Gå til innhold

TUV Tyskland erfaringer/kunnskaper


simenc
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen her som enten har hvert eller vet hvordan systemet til TUV i Tyskland fungerer.

 

Har en Bmw e32 som jeg trenger papirer på at karroseriet tåler 400 hk og 500 nm som altså er mer enn det karroseriet originalt maksimalt kom med.

 

 

Noen som har noe info?

 

Simen Christensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg vet ikke helt hvor mye relevant jeg kan komme med, men går ikke tuv ut på å sertifisere ting som tidligere ikke har fått sertifiseringer?

 

Jeg innbiller meg at du da evt må ha en 3-4 biler med samme spec som de kan sjekke sveisesømmer, dempere etc på.

De må vel også krasjteste dette?

 

Ingen bil er jo identisk....

 

Men var det ikke en kar som fikk godkjent en z3/z4 med latterlig mye hk og nm?

Mener det var lagd en lang raportasje om dette i et gatebilblad for et par år tilbake.

Han fikk vel faktisk bilen godkjent på veien i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan da ikke stemme at man må krasjteste en bil med en annen motor, det er ikke noe som skal gjøres karroseri messig.

men jeg har hørt noen rykter om at man må bygge bilen ferdig,  så bestille time hos TUV i Tyskland, så dra ned med bilen og så skal dem benke bilen med noen senrorer i karroseriet og se om det "bøyer"  seg..  

 

om det stemmer vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det pga skrivefeil i vognkort da?

det har jeg alderi hørt noe om vertfall, å den har han vel aldri lagt noe som helst skjul på et er en hau med pulver i børsa, han brukern jo til alt som er, ferie med vogn og drag racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bygge bilen ferdig, reise til TUV i Tyskland, de tester bilen for deg (for en latterlig sum selvsagt). Deretter hvis de går god for bilen din i den stand den er der, så får du en ANBEFALING fra de.

 

Denne kan du ta med til Norge og deretter vise bilen hot biltilsynet, men den er ingen garanti for at din bil faktisk blir godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...