Gå til innhold

535ia med problemer


Grevie
 Share

Anbefalte innlegg

Er litt jobb med å ha ned bunnpanna ja, problemet er egentlig skvulpe kammer i bunnpanna som er formet slik at pickupen på oljepumpa glir inn under platene. Men om man løsner motorfester og girkasse oppheng får du jekket opp motor for å få taki boltene på oljepumpa mellom panne å blokk, trangt å knotete men det går akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1l vann på 3 mnd er ikke topp/toppakning . Det er nesten bænkers , sikkert lekk i register Etc.

 

kjøp masse olje å et par nye olje filtere, å bare bytt olje hypping , kjør med olja i to uker etc , masse tomgang osv . 

 

Å i forhold til oljelampe , sååå kan jo faktisk bryteren være full av drit etter 30 år tjeneste, ta ut å vask den , samt pell av toppdeksel å se på banjo koblingene på spylerøret til kammen , veldig vanlig at disse løsner å man får dårlig oljetrykk

Å aut kassa kan du rive ut å bruke som moring , de kassene ødelegger seriøst 60-70% av kjøre opplevelsen i de bila :P (dog det er min mening)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med vannlekasjen må jeg komme tilbake til senere en gang da bilen ikke har gått 200km i år. Det var hvertfall en sinsyk lekasje i varmevekselen til kupén da det kom damp inn. Den er har blitt bytta.

Tenkte å prøve å få gjort rent oljetrykksbryteren i dag, men jeg kom til det store problemet med at jeg finner den ikke...

På tegningen fra GS, så sitter den i enden av filterhuset (10), men når jeg ser på bilen min så er det ingenting der. Hvor er den da?

8402

596e621db08a9_IMAG04691.thumb.jpg.d8e73b750890369e06f99cd4d5a1c5e5.jpg

 

Jeg så en youtube video der de viste hvordan man tar oljeskift på en sånn motor og da la jeg merke til at filterhuset var tomt når han skulle bytte filter. Når jeg åpnet filterhuset, så var jo den smekk full. Hva er det jeg ikke har fått med meg da, bortsett fra den ventilen bunn som skal holde igjen olja?

Pappa har en sånn 16-pin OBD maskin, vil det fungere å lese av feilkoder hvis jeg skaffer en 20-pin til OBD2 adapter?

Edit: Fant frem den maskinen og det står på esken med en OBD-16 til BMW-20 pin so kan den brukes på BMW 97-00 modeller... Har det noe å si?

 

Jeg må nok skuffe deg og si at automat kassa skal ikke ut. ;) Den girer veldig fint og gjør akkurat det jeg ber den om. 

Endret av Grevie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetrykksbryteren står i bakkant på toppen, under ekspansjonstanken. Ang oljefilterhuset så kan du løsne bolte til lokket å det vil være nokk til at olje siger ned i motor, evt kan han i videoen ha gåen check valve.(den ventilen i bunn)

Diagnose apparat får noen andre svare på, det har jeg ikke kjennskap til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag så skrudde jeg løs den bolten til lokket til oljefilteret og lot den ligge nedi der, jeg tok den ikke ut og lot det stå i over 3 timer for å prøve å tømme filterhuset, bare for å teste. Når jeg kom tilbake, så tok jeg forsiktig av lokket og da flomma olja ut. Så kom jeg til å tenke på om filteret være så tett at olja ikke vil renne gjennom uten trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Høres merkelig ut, normalt vil oljja sige ned i motoren når du tar av bolten. Hmm, ville kjørt på med ett par hyppige oljeskift som nevnt da den olja du hadde så fryktelig ut. Samt sjekke oljetrykksføleren å rense den evt bytte den, tror denne fortjener en god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...