Gå til innhold

Mystisk "bass og risting" i E87.


Øyvind.J
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå når man altså fått en snodig risting i bilen. Om jeg triller ned en bakke og slipper ut clutch  i f.eks 3.gir så oppstår problem ganske tydelig. Så det er i forbinnelse med drivlinje. Vet at jeg et dårlig Dobbelmassesvinghjul, men kan det være synder? 

Når dette oppstår virket det nesten som at eksos er "tett", at motor jobbet hardt, lyden er ganske tydelig bak, men trykker jeg inn clutch så er motor meget villig og har utelukket det. 

Lyden er "bassaktig" og det rister i paneler. Skal prøve å filme dette senere i dag slik at dere kanskje kan fatte bedre hva jeg mener. 

Hvilke symptomer har dere andre på dårlig svinghjul? Jeg har merket en dunkelyd på tomgang og i blant rister det noe jævelsk om jeg gir for lite gass når jeg slipper clutch, men selve problemet jeg prøver å formidle her er ikke slik. Denne "dype" lyden og risting i chassis er av annen karakter. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en "dunkelyd" på tomgang og risting når jeg slipper clutch f.eks i oppoverbakke. Noe som jeg tipper er svinghjulet. 

Ulyden/ristingen jeg sliter med nå er av en annen karakter. Risting i karossen og en bassaktig lyd. Har aldri vært borti dette før. 

Skal opp på bukk til uka å se nærmere på saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...