problemer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres dyrt ut men slik er det når det blir store areal, men dette inkluderer graving, vann/kloakk pluss pluss.......det er stor forskjell fra 50 til 180 kvm... hele første etasje er i isolert leca inkludert puss inn og utvendig.har funnet ut at murer og grunnarbeid er det som koster penger. tror ikke det havner så langt unna 600 da nei.. avløpsrenner i gulvet pluss varmekabler her og der..hehe

har forresten ikke rørt en finger selv... og skal heller ikke det ....

må jo sis at inkludert i dette er også byggesøknader og tegninger inkludert..pluss er vel noe gravearbeid og masser rundt garasje og hus også med i dette regnestykket... har endret litt på gårdsplassen grunnet størelse og plassering av garasjen..

Men for å si det slik så blir alt skikkelig gjort og jeg bruker kun di beste handtverkerne når jeg først legger så mye penger i et prosjekt... lønner seg ikke å spare 50000 på dårlig handtverk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Høres dyrt ut men slik er det når det blir store areal, men dette inkluderer graving, vann/kloakk pluss pluss.......det er stor forskjell fra 50 til 180 kvm... hele første etasje er i isolert leca inkludert puss inn og utvendig.har funnet ut at murer og grunnarbeid er det som koster penger. tror ikke det havner så langt unna 600 da nei.. avløpsrenner i gulvet pluss varmekabler her og der..hehe

har forresten ikke rørt en finger selv... og skal heller ikke det ....

må jo sis at inkludert i dette er også byggesøknader og tegninger inkludert..pluss er vel noe gravearbeid og masser rundt garasje og hus også med i dette regnestykket... har endret litt på gårdsplassen grunnet størelse og plassering av garasjen..

Men for å si det slik så blir alt skikkelig gjort og jeg bruker kun di beste handtverkerne når jeg først legger så mye penger i et prosjekt... lønner seg ikke å spare 50000 på dårlig handtverk...

Jeg tviler ikke på regnestykket ditt, dette er dyrt og omfattende arbeid som koster penger. Jeg er imidlertid helt enig med deg vedrørende håndverk. En bekjent av en god venn av meg (som for øvrig er byggmester) skulle bygge ut stuen sin. Han valgte polakker istedefor å bruke byggmestervennen sin. Joda, dette resulterte i at tilbygget raste et par dager etter ferdigstillelse.. Forøvrig vil jeg fraråde alle å bruke polakker i slikt arbeid. Kun 10% av de som jobber i Norge er utdannet - og det sier litt.. Når de i tillegg ikke kan bygge etter Norsk lov blir det aller meste helt galt.. :lol:

Nei, for guds skyld. Bruk norske, utdannede håndverkere som har hjerte for faget. Det er verd hver eneste krone ekstra det koster..

Forøvrig må jeg si jeg misunner garasjen din. Skal bli spennende å se masse mere bilder av herligheten.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei...

Lite oppdateringer.... byggebransjen er helt låst med for mye arbeid.. men nå skal vertfall ting begynne å skje.. kommer med fler bilder og oppdatteringer etter 18 april. Er på jobb i Kina nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her snakker vi guttedrømm deluxe! Lurer bare på et småting her..

Så lenge du ikke kunne registrere den som leilighet, da kan vel ikke du bo der heller? Når tror du at det er innflyttningsklart for folk og bil?

Og ser du har en del tøffe biler, bor i bergen og jobber i utlandet. Det er vel ikke noe innen offshore/geologi du jobber? Pleier som regel å være en sammenheng;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan brukes som hybel/leilighet... men har jo huset også da.. Håper å være innflyttningsklart til en gang på høsten.. men har lært at ting tar tid...

Bor I Nord-Norge, jobber som sveise tekniker/inspektør ved bygging av rigger/plattformer osv i KINA..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...