Gå til innhold

Feil mld: Battery need to be replaced.? 3år gammel bil.


chrisen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min 2012 F10 har nå stått ubrukt i garasjen ett par uker. Da jeg skulle startet bilen kom feil meldingen: "Please charge battery" opp. Ja,ja tenkte jeg hjelper vel med en god kjøretur. Kjørte ett par timer og nå står feilmeldingen "Battery need to be replaced" Noen som har vært ute for dette? Hjelper det å lade batteriet? I såfall hvor står det plassert og kan det lades mens det er tilkoblet? Bør vel bruke en c-teck lader i så tilfelle?

Dersom batteriet faktisk må skiftes. bør det da dekkes av garanti? Fikk sånn fem års bruktbil garanti fra forhandler. Har aldri vært ute for at ett batteri har røket etter bare noen år i noen av mine tidligere biler.

 

Har har at å bytte batteri med koding ect er 5000kr jobb på verksted i dag så er litt irriterende for en sånn bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette er normalt og skal fungere slik. Denne meldingen kommer etter at bilen har stått ubrukt i 14 dager, selv om bilen har vært tilkoblet batterilader i hele perioden så kommer denne meldingen opp. Trykk OK, dersom ønskelig så kan du stoppe motoren og starte den på nytt, så er meldingen borte. Denne meldingen er ikke en feilmelding, bare en info at batteriet bør lades etter at bilen har stått så lenge.

 

Men skal bilen stå lenge så anbefales det å benytte en smartlader.

 

NORMALT - INGEN FEIL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Dette er normalt og skal fungere slik. Denne meldingen kommer etter at bilen har stått ubrukt i 14 dager, selv om bilen har vært tilkoblet batterilader i hele perioden så kommer denne meldingen opp. Trykk OK, dersom ønskelig så kan du stoppe motoren og starte den på nytt, så er meldingen borte. Denne meldingen er ikke en feilmelding, bare en info at batteriet bør lades etter at bilen har stått så lenge.

Men skal bilen stå lenge så anbefales det å benytte en smartlader.

NORMALT - INGEN FEIL.

Får ikke meldingen vekk jeg? Kan du prøve å forklare litt nærmere? Står change battery at earliest oppertunity. Smartlader er nå tilkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dersom bilen har stått ubrukt i mer en 14 dager så vil du få opp en melding om at du må lade batteriet, denne meldingen kommer opp selv om du har brukt smart lader i denne perioden eller ikke. Meldingen kommer opp på skjermen, for å få det bort trykker du ned hjulet til musa, men i instrumentpanelet henger det fortsatt igjen en trekant varsel, denne får du bort ved neste stopp/ start. Er meldingen der etter en stopp/start, prøv å lade batteriet (fra motorrommet) i 1-2 dager. Da bør meldingen være borte, er den der fortsatt så kan det være noe galt med batteriet.

 

Vil bare legge til at dette skjer med min bil (F11) hver gang jeg har vært bortreist med mer en 2 uker, har tatt dette opp med BMW, de sier at slik skal det være.

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ladet i aldri så mange dager nå og brukt bilen etter det. Men står fortsatt change eller replace battery. Meldingen charge battery har jeg ikke sett noe mer til etter at jeg ladet. Er det "charge battery" eller "change battery" du får opp i din bil John Kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ok, forstår, lett å lese feil, men jeg har erfaring med begge meldingene....

 

Jeg fikk også opp change battery etter at jeg hadde startproblemer, nektet å starte, ingenting skjedde når jeg trykket på startknappen. Fikk startproblemer etter at jeg jekket opp bilen med låste dører, der gikk alarmen og der startet problemene. Jeg skulle kjøre inn bilen etter at jeg hadde byttet dekkene og den nektet å starte, etter dette fikk jeg opp change battery. Jeg oppfattet da meldingen at jeg måtte bytte batteriet i nøklene, gjorde det og alle problemer er borte. Etter dette plasserer jeg nøklene i nøkkelholderen og ikke i lomma. Mener at teksten var gul og ikke rød...

 

Kansje det er samme melding du har?

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk beskjed av BMW da jeg hadde E87en at batteriene i nøkkelen måtte brukes gjevnlig fordi dem ble ladet opp, når de står i bilen. Derfor er det lurt og rulere på nøklene.

Da jeg kjøpte E87en, var batteriet i bilen defekt. Jeg oppdaget dette fordi start/stopp funksjonen ikke fungerte. Exide er leverandøren til BMW og jeg sparte 1000kr på og velge Eide fremfor bmw merket batteri, selv om de hadde samme spec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...