Gå til innhold

Min E91 LCI M-Sport ..LeMans.. (3SDM l H&R ++)


Ryeng1
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hvor har du kjøpt di boltene dine eller mutteren og boltene? Å hvilken str å lendge må jeg ha til en Bmw E91 320 19 tomms felg 5 på 120 bolt sirkel og 8.5 felg?

Kan godt legge ved en link til det jeg trenger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bytte av bremseklosser bak så har jeg slitt med denne feilmeldingen. Det ble samtidig byttet slitasjevarsler (FEBI) uten at denne fjernet feilmeldingen. Prøvde så å fjerne den via BMW, uten hell. De skyldte på at slitasjevarsleren var defekt, så de ba meg kjøpe en ny å prøve da.

 

Kjøpte så en ny fra Mekonomen (Q-Brake) eller hva den heter, uten hell. Akkurat samme feilkode kommer opp. Var så innom 2 forskjellige verksteder for å høre med de, men ingen lykke der heller. De finner feilkoden i OBD'en, men de får ikke slettet den.

 

Var idag i Hønefoss på Bilia å kjøpte en orginal varsler, men har ikke montert denne enda da jeg ikke gidder å kjøpe en fjerde. Koster faktisk noen kroner i lengden.. :P

 

Så før jeg bytter denne, er det noe jeg evt burde gjøre først? klippe av ledningen på den som sitter der nå for å "hinte" til at bremsene er slitte og må byttes? Eller noen andre triks som kan hjelpe?

 

post-45132-0-90473200-1403878184_thumb.j

 

post-45132-0-57537800-1403878223_thumb.j

 

post-45132-0-18476600-1403878249_thumb.j

 

post-45132-0-21235700-1403878264_thumb.j

 

Håper på litt hjelp her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille DRAG sine jeg også. Litt bedre holdbarhet på de også får man med egen pipe :)

Skal ha samme typen blå på vinterhjula, men vet ikke helt hvordan det blir med denne blåfargen på 3SDM'ene..?

Jeg brukte lilla bolter på gamle E60'en, og de passet meget godt til carbon sort fargen :)

attachicon.gifimage.jpg

Hvor kjøper dere disse boltene henn? Og om dere vet hvilken str jeg må ha til en bmw e91 320d med 19" felg 8.5 brei felg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper dere disse boltene henn? Og om dere vet hvilken str jeg må ha til en bmw e91 320d med 19" felg 8.5 brei felg?

12x1.5 mm studs i 50mm lengde med tilsvarende str i lug nutsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde problemer på en e91 06 mod der det var brudd i ledningene til slitasjevarsler bak. Fant et brudd å lodda sammen igjenn der og allt ok.

 

Det er ikke brudd på kabelen. Kjøpte som sagt to nye etter montering av klosser bak, men ingen av dem fjernet feilmeldinga. Så enten ligger feilen i at kabelen MÅ være orginal - noe jeg har kjøpt inn nå men ikke montert enda. Hvis ikke den gjør susen, så er jeg veldig spent på hvor feilen ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på ledningsnettet på bilen, altså etter kontakta på føleren din.

 

Sånn å forstå!

 

Syns det virker rart siden alt fungerte gull fram til klossa var slitt og sensoren "løste ut"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...