Gå til innhold

Kode 0171, 0172, 0174, 0175 *Oppdatert nye feil


tubbie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har tatt diagnose selv nå, og fikk opp 4 feilkoder.

Disse betyr System too lean bank 1 og to, og System too rich bank 1 og to.

Bilen fusker litt når jeg mater på, men når den kommer opp på turtall går den som en kule.

Det betyr jo at den får for lite oksygen i eksosen, mens den andre koden betyr at det er for mye oksygen i eksosen.

Er det ikke rart at det er for mye og for lite samtidig? Er det kanskje bare å rengjøre LMM? evt bytte den?

 

En annen ting, Har byttet slitasjevarsler og ABS sensor. (Ledningene røk når vi skulle bytte hlullager, så det er kun den siden som var ødelagt)

Etter jeg byttet sensorene lyser varsellys ennå. Må disse nullstilles? 

Endret av tubbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag er problemer med forbrenningen som oftest relatert til feil med veivhusventilasjon eller at motoren trekker inn luft en annen plass enn den skal. Altså falskluft. Sjekk slanger på innsuget ditt for sprekker og dårlige koblinger. Det er visstnok også en blendeplugg på innsuget som sitter mot torpedoveggen, den kan løsne.
Sjekk videre veivhusventilasjon, ta av olje påfylling lokket med motor i gang og kjenn etter ett veldig svakt vakuum. Alt annet enn veldig svakt vakuum er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 10.2.2017 at 7.39, Otis skrev:

På generelt grunnlag er problemer med forbrenningen som oftest relatert til feil med veivhusventilasjon eller at motoren trekker inn luft en annen plass enn den skal. Altså falskluft. Sjekk slanger på innsuget ditt for sprekker og dårlige koblinger. Det er visstnok også en blendeplugg på innsuget som sitter mot torpedoveggen, den kan løsne.
Sjekk videre veivhusventilasjon, ta av olje påfylling lokket med motor i gang og kjenn etter ett veldig svakt vakuum. Alt annet enn veldig svakt vakuum er feil.

Er det noen som har et bilde av denne blindpluggen?

Er det nr 14 på bildet som er vedlagt?

Fikk endelig opp panser etter at wiren røk, og tenkte jeg skulle sjekke den pluggen først da jeg har lest at flere har problemer med den.

De opprinnelige feilmeldingene er borte, men har fått en ny som heter P1500. Idle speed control valve stuck open.

Har og feil på Abs og ASC. Fikk slettet disse idag men de kom tilbake igjen.

Fikk opp feil på hjulhastighetsføler venstre fremme. Det var denne siden jeg byttet hjullager og abs føler på. Kan det være noe galt med det nye som er montert? Trodde det var hjulhastighetsføler som var på den ene sensoren bak jeg?

innsug

Endret av tubbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...