Gå til innhold

Frode's blue velvet E39 M5 individual. Hartge felger montert. Ny E39 touring


Anbefalte innlegg

Flott touring du har! Spennende farge også. Har vurdert utvendig m-styling på min egen touring også, men har foreløpig ikke blitt noe av. Kanskje man blir inspirert av å se hvordan din blir? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt fargen selv. Du har ikke vurdert alpina-leppe på bilen din? Det er jo et betydelig løft fra den orginale fangeren da. Ikke verst pris på den heller.

Jeg selv kommer til å gå for den på min orginalfanger, så jeg har noe pent å bruke på vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, that's the one. :) Må nok av med dekselet rundt rattstammen ser det ut til, for ser ut som airbag er festet med to skruer 4-5 cm fra senter på rattet. (har nytt siden det gamle er litt slitt)

Gjør ikke meg noe at bildene er her. Vurdert carbon inne i bilen jeg også. :D

airbaggen i dette rattet er ikke festet med skruer ne :D det sitter fast med 2 klips. på siden av rattet er d 2 hull.. stikk ett skrujærn inn der for å løse ut airbaggen. litt knotete første gangen men :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt fargen selv. Du har ikke vurdert alpina-leppe på bilen din? Det er jo et betydelig løft fra den orginale fangeren da. Ikke verst pris på den heller.

Jeg selv kommer til å gå for den på min orginalfanger, så jeg har noe pent å bruke på vinteren.

Har en litt uvanlig farge på min E39 touring selv. Den er titangrå, hvilket muligens er noe vanligere på E60(?). Alpina-leppa har vært opp til vurdering ja. Er fortsatt i tvil om jeg skal beholde originalfangere, eller om jeg skal konvertere til m-styling. Den utvendige stylingen er bortimot det eneste som mangler for å få den komplett som m-sport, så det frister jo litt. Speilene skal nok også skiftes, da de originale er litt preget av avflassing etc.

Lykke til med oppgraderingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med litt uvanlig farge på bilene da. Er også det samme med min, liksom kun fangere som mangler for komplett M-tech. Men det kommer jo nå. Venter bare på pris på lakk.

Jeg har forresten to sett med M5 speiler nå. Ett orginalt, og ett fra GS med powerfold. Vet ikke helt hva jeg skal bruke selv ennå, siden man ikke får powerfold på orginale speiler. Interesert i et sett kanskje? :)

Hadde egentlig slått fra meg M fangere selv jeg, og gå for den litt uvanlige orginal stilen med alpina-leppe, og eksos med alpina-lista på fangeren.

Takk for det, og lykke til med oppgraderinger du også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det står at du er pilot? Slutt på sveisekarriera? :) Har du M3 altså?

Det er en veldig dårlig intern spøk :) vel, sveisekarriera er over for nå verfall.

Ja m3 har jeg. den er inne til en liten opprensking før sommeren.

vi får ta oss ett bmw treff i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått et prisanslag fra en lokal lakkeringssjappe her, og må si meg tilfreds med tilbudet.

Fikk tidligere i vinter pris på å lakkere opp panser bakluke og frontfanger, og prisen kom på svimlende 13700,- Det ble derfor uaktuelt å lakkere der, likevel om resultatet jeg har hatt fra det verkstedet før har vært upåklagelig.

Jeg fikk nå et overslag på ca 7-8000 pluss moms, for å lakkere panser, begge fangere, speiler og bakluke-spoiler. Strassen-tech leppa blir også tilpasset og lakkert, men er litt i tenkeboksen akkurat på den.

Ellers har jeg mottatt nytt orginalt M-tech ratt til facelift, siden skinnet på det gamle har blitt så glatt.

Nå om dagen går det ellers kun i vask, og regner med at bilen snart vil på en inspeksjon eller oljeservice. Skal foreta en flushing av girkassa også, siden det oppfører seg litt nykkete og rar om dagen.

Har også blitt medlem i Bmwccn, og håper virkelig det medlemskapet blir en positiv opplevelse. Er litt skeptisk siden det har vært så mye trøbbel med hjemmeside der og sånt om dagen.

Er jo ikke bare positiv omtale om klubben om dagen heller.

Ha en fortsatt glimrende dag alle Bimmers-medlemmer.

Frode H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Coiloversett fra Lowtec her tro? Har snakket med Frederick på Schmiedmann, og han anbefaler meg å kjøpe det settet. Men siden jeg har dårlig erfaring med lignende sett fra supersport er jeg nyssjerrig på andres opplevelser hva gjelder hardhet osv. Bilen skal gå på vei, så jeg er ute etter en lav og ikke så grusomt stiv bil.

Ellers bestilles det i morgen den dag M-tech lister utvendig og innvendig i dører, fothviler og pedaler.

Vurderer også eksos, men har en plan om akkurat den saken.

har demontert M5 speilene jeg fikk tak i, så nå er alt klart for lakk. Noe jeg gleder meg helt grusomt til.

Blir knall med sommerhjul og nysenket bil. Hoho!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her skjer det ting fort!:) Nydelig bil forresten, å kommer til å bli helt rett med M-fanger! Litt spent på den leppa di, aldri sett noen montert live! Du fikk av rattet ja? Skal vel bruke Torx T30 i di hullene å vippe av den fjærene som står inni rattet? :) Har du ett ratt til overs? Int i å selge (pm meg)

Liker fargen på bilen, skal være litt spesiell, skiller seg ut =)

Jeg for min del har tenkt på det samme som deg, vil ikke ha så veldig stiv bil etter den forrige E36`a mi med FK på full hardhet;) Har selv bestilt Eibach fjærer til foran, å senker på luft bak, kan si ifra til deg hvordan det blir så fort jeg for delene!?

Tror Eiback senkefjærer og bilstein dempere er ett fint valg visst man vil ha moderat senk, og ikke så alt for stiv men litt komfortabel bil og kjøre! Også enig med deg at E39 er noe av de fineste av 5 serien :D

-Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer ting ganske så fort om dagen ja. Litt for fort muligens.. Driver og forhandler litt på pris på M5 bremser, men får se litt på den saken. Har en liten plan om hva som skal skje med bilen nå til vinteren igjen, og jeg gleder meg nesten til vinteren igjen.. (sykt, men sant)

og ellers er jeg stoortilfreds med fargen ja, og ellers med hele bilen.

Enig med deg om karrosseri, men ikke det med senkefjærene.

Her må coilovers til, fronten i bakken og baken slippes ned over hjula.

Spacere blir også bestillt i morgen, og jeg må nok desverre skifte fra 245 dekka jeg fikk på nyhjula til noe smalere.

Jeg var egentlig tilfreds nok med supersport, men den ble så grusomt stiv i fronten når jeg hadde den såppas lav som jeg hadde. Så om noen hadde et alternativ mtp coilovere som hadde vært litt mykere, så hadde jeg blitt glad. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...