Gå til innhold

Hjelp med stjernemerkede dekk


bmwfan
 Share

Anbefalte innlegg

Ble til at jeg kjøpte brukte stjernemerka Goodyear-dekk, forhørte meg med selger (som bor langt vekk) om rulleomkretsen, og denne var helt lik på alle dekkene sa han.. Fikk de levert i kveld og måler forskjell på 10mm på bak og fremdekkene (255/35/29 og 225/40/19). Akkurat lik mønsterdybde på de (6,5mm), samme type dekk og samme produksjonsdato..
Litt merkelig siden mønsterdybden er lik? Kan det bli anderledes når de settes på felgene som har bredde 8’’ og 8,5’’??

9DB5ABAA-4DBA-4123-8155-0E4870D378E9.jpeg

01C08F1F-2942-45E6-A2A0-CB5C6E175D1F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, E.C. skrev:

Sett på felg først du. Ellers er det vel greit innenfor 1% forskjell i rulleomkrets som er det maksimalt anbefalte på xdrive.

Ja, men en halv tomme kan vel ikke ha så mye innvirkning? 

Bilen min er kresen😩 Har 0,7% forskjell på dekkene jeg har nå, altså 14mm forskjell på rulleomkretsen. Og da rykker bilen så mye at jeg ikke kan kjøre med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men 0,2% er svært lite.. Kjører jeg en stund og dekkene blir forskjellig slitt så har jeg plutselig problemer igjen.. Trodde også stjernemerka skulle være like. Eneste er hvis de har hatt forskjellig mønsterdybde når de var nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke si at 0,2% er svært lite i denne sammenhengen. Hvis 0,0% er ideelt og 0,7% dårlig så er jo 0,2% en del på vei. For meg så virker det som at det eneste som er helt "safe bet" i disse tilfellene med xdrive er å ha identiske dekk og felger foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,, det virker nesten sånn. Men trodde stjernemerka dekk som følger ny bil skulle være tilfredsstillende nok, de jeg kjøpte ble levert på en 3 serie f30 xdrive. 16 modell.

Jeg får stikke innom Bavaria og høre med de i mårra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...