Gå til innhold

Vurderer kjøp av BMW 530 Xdrive 2007 facelift E61


e301984
 Share

Anbefalte innlegg

Mine foreldre har en slik A4 Allroad 2,0TDI med automat, gode biler. Du vil slite med å finne en facelift med automat under 200k. Vurdert E91 320xd? "Samme" motor som i de 2,0 Allroad.

 

Hvorfor velge A4 Allroad:

- Høy bakkeklaring

- God utsikt til alle kanter

- Quattro

 

Hvorfor velge E91 xDrive:

- Tyngre styring

- Kjappere respons på gass

- Lettere og stivere

- xDrive

 

Quattro og xDrive er veldig likt. Begge kjører 60/40 fordeling av kraft(bak/fram), med muligheter til å sende krefter hit og dit. xDrive tillater litt mer leken kjøring. På BMW kan du skru av alt av hjelpemidler, på Audi bare delvis av, Offroad-modus. Jeg synes Audien har litt bedre sikt bakover, fordel ved tanke på rygging av henger osv.. A4en til mitt opphav har slik elektronisk servo. Kan styre rattet med lillefingern, men jeg liker det sportslig, så der er BMWen en favoritt med tyngre ratt og bedre feeling av underlaget. Dette er opp til hver enkelt å ha sin mening om. BMWen er kvassere på gasspedalen, selv om de har nogen lunde lik 0-100. BMWen er også lettere, ikke mye, men nok til at jeg kan kjøre diverse hengere med den som jeg ikke kan med A4en uten klasse BE.

Gode biler begge to, med litt forskjellige egenskaper, må bare finne det som passer en best. Jeg vurderer forresten å selge min E91 320d xDrive automat. :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.9.2017 at 12.14, Marius2002 skrev:

Mine foreldre har en slik A4 Allroad 2,0TDI med automat, gode biler. Du vil slite med å finne en facelift med automat under 200k. Vurdert E91 320xd? "Samme" motor som i de 2,0 Allroad.

 

Hvorfor velge A4 Allroad:

- Høy bakkeklaring

- God utsikt til alle kanter

- Quattro

 

Hvorfor velge E91 xDrive:

- Tyngre styring

- Kjappere respons på gass

- Lettere og stivere

- xDrive

 

Quattro og xDrive er veldig likt. Begge kjører 60/40 fordeling av kraft(bak/fram), med muligheter til å sende krefter hit og dit. xDrive tillater litt mer leken kjøring. På BMW kan du skru av alt av hjelpemidler, på Audi bare delvis av, Offroad-modus. Jeg synes Audien har litt bedre sikt bakover, fordel ved tanke på rygging av henger osv.. A4en til mitt opphav har slik elektronisk servo. Kan styre rattet med lillefingern, men jeg liker det sportslig, så der er BMWen en favoritt med tyngre ratt og bedre feeling av underlaget. Dette er opp til hver enkelt å ha sin mening om. BMWen er kvassere på gasspedalen, selv om de har nogen lunde lik 0-100. BMWen er også lettere, ikke mye, men nok til at jeg kan kjøre diverse hengere med den som jeg ikke kan med A4en uten klasse BE.

Gode biler begge to, med litt forskjellige egenskaper, må bare finne det som passer en best. Jeg vurderer forresten å selge min E91 320d xDrive automat. :)

 

Veldig bra utfyllene info :) nå har jeg valgt BMW 525DAT XDrive 2009mod. Henter på onsdag! Vil ha litt god plass i bagasjen til bikkja osv så da syns jeg 320 ble litt liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...