Gå til innhold

Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012


 Share

Anbefalte innlegg

Ja, takk for det. Blir aldri lei av å se på det karrosseriet. :D

Bare stikk innom en dag om du er ute å kjører. Forresten gjort nå med 7'ern siden sist?

Har skjedd veldig lite med sjuern, bare normalt vedlikehold, skal utbedre en del overflaterust etter vinterns herjinger.

Føler jeg er klar for en ny bimmer snart, har jo tross alt eid denne i halvannet år nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om ikke ett bimmers-treff, så kunne vi samlet de kjente fjesene. Mange jeg ikke har sett på en stund. Kunne laget en facebook-invite da jeg har de fleste på facebook.

EDIT: Ser du skrev ny bimmer, men jeg leste bimmers-treff i farten. Da blir det noe helt annet....!

Hvilken BMW skal du ha nå da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte av eksos og shining av eksostusser:

Måtte bytte bakpotte da det var løs innmat, kan ikke ha skranglete eksos på en slik bil.

Nå skulle dette være en kjapp jobb siden den midtre potta hadde vært bytta en gang i tiden, så jeg kjøpte skjøtemoffer i håp om at bak-mellompotta var skjøtet med moffer fra før. Kjøpte med nye da jeg ikke viste tilstanden på de som var der. Men når jeg fikk jekket opp bilen så jeg at bak-mellompotta var sveiset istedet for moffene, så da valgte jeg å kappe rørene etter sveiseskjøten og kappe noe av rørene på potta.

I min oppmålingsiver glemte jeg å sjekke diameter på eksosen som var sveiset på, og den var såklart mindre enn bakpotta. Så da kjørte jeg bilen til Svendsen eksos og fikk kappet av den tidligere sveisen og sveiset inn ett nytt rør... Ironien er at dette kostet like mye som skjøtemoffene fra BMW. Minus en dags arbeid....!

p9fujg4h5ssm2qk1lvwg.jpg

Ny og gammel bakpotte

8stww3rjv8xpjnssz50d.jpg

Da man innser sine feil...

l9lzq1ydrsnw79snl3yi.jpg

Eksoshaler blir nye.

6oq2zo6r7bxl66r82ap8.jpg

Det hele montert sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader for et fantastisk eksemplar av en E24 :applause: Disse bilene er det ALT for få av på norske veier :roll: må vel være morro å ha en i sitt eie så lenge de er såpass sjeldne :?::mrgreen:

Hehe, koser meg veldig med denne bilen. Får mye positiv oppmerksomhet som jeg ikke har opplevd med nyere BMW, da mange rett å slett misliker/misunner de. Har akkurat kjørt 40 mil med denne ned til Toten nå, og bilen har gått som ett skudd. I forhold til eldre veteraner så mangler det ingenting av comfortutstyr som kan ødelegge lengre turer.

NiclasFS: Ta turen bort neste gang du ser bilen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy fader for et fantastisk eksemplar av en E24 :applause: Disse bilene er det ALT for få av på norske veier :roll: må vel være morro å ha en i sitt eie så lenge de er såpass sjeldne :?::mrgreen:

Hehe, koser meg veldig med denne bilen. Får mye positiv oppmerksomhet som jeg ikke har opplevd med nyere BMW, da mange rett å slett misliker/misunner de. Har akkurat kjørt 40 mil med denne ned til Toten nå, og bilen har gått som ett skudd. I forhold til eldre veteraner så mangler det ingenting av comfortutstyr som kan ødelegge lengre turer.

NiclasFS: Ta turen bort neste gang du ser bilen da!

ser bilen ofte, men aldri dæ :P har æ hadd en sånn bil så hadd æ bodd i den trur æ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasking og klargjøring for BMW CCN 02/Classic treff.

Da ble bilen vasket og klargjort for CCN treffet til helgen. Rekker ikke vaske den i helga da vi reiser en tur til Amsterdam og kommer hjem rett før treffet. Fikk gjort endel ting som alltid blir utsatt. Monterte CCN merker, orginalt Tectyl merke og skrape av limrester rundt vinduene. Alt er viktige detaljer ;)

aoooo9zcmbjdci9ecj25.jpg

Limrester som har irritert meg fra innsiden av bilen siden jeg kjøpte den.

c6gaadsde11dqpiccjst.jpg

CCN merker må på.

x90aoyi0u15dgumw1brz.jpg

Tectylmerket fra det settet som ble bestillt på Ebay.

enmgaplotbj2sm7x3rb9.jpg

Beira passer på så ingen katter (eller folk) kommer borti bilen.

f642g900uh2z5ueampac.jpg

Klar til treff. I bakrunnen står transport/hundebilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har vi kommet hjem til Trondheim etter 1200Km kjøring med gammel sekser. Trondheim - Kapp - Ytre Enebakk - Kapp - Trondheim. Bilen er ett lokomotiv på landeveien. Men merket at bilen var tung i svingene på riksvei 120 fra Lillestrøm bak to E21'ere. Nytt understell blir prioritert framover :D

Var også en snartur innom BMW MC's treff på Lillehammer på tur nedover. I Ytre Enebakk var det 02/classic treff med mange fine BMW'er. Bilder derifra ligger i 6'serie tråden. Så da gjenstår kun høsttreffet på Lånke før bilen blir sendt på vinterlagring.

Lillebror E21 323i med storebror E24 635csi:

9bmxjsh84fehkdcmqhpu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ESveen changed the title to Esveen's garasjetråd - F25 X3 3.0d 2012

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...