Gå til innhold

Hvilke deler har du byttet på din E46?


Rayb
 Share

Anbefalte innlegg

Du har nok rett i det der. Ikke like mange Toyota-eiere som er såpass entusiastiske som mange BMW-eiere. Og i tillegg til alle BMW-forumene rundtom kring. Der kommer alt frem om hva det måtte gjelde. Er jo forsåvidt positivt det. Da får alle hjelp og man får diverse løsninger.

Kanskje vi også har litt høyere forventninger til bilene våre enn eiere av andre merker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegh ar også tenkt mye på dette.

Har jo lest flere ganger at "statistikk viser" at BMW har mest feil. Men det er jo KUN fordi at de fleste som eier BMW ELSKER bilen sin og med en gang de hører en ulyd så kaster de den inn på verksted (for de som ikke fixer sjøl)

Dette er jo bra i det lange løp for eierne selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smørt vindus heverter bak pga treghet. ca 100000km

Hører min har samme tendenser nå på 107.000Km, må få sett på det.

Bruker også tunap invendig motorrens ved hvert olje skift.

Har også vurdert Tunap motorrens! Kan du si noe om virkningen av denne, ser du forskjeller osv.?

På de trege vindushevertene vurderer jeg og bruke prolong universal+ neste gang, da denne har mye bedre penetrerende vikning og lengre holbarhet en det som er mest vanlig å bruke, tenker på WD40 og 556.

Link til Prolong: http://www.prolong.no/

Når det gjeller Tunap innvendig motorrens så ser jeg at det tar mye lenger tid før olja blir forurenset igjenn etter oljeskiftet.

Var på en klubb kveld med BMWCCN/rogaland til OS/GS bildeler på Sirevåg å fikk snakka en del med distrikts selgeren av tunap, som viste vikningen av bla dette produktet i en prøve med forurenset olje, Tunapen løste opp det "slammet" som var i olja og bant dette til seg slik at mye mer "slamm" en vanlig kom ut ved avtapping.

Tunap har også flere andre gode produkter, jeg bruker bla deres bremse rens og bremse fett ved oppsmøring av bremsene, det fette er med på å redusere korosjonen som oppstår mellom de forskjellige matrialene i bremse calipper og kloss området (Galvanisk korrosjon/oksydasjon mellom aluminium og diverse stål legeringer)

Har også brukt injetion rensen deres med godt resultat.

De har også et system for fjerning av bakterier som oppstår i kliaanlegget som jeg vurderer å prøve, men lukt har ikke vært et problem til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det med feil og "småknask" på BMW er en følge av at BMW lager sine biler med lavere toleranser enn feks Toyota og andre symaskiner. Om en Toyota har en slarkete foring vil ikke dette utgjøre så mye på de allerede slarkede kjøreegenskapene den har. På en BMW har det derimot mye å si, da alt er laget med høy preisjon som gir strålende kjøreegenskaper. Dessuten er det nok riktig som tidligere sagt her, at BMW eiere kjøper nettopp BMW pga kjøreegenskapene, og da tolererer man dårlig risting på rattet, sporing, dårlig motorytelse etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

00 323cia

LMM (nødmodus)

Viskosevifte (går varm på tomgang)

Lykter bak (gått opp i liminga)

Sideblink (dugger)

Caliper bak (satt fast) Bytta samtidig skiver/klosser pga kast

Oppbevaringsrom i midtkonsoll pga slitasje

Føler for spylevæskenivå pga fuska

Plate i batterikasse bak pga rust (lakkerte samtidig hele batterikassa pga MYE rust)

Dørhåndtak (krom) pga flassa

Vannpumpe og termostat pga null sirkulasjon...

Enda ikke ferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det med feil og "småknask" på BMW er en følge av at BMW lager sine biler med lavere toleranser enn feks Toyota og andre symaskiner. Om en Toyota har en slarkete foring vil ikke dette utgjøre så mye på de allerede slarkede kjøreegenskapene den har. På en BMW har det derimot mye å si, da alt er laget med høy preisjon som gir strålende kjøreegenskaper. Dessuten er det nok riktig som tidligere sagt her, at BMW eiere kjøper nettopp BMW pga kjøreegenskapene, og da tolererer man dårlig risting på rattet, sporing, dårlig motorytelse etc...

Helt enig! Veldig bra skrevet.

Vi må også huske på at E46'ene våre begynner å bli "gamle"...!?

På en 5-6-9 år gammel bil skulle det bare mangle at det skjer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99 328i 175000km

Bakre bærebruforinger i forstilling (anbefales på det varmeste til alle med E46 som sporer)

Vanosringer fra Beisans systems (var ikke nødvendig bare som en forsikring mot framtidige problem :) )

Støtdempere foran pga. en liten svetting på en av demperne.

Thermostathus (thermostaten løsner inne i huset vanlig feil på M52 og M54)

Ellers litt service og slitedeler.

Må bare si at jeg var veldig fornøyd med min bil veldig lite feil men så var den også meget velholdt med to godt voksne eiere og full historik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 years later...

Samtlige fôringer i forstilling 

Reimhjul 

Vibrasjonsdemper x2

Støtdempere 

Topplager x4

Fjærer 

Stabbstag fremme 

Bærearmer fremme 

GM5 modul 

Grøftelys 

Utblås senter kupé 

Bremseskjold 

Clipper fremme og bak 

ABS sensor bak 

Skiver forran og bak 

Klosser forran og bak 

Bremserør langsgående 

Bremseslanger fremme 

Veivhusventilasjon 

Og listen blir nok ikkje noe mindre tenker eg. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E46 320D

- Byttet veivhunsventilasjon, luftfilter, osv

- Byttet Vibrasjonsdemper

- Byttet alle hjulene reima går på, samt viftereim og AC reim. 

- Byttet dørstopper begge framdørene. 

- Nye håndbrekvaiere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...