Gå til innhold

Løftebukk i garasje


Pal Ostgard
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å bygger ny garasje som jeg skal 2-søyla løftebukk i. Jeg skal ha loft til lagring osv og tenkte derfor bare lage et hull 

over løftebukken slik at jeg kan løfte bilen helt opp,men er litt usikker på størrelsen på åpningen. Bredden blir vel som avstanden

mellom søylene på bukken men lengden er jeg litt mer usikker på.. Tror vel ikke det er nødvendig med en hel bil lengde

åpning for å få bilen høyt nok,er vel bare taket på bilen som må opp. Er det noen her inne som har gjort noe det samme?

Mener å ha sett en sånn løsning i en prosjekttråd her en gang,men finner selvfølgelig ikke den nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvilken høyde har du ellers på taket da? Jeg har bukk i min garage og mener det er ca 3 meter til bjelkelaget i taket/garageporten. Det betyr at jeg får ikke en bil helt opp, men jeg har funnet ut at det er svært sjeldent jeg trenger å ha den 2meter+ opp. Jobber stortsett fra en rullekakk på gulvet og da er 1.5ish opp helt fint egentlig. Ville ikke ofret loftsplass for å få mer om jeg hadde hatt valget, men det spørs hvor mye du skal bruke den.. 

Jeg hadde valgt en form for rulleport i stede om jeg ville ha litt mer høyde. Porten stjeler faktisk en del om du har varianten som går inn over taket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, minim skrev:

Hvilken høyde har du ellers på taket da? Jeg har bukk i min garage og mener det er ca 3 meter til bjelkelaget i taket/garageporten. Det betyr at jeg får ikke en bil helt opp, men jeg har funnet ut at det er svært sjeldent jeg trenger å ha den 2meter+ opp. Jobber stortsett fra en rullekakk på gulvet og da er 1.5ish opp helt fint egentlig. Ville ikke ofret loftsplass for å få mer om jeg hadde hatt valget, men det spørs hvor mye du skal bruke den.. 

Jeg hadde valgt en form for rulleport i stede om jeg ville ha litt mer høyde. Porten stjeler faktisk en del om du har varianten som går inn over taket. 

Jeg har 260cm opp til taket,så må nok ha en åpning.. Er godt vant på jobben med å kunne gå under bilene,så krakk er nok uaktuelt:wink:   Porten blir ikke noe problem da garasjen blir 7x10m og jeg skal ha bukken i den indre delen.

Endret av Pal Ostgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...