Gå til innhold

denne kan slettes


Julian Sommer
 Share

Anbefalte innlegg

Før du eventuelt leverer den tilbake bør du kanskje få repartert den rusta du har forårsaket mens du kjørte også da... :lol:

Men litt kinkig situasjon du har havna i her, og om 525ix er såpass råtten så må du jo få tatt tilbake din egen bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du eventuelt leverer den tilbake bør du kanskje få repartert den rusta du har forårsaket mens du kjørte også da... :lol:

Men litt kinkig situasjon du har havna i her, og om 525ix er såpass råtten så må du jo få tatt tilbake din egen bil...

Hehe, ikke sant... :lol:

Moren min (som er registrert eier av bilen min) kontakter politiet i morgen for å forhøre seg litt mer om saken, og at jeg skal ha tilbake bilen min er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har bare villa gjort det slik jeg beskrevet. Og hvis politiet har begynt å stilt spørsmål, så kan du si at dere skulle KANSJE bytte bil, men dere byttalånte bil slik at dere begge kunne se over bilene. Men IX,n var så dårlig at du ikke villa bytte, men han andre nekter å gi deg tilbake bilen din. Enkelt å greit. etter 5 min med politiet til stede, så kan du kjøre derfra med 520,n ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har bare villa gjort det slik jeg beskrevet. Og hvis politiet har begynt å stilt spørsmål, så kan du si at dere skulle KANSJE bytte bil, men dere byttalånte bil slik at dere begge kunne se over bilene. Men IX,n var så dårlig at du ikke villa bytte, men han andre nekter å gi deg tilbake bilen din. Enkelt å greit. etter 5 min med politiet til stede, så kan du kjøre derfra med 520,n ;)

En av de bedre idèene i den tråden her! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har bare villa gjort det slik jeg beskrevet. Og hvis politiet har begynt å stilt spørsmål, så kan du si at dere skulle KANSJE bytte bil, men dere byttalånte bil slik at dere begge kunne se over bilene. Men IX,n var så dårlig at du ikke villa bytte, men han andre nekter å gi deg tilbake bilen din. Enkelt å greit. etter 5 min med politiet til stede, så kan du kjøre derfra med 520,n ;)

Hadde bimmers hatt en "liker"-knapp nå, hadde jeg trykka på den! Det er akkurat slik du forklarer det jeg har tenkt å fremstille denne saken, og det hørtes ut som en veldig god løsning, som gir en slik ende på saken som jeg ønsker!

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart det er krig i verden? :o

Ah, det var godt å få sagt. :)

Jeg ser ikke helt hensikten med å ringe politiet for "å forhøre seg".

Saken er egentlig enkel: En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig.

Dvs. at politiet kun kan henvise deg til en full runde gjennom rettssystemet, med bruk av kjøpsloven etc. Ergo belaste rettsvesenet med stor bruk av tid som kunne vært unngått hvis bare du kunne gjort det du er forventet å gjøre - dvs. å gjennomgå varen grundig før kjøp.

Har du lært at det bør gjøres neste gang, eller? ;)

Men så var spørsmålet - er du helt sikker på at dere hadde en avtale om at dere skulle bytte biler med fullt eierskifte og alt?

Eller kanskje du bare lånte Jørgens bil en liten tur en day?

Hmmm.

I så fall spørs det om ikke Tom K. har det beste forslaget:

du kan jo bestille deg en ny nøkkel til din egen bil...så drar du bare å henter den en natt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ordner seg for deg, Custom! Kjedelig situasjon.. MEN, vil også få tilføye at det er litt vågalt å drive byttehandler på denne måte, uten at du kanskje har fått sjekka bilen som du ønsket, men skal ikke si mer om den saken.!

Jeg er i alle fall ikke enig i at du skal på noen måte reparere det "vraket" du fikk, når du som du sier hele tiden har vært ærlig overfor 2.part om hvilken stand din bil er i. At du ikke har skrevet noen form for salgsmelding kan jo faktisk i dette tilfellet komme deg til gode. Vært en annen sak om dere hadde skrevet de, og på papiret skiftet bil. Når har dere jo på en måte "byttelånt"..

En muntlig avtale er vel i utgangspunktet like bindende som en skriftlig en, men vil nok tro at det er vanskeligere å bevise en muntlig enn en skriftlig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe tusen takk for alle svar her, folkens! ;) Vil oppdatere her så fort det skjer noe mer. Pøs på med synspunkter/løsninger/tips og råd hvis dere har noe mer å komme med!

Jeg har hvertfall lært at jeg kommer ALDRI igjen til å skaffe meg en bil uten å foreta en full teknisk kontroll på den først hos et verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med IX,n hjem til han. Parker den i gården med nøklene i, å ring politiet å si at det er en som har tatt nøklene til bilen din, å nekter å gi dem fra seg ;) Da har han ingenting å stille opp med ;)

Beste hadde vel vert å gjort det med en gang,en å legge det ut her...Mindre bevis slengende rundt jo bedre,han kan jo kanskje være medlem her,skrive ut alt å ha som bevis tilfelle det skulle kom til nytte hvis det kan brukes..

Kjipt for begge parter å kan godt skjønne begge parter i denne saken,håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...