Gå til innhold

Motorlampe lyser, luftlekkasje? Se bilde!


Aasland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Bil = BMW 320D E91

Jeg har nettopp hatt bilen på EU-kontroll, ingen feil eller mangler påvist. Men etter at jeg fikk tilbake bilen har motorlampen lyst. Bilen kjører som vanlig og jeg finner ingen andre fysiske feil enn en luftlekkasje. Det går en slange fra intercooler/radiator(?) og inn mot motoren. På denne slangen sitter det en kontakt eller sensor av noe slag. Kjenner at jeg ikke aner helt hva jeg snakker om her, så se heller på bildene enn å prøve å forstå min forklaring :)  Der denne kontakten er festet til slangen lekker det en del luft. Kan dette være grunnen til at motorlampen lyser? Og er dette krise å kjøre med? Skal absolutt fikse det asap, men skal prøve å få til noe selv fremfor å sette den bort til verksted. Eventuelt om noen kan linke meg denne delen, (slangen med kontakt) på en nettbutikk, eller vet hva den betegnes som.

Edit: Det er kanskje denne her? http://www.ebay.com/itm/BMW-1-3-SERIES-120D-320D-N47-LCI-AIR-INTAKE-CHARGE-MANIFOLD-PIPE-HOSE-7797483-/262849740667?hash=item3d3310bf7b:g:OV0AAOSwgmJX1WMT

Setter pris på alle fornuftige svar!

Takk :)

IMG_1166.JPG

IMG_1164.JPG

Endret av Aasland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kommer luft ut der så stemmer det godt overens med at du ikke merker noe til dette. Men luftlekkasje er nok såpass liten, dog stor nok til at motorstyringen skjønner dette. Derfor lyser motorlampen.

Bare bytt slangen så er det ok.

 

Edit: Det er ikke farlig å kjøre med.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...