Gå til innhold

BMW E30 M3 s85 V10


Fredrikmork
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Hawkon88 skrev:

du kan høre med simen granlund. Han planlagte e46m3 på sin e30m3. Alternativt kan nok nordic motorsport hjelpe deg med deler/tegninger.

Sente Nordic motorsport Mail men fikk ikke noe svar. Fikk han montert det eller ble det bare med planene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Lenge siden jeg har snakket med han. Mulig yngve lindgren vet noe? Eventuelt utenlandske forum. Det er jo ikke helt fremmed med e46m3 bremser på e30. Mk60 swap er jo også en grei oppgradering når du først holder på. 

 

Blir det pfc også?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Hawkon88 skrev:

Jeg vet ikke. Lenge siden jeg har snakket med han. Mulig yngve lindgren vet noe? Eventuelt utenlandske forum. Det er jo ikke helt fremmed med e46m3 bremser på e30. Mk60 swap er jo også en grei oppgradering når du først holder på. 

 

Blir det pfc også?

 

 

Tror det blir pfc på banebilen ja. Så får vi se hva vi får til på veibilen. Hadde vært rått med E46 M3 bremser. Godkjent i vognkortet. Men vi får se hva vi får til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med e36 calipere må du space ut e36 skiva 12,8mm fremme, ellers er det bolt on. bak må du ha brankett og spacerring inne i skiva for å få brekk.

Tror det er samme brankettene og spaceren for e46 bremser, fordi forskjellen framme er kun diameter på skiva, stempeldiameter er det samme. bmw kompanserer ofte den forskjellen i selve bremseklaven, så jeg blir ikke overaska om det også er bolt on med 12,8mm skivespacer og e46 m3 skive.

bak har e46 m3 42mm stempel mens e36 m3 har 40mm. så her er jo det en grei forskjell. e36 m3 branketten til e30 er lagd med 3 hull, slik at man bare bikker caliperen litt ut, samtidig som den endrer litt offset. NMS har både branketter og skivespacere til E36 M3 forresten, og han vet garantert om de passer til e46 bremser. 

litt diffust svar, men du har no litt å gå på ivertfall :)

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HsD. E46m3 kalipper er ikke bolton på e30 beina fremme i motsetning til e36kalipperne. 

Grunnen til adapterplaten til bremseskiven fremme ved montering av e36 bremser, er for å kunne ha kalipperne bolton. Dette påvirker i sin tur sporvidden fremme, og derfor også hvilke dekk/felg man kan ha+styregeometri.

Når kalipper ikke er bolt on likevel, er det best å velge en løsning hvor man ikke spacer bremseskiven, eller hvertfall minst mulig. 

Til info: Med e46 330 skiver bak fungerer brekket uten spacerring.

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...